
Wraz ze wzrostem liczby możliwości robienia zakupów dla swoich zwierząt sklepy zoologiczne muszą znaleźć skuteczne sposoby na zwiększenie świadomości marki, zatrzymanie klientów i pozyskanie nowych. Planowanie kampanii marketingowej dla sklepu zoologicznego to świetny sposób na zrobienie tego. Kampania marketingowa może być prowadzona zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym. Kampanie marketingowe w sklepie kierują ruch do sklepu i zwiększają sprzedaż dzięki zasobom, takim jak oznakowanie i materiały drukowane. Kampanie marketingowe online promują produkty i usługi za pośrednictwem platform cyfrowych, takich jak media społecznościowe. Jednak te dwa elementy mogą ze sobą współpracować i, jeśli zostaną właściwie wykorzystane, mogą pomóc firmie w rozwoju sprzedaży.
Ten artykuł skupi się na planowaniu udanej kampanii marketingowej dla Twojego sklepu zoologicznego. Zawiera informacje o tym, jak określić cele kampanii, jak budżetowanie jest kluczowym czynnikiem i dlaczego docelowi odbiorcy i przekaz decydują o sukcesie kampanii. Ponadto wskazówki dotyczące realizacji kampanii marketingowej i mierzenia wyników.
Cel i cele Twojej kampanii
Na początku każdej kampanii marketingowej musisz określić cel. Bez tego Twoja kampania może nie osiągnąć pożądanych rezultatów i zostać utracona. Dlaczego chcesz prowadzić kampanię? Co chciałbyś osiągnąć dla swojego sklepu zoologicznego? Poniżej znajduje się kilka prostych pomysłów, które możesz mieć dla swojego sklepu zoologicznego, aby zbudować podstawę swojej kampanii.
- Zwiększ świadomość marki swojego sklepu zoologicznego
- Zwiększanie średnich wydatków na klienta w Twoim sklepie
- Generuj większą sprzedaż określonego produktu lub rodzaju produktu
- Zbuduj swoją bazę klientów
- Zareklamuj nadchodzące wydarzenie w swoim sklepie
- Rozwijaj swoją obecność w mediach społecznościowych
Chociaż podstawowe, to tylko niektóre elementy składowe do planowania kampanii marketingowej dla Twojego sklepu zoologicznego. Rozpoczynając opracowywanie kampanii, musisz wyznaczyć cele. Różni się to od celu kampanii, ponieważ cele są bardziej szczegółowe. Standardową metodą wyznaczania celu jest strategia celów SMART. To oznacza Konkretne, mierzalne, osiągalne, istotne i określone w czasie i umożliwia firmom tworzenie, śledzenie i osiąganie celów.
Budżet
Kiedy już ustalisz cel i zadania, czas dokonać przeglądu finansów i uzgodnić wydatki. Budżetowanie odgrywa integralną rolę w kampanii, dlatego należy mądrze przemyśleć, jakie działania przyniosą dla Twojej kampanii najlepszy zwrot. Bardzo łatwo jest wydawać pieniądze na różne sposoby marketingowe, co może utrudnić powodzenie kampanii, dlatego jako sklep zoologiczny najlepiej jest skupić się na kilku kampaniach. Na przykład łatwo przecenić liczbę ulotek i materiałów w sklepie. Alternatywnie, płacenie za reklamy typu pay-per-click może szybko pochłonąć budżet, jeśli jest to cyfrowa kampania marketingowa.
Grupa docelowa
Dla wielu firm zrozumienie grupy docelowej może być trudne, ponieważ istnieje wiele typów klientów, których można sprzedać. Dlatego planując kampanię marketingową, musisz znać swoją grupę docelową. Posiadanie persony docelowej (fikcyjnego profilu osoby, która reprezentuje grupę docelową, w oparciu o określone cechy) dla Twojego sklepu zoologicznego to doskonała metoda odkrywania grupy docelowej.
