
Wpływ humanizacji na karmę dla zwierząt utrzymuje się z wielu różnych powodów. Ten temat zostanie podzielony na dwa kolejne posty na Centrum wiedzy o karmach dla zwierząt. Pierwsza skupi się na tym, czym jest humanizacja i jak wpłynęła ona na zachowania zakupowe; oprócz tego, co napędza trend humanizacji, post zawiera również fantastyczny film od naszego Dyrektora ds. Usług Technicznych, John Hewitt, który zastanawia się, dlaczego trend humanizacji karmy dla zwierząt domowych utrzymuje się.
Aby obejrzeć film Johna przedstawiający wgląd w rolę humanizacji w karmach dla zwierząt domowych, kliknij poniżej.
Czym jest humanizacja karmy dla zwierząt domowych?
Humanizacja zwierząt domowych zyskała w ostatnich latach wiele uwagi w mediach głównego nurtu. Ale czym jest humanizacja karmy dla zwierząt domowych? Termin ten definiuje się jako przypisanie ludzkiej myśli, uczuć, motywacji i przekonań zwierzętom innym niż człowiek (Forbes, Trafford i Surie, 2018). Innymi słowy, właściciele chcą, aby nawyki żywieniowe ich zwierząt były podobne do ich własnych. We współczesnym społeczeństwie właściciele zwierząt domowych chcą, aby ich zwierzęta prowadziły podobny styl życia. Niektóre przykłady obejmują odżywianie, uroczystości, takie jak urodziny, a nawet konta w mediach społecznościowych.
Jak humanizacja wpłynęła na zachowania zakupowe?
Według Pet Food Industry 95% właścicieli zwierząt domowych uważa swoje zwierzęta za część rodziny (Pet Food Industry, 2016). Humanizacja przyczyniła się do zmiany zachowań zakupowych, a właściciele chcą, aby dieta ich zwierząt była podobna do ich diety, ale także korzystna dla ich zdrowia. W rezultacie humanizacja i premiumizacja stały się stałymi czynnikami na rynku, a ludzie są gotowi płacić wyższe ceny, aby zapewnić swoim zwierzętom to, co najlepsze. W wielu przypadkach produkty premium odzwierciedlają to, co dzieje się w przemyśle spożywczym dla ludzi. Niedawne badania wykazały, że właściciele, którzy karmili swoje zwierzęta specjalną karmą, byli skorelowani z tymi, którzy mieli z nimi silną więź.
Branding karmy dla zwierząt domowych
Ponieważ trend humanizacji eksplodował, marki karmy dla zwierząt domowych musiały nadążać za duchem czasu. Jeśli wejdziesz do sklepu zoologicznego, zauważysz, że wiele etykiet i wzorów toreb odzwierciedla teraz markę żywności dla ludzi. W szczególności opakowania nadające się do recyklingu stają się coraz bardziej popularne w branży karmy dla zwierząt domowych. Innym czynnikiem humanizacji jest komunikat zachęcający właścicieli zwierząt do zakupu karmy dla ich zwierząt. Marki promują popularne zwroty, w tym diety „bezzbożowe” lub „bezglutenowe”.

Stało się to na czele branży karm dla zwierząt domowych, a wielu właścicieli chce, aby te diety zapewniły zwierzętom jak najdłuższy zdrowy tryb życia. Według Euromonitor International konsumenci poszukują przejrzystości, mniej przetworzonych i z natury bardziej naturalnych produktów (Euromonitor International, 2021). Jest to powielane na rynku karmy dla zwierząt domowych, gdzie wiele marek przekazuje konsumentom „naturalny” przekaz.
Oświadczenia dotyczące karmy dla zwierząt domowych
Jeśli chodzi o deklaracje dotyczące karmy dla zwierząt domowych, również zostało to zhumanizowane. Oświadczenia na opakowaniach karmy dla zwierząt domowych nie tylko informują konsumentów o zawartości opakowania karmy dla zwierząt domowych. Promują również komunikat, dlaczego dana osoba powinna kupić ich produkt. W dzisiejszych czasach obserwujemy również wzrost popularności oświadczeń dotyczących żywności funkcjonalnej. Coraz więcej konsumentów interesuje się produktami, które dają konkretną obietnicę. Popularne twierdzenie w żywności dla ludzi pochodzi z włączenia kolagenu. Kolagen odnotował w ostatnich latach silny wzrost w produktach dla ludzi, głównie ze względu na jego powiązania z włosami, skórą, paznokciami i korzyściami dla stawów. Co ciekawe, 46% globalnych konsumentów jest umiarkowanie lub bardzo zaniepokojonych zdrowiem swojej skóry, a 52% bólem stawów i mięśni. Przekształciło się to w karmę dla zwierząt domowych, w której wiele formuł zawiera oświadczenia dotyczące kolagenu.
Pochodzenie
We wszystkich dziedzinach życia szukamy zrównoważonej przyszłości. Pochodzenie produktów jest podstawą zrównoważonego rozwoju. Konsumenci wybierają karmę dla zwierząt domowych pozyskiwaną w sposób zrównoważony, która ma powiązania etyczne lub środowiskowe. Oświadczenia ekologiczne, pochodzące z wolnego chowu lub pochodzące z lokalnych źródeł odnoszą się do pochodzenia produktu w żywności dla ludzi. Obecnie wiele marek karmy dla zwierząt domowych dostrzegło zalety informacji o pochodzeniu na swoich opakowaniach i etykietach, dzięki czemu istnieje realna okazja do przedstawienia historii pochodzenia składników karmy dla zwierząt domowych. Ostatnie badania wykazały, że 39% właścicieli zwierząt domowych nie wiedziało wystarczająco dużo o składnikach karmy, którą karmią swoje zwierzęta.

