
Media społecznościowe to jedno z najczęściej używanych fraz we współczesnych czasach. Platformy te stały się częścią codziennego życia, z oszałamiającą liczbą 4.48 miliarda użytkowników mediów społecznościowych na całym świecie w lipcu 2021 r., co stanowi 57% światowej populacji. To pokazuje, że media społecznościowe mają teraz wpływ na wszystkie aspekty życia, zarówno osobiste, jak i zawodowe. Ale jak zbudować markę karmy dla zwierząt domowych za pomocą mediów społecznościowych? W tym artykule skupimy się na tym, w jaki sposób media społecznościowe mogą zwiększyć ruch w internetowych firmach zajmujących się karmą dla zwierząt domowych i sklepach zoologicznych w sklepach. Ponadto kroki, które można wdrożyć, aby marka karmy dla zwierząt domowych miała udaną platformę mediów społecznościowych.
Co to są media społecznościowe?
Media społecznościowe definiuje się jako internetowe platformy komunikacyjne, które umożliwiają ludziom interakcję poprzez udostępnianie i konsumowanie informacji. Część „społecznościowa” odnosi się do interakcji z innymi ludźmi poprzez dzielenie się z nimi informacjami. Natomiast termin „media” odnosi się do sposobu komunikacji, na przykład za pośrednictwem internetu lub aplikacji.
W ciągu ostatnich 20 lat media społecznościowe odnotowały niesamowity rozwój, który pozwala ludziom i markom łączyć się z innymi na całym świecie. Poniżej znajdują się niektóre kluczowe wskaźniki rozwoju mediów społecznościowych na przestrzeni czasu.

Media społecznościowe rozpoczęły się na platformie o nazwie Sześć stopni. Six Degrees to pierwsza strona internetowa, która umożliwiła użytkownikom tworzenie własnych profili i łączenie się z kimkolwiek na całym świecie. Jednak w 2004 roku Mark Zuckerberg stworzył Facebook i stała się największą platformą mediów społecznościowych na świecie i jedną z najczęściej oglądanych stron internetowych na świecie. Uruchomienie YouTube był decydującym momentem, ponieważ była to jedna z pierwszych platform do hostingu wideo, w której użytkownicy mogli przesyłać swoje filmy i umieszczać je na stronie internetowej.
Kolejnym ważnym krokiem w ewolucji mediów społecznościowych było uruchomienie Instagram w 2010 roku, a ta platforma pozwala użytkownikom udostępniać swoje zdjęcia i filmy. Idąc dalej, pięć lat do 2016 r. przyniosło narodziny TikTok, która jest wirusową platformą społecznościową. Głównym celem tej platformy jest przesyłanie i udostępnianie filmów, takich jak nagrywanie krótkich tańców, synchronizacja ust i komedie (Samur, 2018).
W dzisiejszych czasach dostępnych jest wiele platform mediów społecznościowych, z których mogą korzystać użytkownicy. Każdy z tych kanałów ma swoje unikalne doświadczenie użytkownika. Platformy te stale się rozwijają i wpływają na życie wszystkich, bezpośrednio lub pośrednio. Facebook nadal jest najpopularniejszą platformą z oszałamiającą 2.89 miliarda aktywnych użytkowników; YouTube, z 2.29 miliardami aktywnych użytkowników, dokładnie to śledzi.
W jaki sposób media społecznościowe zwiększają ruch dla internetowych firm zajmujących się karmą dla zwierząt domowych?
Media społecznościowe to powszechna część codziennego życia właścicieli zwierząt domowych, a wielu właścicieli szuka produktów, zanim zdecydują się na zakup dla swoich zwierząt. Mając to na uwadze, media społecznościowe stają się ważnym narzędziem dla internetowych firm zajmujących się karmą dla zwierząt domowych z wielu powodów, takich jak łatwe komunikowanie się z klientami na temat najnowszych informacji z ich firmy. Pandemia Covid-19 spowodowała, że witryny e-commerce zyskały udział w rynku w branży karmy dla zwierząt domowych, ponieważ ludzie mieli ograniczony czas poza domem. Internetowa sprzedaż karmy dla zwierząt domowych w ostatnich latach systematycznie rosła, ale pandemia znacznie przyspieszyła ten trend. Media społecznościowe zdecydowanie przyczyniły się do wzrostu sprzedaży karmy dla zwierząt domowych dla firm internetowych z różnych powodów, takich jak reklamowanie najnowszych promocji, które firma ma do zaoferowania.
Znaczenie linku do mediów społecznościowych i strony internetowej
Zapewnienie, że Twoja internetowa firma produkująca karmy dla zwierząt domowych udostępnia linki na Twojej stronie w mediach społecznościowych do Twojej witryny, to fantastyczny sposób na przyciągnięcie klientów do Twojej firmy i zbudowanie marki karmy dla zwierząt domowych za pomocą mediów społecznościowych; jest to również określane jako marketing w mediach społecznościowych. Kanały i strony internetowe w mediach społecznościowych powinny współpracować, aby promować Twój internetowy biznes zoologiczny. Kluczowym sposobem jako firmy zajmującej się karmą dla zwierząt online jest połączenie platform mediów społecznościowych ze swoją witryną poprzez publikowanie informacji o najnowszych dostępnych produktach dla zwierząt domowych oraz wezwanie do działania, aby użytkownik kliknął i potencjalnie dokonał zakupu. Bez linków w mediach społecznościowych do strony internetowej podróż klienta wydłuża się. Muszą ręcznie znaleźć informacje o produkcie, co może prowadzić do frustracji lub znalezienia podobnego produktu gdzie indziej.
Korzystanie z opinii klientów
Właściciele zwierząt podejmują bardziej świadome decyzje niż kiedykolwiek wcześniej, dzięki możliwości porównywania, przeglądania i edukowania się produkty dla zwierząt nigdy nie było łatwiejsze. W dzisiejszych czasach właściciele w dużej mierze polegają na „poczcie pantoflowej” innych konsumentów online i, co bardziej uderzające, na użytkownikach, których nie znają. Aż 75% konsumentów prawdopodobnie kupi produkt w oparciu o odesłania z mediów społecznościowych.