Jeśli chodzi o grupę docelową Twojej kampanii marketingowej, pierwszym krokiem jest uświadomienie sobie, do jakiego etapu podróży kupującego jest skierowana Twoja kampania. Czy starasz się pozyskać nowych klientów? A może chcesz uzyskać wgląd od swoich obecnych klientów? Czy kampania Twojej marki będzie rozpoznawalna? A może wprowadzasz zupełnie nową tożsamość? Te pytania będą miały wpływ na przekaz marketingowy, który będzie się zmieniał w zależności od tego, czy grupa docelowa jest na etapie świadomości, rozważania czy decyzji. Nawet jeśli Twoja kampania może być skierowana do wielu odbiorców docelowych, ważne jest, aby mieć na uwadze konkretną grupę odbiorców.

Budowanie grupy docelowej
Aby pomóc w budowaniu docelowych person, musisz zrozumieć ich zainteresowania i punkty styku. Na przykład właściciel sklepu zoologicznego zadaj sobie następujące pytania:
- Jaki rodzaj treści przyciągnie uwagę moich odbiorców?
- Czy lepiej korzystają z niektórych kanałów informacji, takich jak ulotki czy media społecznościowe?
- Jakie mają problemy, które Twój produkt, usługa lub marka mogłaby rozwiązać?
- Jakie są ich dochody i czy stać ich na Twój produkt lub usługę?
Takie zawężenie grupy docelowej przyniesie najlepsze efekty przy niższym koszcie dla Twojej kampanii. Przykładem grupy docelowej dla kampanii, w której próbujesz nawrócić klienta z marki karmy dla psów na własną markę karmy dla psów, może być:
- Właściciele psów w wieku od 21 do 45 lat mieszkający w pobliżu Twojego sklepu kupili w zeszłym miesiącu produkt marki premium.
Twoje przesłanie kampanii
Czas wykazać się kreatywnością i zaplanować przekaz kampanii marketingowej. To wielka sprawa, ponieważ przyciągnie klientów do Twojego sklepu zoologicznego. Komunikat musi koncentrować się na kliencie i zaspokajać jego potrzeby, aby był skuteczny. Upewnij się, że znasz problem swojego klienta i że Twoja wiadomość ma jasną ścieżkę do rozwiązania.
Przekaz Twojej kampanii musi również wywołać reakcję emocjonalną Twoich klientów. Wierzcie lub nie, ale według profesora Harvardu Geralda Zaltmana 95% decyzji zakupowych odbywa się w podświadomości.

Tworzenie emocjonalnego połączenia w wiadomościach ma kluczowe znaczenie dla zachęcenia ludzi do Twojego sklepu, zwłaszcza gdy przeciętna osoba jest podatna na oglądanie od 4,000 do 10,000 XNUMX reklam dziennie. Twoja marka musi się wyróżniać!
Jeśli chodzi o przekaz kampanii marketingowej sklepu zoologicznego, musisz upewnić się, że jest on spójny w sklepie i cyfrowy, w przeciwnym razie Twoi klienci mogą się zdezorientować.
Metody dotarcia do klientów
Wybór właściwych metod prowadzenia kampanii marketingowej będzie podyktowany wszystkimi punktami poruszonymi w tym artykule. Z jakiej metody Twoi docelowi odbiorcy najprawdopodobniej skorzystają i będą podatni na Twoją kampanię? Jaką część swojego budżetu wydasz na każdą metodę?
We współczesnym społeczeństwie istnieje wiele możliwości, z których sklepy zoologiczne mogą korzystać w ramach swoich kampanii marketingowych, dlatego konieczne jest zastosowanie tylko kilku metod. Jako sklep zoologiczny możesz chcieć wykorzystać następujące kanały do kampanii w sklepie promującej zupełnie nowy produkt.
Materiały promocyjne
Wykorzystanie materiałów promocyjnych, takich jak ulotki i plakaty, jest doskonałym narzędziem do prowadzenia kampanii marketingowej w sklepie. Dzięki takim materiałom Twój sklep wygląda atrakcyjnie wizualnie, a Twoim klientom dostarczają cennych informacji o Twoich produktach. Materiały te mogą zadecydować o tym, czy klient kupi Twoje produkty, czy nie. Jednak wadą wykorzystania tej formy komunikacji w ramach kampanii marketingowej jest to, że klienci mają tendencję do przeglądania informacji tylko raz, a następnie ich pozbywania się, co może okazać się kosztowne, jeśli nie prowadzi do sprzedaży.