Co napędza trend humanizacji?
Wiele różnych czynników wpływa na humanizację karmy dla zwierząt domowych. Jak wspomniano wcześniej, relacja między właścicielem a zwierzęciem rozwinęła się. W przeszłości ludzie mogli postrzegać swojego zwierzaka po prostu jako zwierzę. W dzisiejszych czasach tak nie jest, ponieważ wiele osób postrzega swoje zwierzęta jako część rodziny; Terminy używane przez właścicieli to „rodzice zwierząt domowych” i „dzieci futerkowe”.
Demografia
Innym silnym motorem trendu humanizacji jest zmiana demograficzna nabywców karmy dla zwierząt domowych. Widzimy teraz, jak milenialsi i pokolenie Z kupują karmę dla zwierząt. Dzięki temu mamy większy dostęp do informacji o wartościach odżywczych karmy dla zwierząt domowych, a konsumenci mają lepsze zrozumienie. Ponadto te dwa pokolenia bardzo dbają o swoich futrzanych towarzyszy. Wielu ma nastawienie, że „jeśli to jest wystarczająco dobre dla mnie, to jest wystarczająco dobre dla mojego zwierzaka”. Stanowi to fantastyczną okazję dla marek karmy dla zwierząt domowych do promowania zhumanizowanych oświadczeń na ich opakowaniach w tych grupach demograficznych.

Czynniki społeczno-ekonomiczne
Innym motorem humanizacji są czynniki społeczno-ekonomiczne. Zmienia się sytuacja wielu ludzi, w tym jednoosobowe gospodarstwa domowe i pary, które zawierają związki małżeńskie znacznie później niż w poprzednich latach. Ponadto rośnie liczba rozwodów. Wszystkie te zmiany prowadzą do tego, że ludzie chcą bezwarunkowej miłości, a jednym ze sposobów, w jaki ludzie to znajdują, jest kupowanie zwierzaka i zapewnianie im tego, co najlepsze.

Podsumowanie
Podsumowując, humanizacja to trend, który będzie nadal wpływał na przemysł karmy dla zwierząt domowych. Ponieważ 95% właścicieli zwierząt domowych uważa, że ich zwierzęta są częścią rodziny, chcą karmić tylko to, co najlepsze. Ponadto ludzie bardziej niż kiedykolwiek skupiają się na własnym zdrowiu i dobrym samopoczuciu i byli pod wpływem tego, że szukają tego u swoich zwierząt. Doprowadziło to do wzrostu liczby produktów premium i terapeutycznych dla zwierząt domowych.
Marki karmy dla zwierząt domowych zwróciły uwagę na to, aby ich branding, etykietowanie i opakowanie odzwierciedlały humanitarne potrzeby właścicieli zwierząt domowych. Tak więc, na przykład, nastąpił wzrost pojęć takich jak dieta „bezzbożowa” i „bezglutenowa”, z których wszystkie odtwarzają podobne komunikaty, jakie mają ludzie, takie jak odpowiednia dieta dla wrażliwych żołądków. Istnieją również inne czynniki, takie jak zmiany demograficzne i społeczno-gospodarcze, które wpływają na humanizację i premiumizację produktów.
Referencje
Carrara, A. (2019, 19 lipca). Według raportu, etykiety na karmach dla psów w Wielkiej Brytanii są „zbyt trudne do odczytania”. Pobrane z Pet Gazette: https://www.petgazette.biz/25034-pets-at-home-invests-in-dog-walking-and-pet-sitting-service/
Forbes, SL, Trafford, S. i Surie, M. (2018). Humanizacja zwierząt: co to jest i czy wpływa na zachowania zakupowe? Nabiał i weterynarz Sci J, 2.
Przemysł, PF (2016, 9 marca). Raport: 95% twierdzi, że zwierzęta są częścią rodziny. Pobrane z przemysłu karmy dla zwierząt domowych: https://www.petfoodindustry.com/articles/5695-report—say-pets-are-part-of-the-family
Międzynarodowy, E. (2021). Trendy kształtujące przyszłość branży spożywczej i żywieniowej. Paszport.

Matthew Aiken
Ekspert ds. komunikacji marketingowej
Matt ukończył studia licencjackie na kierunku Biznes i zarządzanie w 2017 roku. Wtedy odkrył swoją pasję i zainteresowanie marketingiem. W wolnym czasie lubi wszystkie aktywności związane z fitnessem oraz aktywności na świeżym powietrzu. Ma również buldoga francuskiego o imieniu Harley oraz kota perskiego o imieniu Bonnie Blue.
Może spodoba Ci się również ...
Artykuł napisany przez Matthew Aiken
Zalety i wady sztucznej inteligencji w handlu detalicznym zoologicznym
Być może często spotykałeś się z terminem „AI” lub „technologia AI” w mediach. Od odblokowania telefonu za pomocą Face ID, po pytanie o drogę na [...]