Treści generowane przez użytkowników
Kluczowym elementem, dzięki któremu internetowe firmy zajmujące się karmą dla zwierząt domowych mogą wykorzystywać opinie klientów na swoich platformach społecznościowych do zwiększania ruchu, są treści tworzone przez użytkowników. Są to treści, teksty, filmy, obrazy lub recenzje tworzone i udostępniane przez klientów marki, a nie przez samą markę. Jest to świetne rozwiązanie dla Ciebie jako firmy zajmującej się karmą dla zwierząt online, ponieważ możesz zachęcić klientów do udostępniania zdjęć swoich zwierząt domowych z jedzeniem firmowym, a wszystko to za darmo! Ponadto potencjał sprzedaży karmy dla zwierząt domowych może wzrosnąć, jeśli post klienta w mediach społecznościowych będzie pozytywnie oceniał Twoją markę.

Moc blogowania
W przypadku firmy zajmującej się karmą dla zwierząt online, samo posiadanie strony internetowej może nie wystarczyć w dzisiejszych czasach. Coraz popularniejszym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie internetowej jest stworzenie strony bloga. Jest to pojedyncza strona internetowa w witrynie internetowej, która informuje lub edukuje widzów na określony temat.
Integracja mediów społecznościowych i strony bloga ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia ruchu i poprawy ogólnego zaangażowania w Twój biznes online. Promując swoją stronę bloga za pośrednictwem mediów społecznościowych, będziesz mógł dostosować i rozwijać jakość swoich treści, jednocześnie budując społeczność, która może wpływać na tworzone treści. Chociaż komentarze na blogu mogą dostarczyć wglądu w przemyślenia odbiorców na temat, o którym pisałeś, ludzie rzadziej wyrażają tam swoją opinię. Połączenie konta w mediach społecznościowych z blogiem umożliwia nie tylko udostępnianie najnowszych postów, ale także możliwość porozmawiania z odbiorcami (Yasyna, 2020).
W jaki sposób media społecznościowe zwiększają ruch w sklepach zoologicznych w sklepach?
Media społecznościowe są nie tylko korzystne dla internetowych firm zajmujących się karmą dla zwierząt domowych, ale są również świetnym atutem dla sklepów zoologicznych w sklepach. W ubiegłym roku przeciętna osoba spędzała około 2.5 godziny dziennie w mediach społecznościowych; stanowi to fantastyczną okazję dla sklepów zoologicznych w sklepach, aby spróbować przyciągnąć uwagę właścicieli zwierząt szukających produktów dla swoich zwierząt. W sumie 3000 sklepów zoologicznych w Wielkiej Brytanii i kolejnych 60,000 XNUMX w Europie, sklepy zoologiczne mają duży udział w wartości światowego rynku karmy dla zwierząt domowych. Wraz z rosnącą obecnością internetowych firm zajmujących się karmą dla zwierząt domowych, sklepy zoologiczne muszą odróżnić się od innych, a media społecznościowe to świetny sposób, aby to zrobić.
Promowanie najnowszych ofert sklepowych
Jako niezależny sklep zoologiczny możesz oferować swoim klientom promocje. Fantastycznym sposobem na przekazanie informacji o najnowszych ofertach jest publikowanie w mediach społecznościowych. Może to prowadzić do udostępniania i obserwowania Twoich postów przez użytkowników, co ostatecznie zwiększy zainteresowanie Twoim sklepem zoologicznym. Oprócz tego reklamowanie różnych rodzajów produktów, które masz w sklepie w mediach społecznościowych, to świetny sposób na wzbudzenie zainteresowania różnych odbiorców docelowych.