direct mail

To kolejna fantastyczna metoda na kampanię marketingową i promocję nowego produktu. Ta forma komunikacji polega na przesyłaniu materiałów promocyjnych bezpośrednio na adres klienta w celu wzbudzenia zainteresowania Twoimi produktami. Zaletą korzystania z tego jako części kampanii marketingowej jest to, że jest wysoce ukierunkowana, dzięki czemu możesz kierować ją do określonych klientów. Ponadto poczta bezpośrednia jest namacalna, a klienci częściej zwracają uwagę na pocztę tradycyjną niż na wiadomość e-mail, która może trafić do folderu ze spamem. Chociaż jest to fantastyczna metoda do wykorzystania w kampanii, może również nadwyrężyć Twój budżet. W zależności od wielkości i częstotliwości wysyłki może to pochłonąć kwotę, którą planujesz wydać.
Media społecznościowe
Media społecznościowe zmieniły świat i kampanie marketingowe dla wszystkich typów firm. Przy około 4.26 miliarda aktywnych użytkowników mediów społecznościowych na całym świecie istnieje ogromna szansa na promocję Twojego sklepu zoologicznego. Kampanie marketingowe w mediach społecznościowych mogą pomóc zwiększyć świadomość Twojej marki, ponieważ pozostawia ona ślad w umysłach Twoich klientów. Według SCORE 77% małych firm korzysta z mediów społecznościowych, aby zwiększać świadomość. Jest to również fantastyczna okazja dla sklepów zoologicznych do reklamowania tego, co dzieje się w ich sklepie i zachęcania nowych i obecnych klientów do odwiedzania i odkrywania nowości.

Choć media społecznościowe mają wiele zalet, mają też swoje wady. Reklamowanie się wśród klientów wiąże się z pewnymi kosztami, a każde kliknięcie reklamy będzie kosztować Cię pieniądze, a zwrot z inwestycji będzie czasami niewielki. Zanim rozpoczniesz szaleństwo wydatków w mediach społecznościowych, pamiętaj o odrobieniu pracy domowej. Powtórzę jeszcze raz: niezwykle ważne jest, aby tą drogą można było dotrzeć do docelowej grupy odbiorców. Publikowanie kilku postów od czasu do czasu nie zapewni zwrotu z inwestycji. Trzeba mieć jasny i przemyślany plan.
Wdrażanie Twojej kampanii marketingowej
Teraz, gdy masz już zaplanowaną kampanię marketingową, nadszedł czas, aby ją wdrożyć. Jeśli wszystko zostało zaprojektowane z dbałością o szczegóły, powinno to być łatwe. Decydującym czynnikiem są koledzy pracujący w Twoim sklepie zoologicznym. Upewnij się, że biorą udział w kampanii marketingowej i rozumieją jej zawiłości. Ponadto powinieneś poprosić swój zespół o pomoc w planowaniu kampanii marketingowej. Wreszcie, Twój zespół może mieć kilka pomysłów, które możesz włączyć do swojej kampanii, aby naprawdę uzyskać ich „wpisowe”.
Mierz i analizuj
Po zakończeniu kampanii marketingowej niezbędna jest ocena sukcesów i obszarów wymagających poprawy. Mierzenie i analizowanie danych kampanii może zapewnić wgląd w odbiorców, metody marketingowe i budżet. Pomoże to również w planowaniu przyszłych kampanii marketingowych.
Najlepszym sposobem na sprawdzenie, czy Twoja kampania marketingowa odniosła sukces, jest powrót do swoich celów i uświadomienie sobie, czy je osiągnąłeś. Jeśli tak, to fantastycznie. Jeśli nie, to musisz zrozumieć, dlaczego?