Ostatnie wydarzenia
Dzięki zasięgowi, jaki zapewniają media społecznościowe, jest to dla Ciebie, jako sklepu zoologicznego, świetna okazja, aby poinformować klientów o nadchodzących wydarzeniach, które zaplanowałeś w swoim sklepie. To świetna metoda na rozwój społeczności podobnie myślących właścicieli zwierząt domowych. Ponadto reklamowanie wydarzenia w mediach społecznościowych daje właścicielom zwierząt możliwość dzielenia się spostrzeżeniami na temat lokalnych spacerów dla zwierząt i rozwiązań problemów zdrowotnych.

Pokazywanie wiedzy
Klienci mogą uzyskać wiele informacji ze sklepu zoologicznego w sklepie, a wielu właścicieli i pracowników sklepów zoologicznych ma dużą wiedzę na temat produktów sprzedawanych w sklepie. Można to powielić w mediach społecznościowych, publikując szczegółowe informacje o produktach sprzedawanych w sklepach. To nie tylko przyciągnie ruch do Twoich sklepów zoologicznych, ale także sprawi, że widzowie będą zachęcani do odwiedzenia Twojego sklepu w celu zakupu określonego produktu po zapoznaniu się z otrzymaną wiedzą.
Połączenie mediów społecznościowych i marketingu w sklepie
Jeśli jesteś sklepem zoologicznym, jeśli chcesz, aby media społecznościowe przyciągnęły ruch do Twojej firmy, ważne jest, aby Twoja strona miała podobny branding do tego, który jest w Twoim sklepie. Dzięki temu nie tylko będzie wyglądał bardziej profesjonalnie, ale także pomoże w budowaniu świadomości marki. Zapewnienie, że kolory, czcionki i logo są takie same na Twojej stronie w mediach społecznościowych, jak w sklepie, znacznie ułatwi ludziom rozpoznanie Twojej marki w Internecie i sklepie zoologicznym.
Jakie są kroki do udanej platformy mediów społecznościowych?
Potrzeba, aby firma zajmująca się karmą dla zwierząt domowych w Internecie i w sklepie była obecna w mediach społecznościowych, nigdy nie była większa. Zostało to spotęgowane przez pandemię Covid-19, ponieważ ludzie zostali ograniczeni w swoich ruchach, co oznacza, że korzystają z mediów społecznościowych, aby komunikować się z firmami.
Ponieważ platformy mediów społecznościowych stale się zmieniają, ważne jest, aby mądrze wybierać kanały i dostosowywać treści do nich (Gallagher-Hughes, 2021). Poniżej znajduje się pięć kluczowych kroków do stworzenia i utrzymania udanej platformy mediów społecznościowych.
Wyznaczanie celów i opracowywanie strategii.
Posiadanie celów i zadań dotyczących tego, co chcesz osiągnąć w mediach społecznościowych jako firma, jest pierwszą rzeczą, którą musisz podjąć podczas tworzenia udanych mediów społecznościowych. Cele te powinny być konkretne, mierzalne, osiągalne, odpowiednie i określone w czasie, zwane również celami SMART. Dzięki jasnym celom pojawia się cel dla treści, które publikujesz w swoich kanałach mediów społecznościowych; w ten sposób unikasz publikowania nieistotnych informacji swoim obserwującym.

Pomyśl o swojej grupie docelowej
Myślenie o grupie docelowej jest jednym z najważniejszych kroków, aby odnieść sukces na platformach społecznościowych. Znajomość odbiorców i tego, co chcą zobaczyć w mediach społecznościowych, ma kluczowe znaczenie. Identyfikując swoich odbiorców, możesz tworzyć treści, z którymi będą wchodzić w interakcje poprzez polubienie, komentowanie i udostępnianie (Newberry, 2020). Jest to niezbędne do przekształcenia obserwatorów w mediach społecznościowych w klientów internetowych i sklepowych firm zajmujących się karmą dla zwierząt domowych. Czynniki, które powinieneś wiedzieć o swoich docelowych klientach, to ich zainteresowania, wiek, lokalizacja i średni dochód.
Być obecny
Nieaktywne kanały mediów społecznościowych są szkodliwe dla firm, dlatego ważne jest, aby zachować świeżą treść na swoich kanałach. Ponadto badania wykazały, że 75% klientów korzysta z mediów społecznościowych, aby wpływać na swoje decyzje zakupowe (Gazdik, 2017).
Dlatego tak ważne jest, aby Twoja firma robiła świetne wrażenie w mediach społecznościowych. Klient jest bardziej skłonny robić zakupy w organizacji z aktywnymi platformami mediów społecznościowych niż w takiej, która nie publikowała postów od dłuższego czasu. Wielu użytkowników mediów społecznościowych uważa, że aktywne strony są bardziej wiarygodne niż nieaktywne.