Na przykład, jeśli Twoim celem było zwiększenie liczby klientów odwiedzających Twój sklep zoologiczny o 20% w ciągu najbliższych trzech miesięcy, każdy wzrost ruchu klientów można uznać za udany. Istnieje jednak różnica między kampanią, która działa, a kampanią wartościową.
Wartościowa kampania zapewnia zwrot z inwestycji proporcjonalny do czasu i pracy w nią włożonej.
Podsumowanie
Podsumowując, wraz ze wzrostem liczby sposobów robienia zakupów przez właścicieli zwierząt, sklepy zoologiczne muszą pomyśleć o sposobach przyciągnięcia klientów do sklepu. Fantastycznym sposobem na to jest przeprowadzenie kampanii marketingowej. Jednak aby kampania marketingowa odniosła sukces, konieczne jest planowanie, aby zapewnić sukces kampanii.
Pierwszym etapem planowania kampanii marketingowej jest wyznaczenie celu i wyznaczenie celów. Prostym sposobem na to jest użycie metody zwanej celami SMART, która pozwala firmom tworzyć, śledzić i osiągać cele.
Po zakończeniu tego etapu planowania nadszedł czas, aby przejrzeć swoje finanse i ustalić budżet na obszary, które wydasz na kampanię marketingową. Budżetując kampanię, musisz mądrze przemyśleć, jakie działania przyniosą najlepsze zwroty z kampanii. Wydawanie pieniędzy na różne drogi marketingowe jest bardzo łatwe, co może utrudnić powodzenie kampanii.
Jedną z najważniejszych części planowania kampanii jest poznanie grupy docelowej. Jeśli kierujesz reklamy do niewłaściwego typu klientów, trudno będzie odnieść sukces Twojej kampanii. Posiadanie fikcyjnego profilu osoby reprezentującej Twoją grupę docelową w oparciu o specyfikę Twojego sklepu zoologicznego to doskonała metoda odkrywania grupy docelowej. Po zdefiniowaniu grupy docelowej dla swojej kampanii, nadszedł czas, aby stworzyć przekaz kampanii i metody dotarcia do klientów.
Po sfinalizowaniu tego możesz wdrożyć i upewnić się, że wszyscy pracujący w Twoim sklepie zoologicznym są na pokładzie. Odegrają one kluczową rolę w powodzeniu Twojej kampanii.
Wreszcie, kluczowe znaczenie ma ocena sukcesu lub niepowodzenia kampanii. Dane są niezbędne do przeglądu sukcesu i zawsze powinny być powiązane z pierwotnymi celami.
Referencje
Mahoney, M. (2003). Podświadomość konsumenta (i jak do niej dotrzeć). Harvard Business School.
Wynik. (2018, 30 sierpnia). 77 procent małych firm w USA używa mediów społecznościowych do sprzedaży, marketingu i obsługi klienta. Pobrane z Prnewswire: https://www.prnewswire.com/news-releases/77-percent-of-us-small-businesses-use-social-media-for-sales-marketing-and-customer-service-300704921.html#:~:text=77%20Percent%20of%20U.S.%20Small,Sales%2C%20Marketing%20and%20Customer%20Service
Simpson, J. (2017, 25 sierpnia). Znalezienie sukcesu marki w cyfrowym świecie. Pobrane z Forbesa: https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2017/08/25/finding-brand-success-in-the-digital-world/?sh=653e1f42626e

Matthew Aiken
Ekspert ds. komunikacji marketingowej
Matt ukończył w 2017 roku studia licencjackie z zakresu biznesu i zarządzania. Tutaj odkrył, że ma pasję i zainteresowanie marketingiem. W wolnym czasie lubi wszystko, co związane z fitnessem i przebywaniem na świeżym powietrzu. Ma również buldoga francuskiego o imieniu Harley i perskiego kota o imieniu Bonnie Blue.
Może spodoba Ci się również ...
Artykuł napisany przez Matthew Aiken
Plusy i minusy sztucznej inteligencji w handlu detalicznym zwierzętami
Być może słyszałeś często używane w mediach litery „AI” lub „Technologia AI”. Od otwierania telefonu za pomocą Face ID po interakcję z [...]