Bądź autentyczny
Upewnij się, że kierujesz reklamy do klientów zgodnych z Twoimi przekonaniami i marką. Oznacza to, że zawsze bądź prawdomówny i nigdy nie wprowadzaj w błąd swoich odbiorców, co może pomóc w budowaniu relacji i lojalności z klientem. Ostatnie badania wykazały, że 86% konsumentów twierdzi, że autentyczność jest ważna przy podejmowaniu decyzji, jakie firmy lubią i wspierają (Scott, 2020).
Przeanalizuj metryki
Zapewnienie monitorowania wydajności mediów społecznościowych ma kluczowe znaczenie. Śledzenie zaangażowania klientów, odsłon stron, komentarzy do postów i innych wskaźników postów to fantastyczny sposób, aby dowiedzieć się, jaki rodzaj treści działa dobrze, czy nie. Pomoże Ci to w wyborze treści do publikowania w kanałach mediów społecznościowych w przyszłości. Możesz śledzić wskaźniki swoich postów za pomocą narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics lub za pomocą wbudowanych narzędzi analitycznych na najpopularniejszych platformach społecznościowych.
Podsumowanie
Podsumowując, budowanie marki karmy dla zwierząt domowych za pomocą mediów społecznościowych nigdy nie było ważniejsze. Z ponad 4.48 miliardem użytkowników na całym świecie media społecznościowe odgrywają ważną rolę we współczesnym życiu i decyzjach zakupowych. Więc jeśli jesteś online, cegła i zaprawa, lub jedno i drugie – musisz upewnić się, że możesz to wykorzystać na swoją korzyść, aby zapewnić, że Twoi klienci mogą być na bieżąco z najnowszymi informacjami o Twojej firmie, takimi jak nowe dostępne oferty , nowy wpis na blogu przesłany do Twojej witryny lub najnowsze wydarzenia związane z Twoją firmą.
Ponieważ media społecznościowe stale się zmieniają, firmy muszą rozważyć, które kanały są najkorzystniejsze do wykorzystania podczas budowania marki karmy dla zwierząt domowych za pomocą mediów społecznościowych. Po tym należy opracować jasną strategię dotyczącą tego, jak i jakie treści będą publikowane w mediach społecznościowych. Masz również określoną grupę docelową, z którą będziesz chciał się zaangażować.
Bibliografia
Gallagher-Hughes, A. (2021). Czy jesteś motylem towarzyskim? W marketingu produktów dla zwierząt – wrzesień 2021 (s. 25).
Gazdik, T. (2017, 22 października). Amazon, PayPal, Burt's Bees Top In Authenticity. Pobrane z Marketing Daily: https://www.mediapost.com/publications/article/309112/amazon-paypal-burts-bees-top-in-authenticity.html
Newberry, C. (2020, 15 lipca). Jak stworzyć osobowość kupującego. Źródło Hootsuite: https://blog.hootsuite.com/buyer-persona/
Samur, A. (2018, 22 listopada). Historia mediów społecznościowych: 29+ kluczowych momentów. Źródło Hootsuite: https://blog.hootsuite.com/history-social-media/
Yasyna, I. (2020, 28 lutego). Jak sprawić, by Twój blog i konta w mediach społecznościowych współpracowały ze sobą. Pobrane z inteligentnych statystyk: https://www.smartinsights.com/social-media-marketing/how-to-make-your-blog-and-social-media-accounts-work-together/

Matthew Aiken
Ekspert ds. komunikacji marketingowej
Matt ukończył studia licencjackie na kierunku Biznes i zarządzanie w 2017 roku. Wtedy odkrył swoją pasję i zainteresowanie marketingiem. W wolnym czasie lubi wszystkie aktywności związane z fitnessem oraz aktywności na świeżym powietrzu. Ma również buldoga francuskiego o imieniu Harley oraz kota perskiego o imieniu Bonnie Blue.
Może spodoba Ci się również ...
Artykuł napisany przez Matthew Aiken
Zalety i wady sztucznej inteligencji w handlu detalicznym zoologicznym
Być może często spotykałeś się z terminem „AI” lub „technologia AI” w mediach. Od odblokowania telefonu za pomocą Face ID, po pytanie o drogę na [...]