Trendy w karmach dla zwierząt do obejrzenia — GA Pet Food Partners

Branża karmy dla zwierząt domowych w Wielkiej Brytanii przeżywa obecnie rozkwit. Wartość tego sektora wynosi łącznie 3.2 miliarda funtów, co stanowi fantastyczną okazję dla firm produkujących karmę dla zwierząt domowych, aby zdobyć udział w rynku. Co ciekawe, z 3.2 miliarda funtów rynek karmy dla psów stanowił 1.5 miliarda funtów, a karmy dla kotów 1.2 miliarda funtów (PFMA, 2021). Badania wykazały również, że w Wielkiej Brytanii jest około 12.5 miliona psów, co stanowi 33 procent wszystkich gospodarstw domowych, a kolejne 12.2 miliona kotów stanowi 27 procent gospodarstw domowych (PFMA, Pet Population, 2021). Ponieważ psy i koty stają się coraz bardziej powszechne w społeczeństwie, a właściciele zwierząt domowych są gotowi wydawać więcej na swoje zwierzęta, w tym artykule zbadano kilka trendów w zakresie karmy dla zwierząt domowych, które warto obserwować w przyszłości.

W ciągu ostatnich dwudziestu lat przemysł karmy dla zwierząt domowych doświadczył ogromnego wzrostu, któremu towarzyszyła zmiana w kulturze właścicieli zwierząt domowych. Zmiana ta jest częściowo przypisywana postępowi technologicznemu i rosnącej roli Internetu. Ponadto właściciele zwierząt domowych postrzegają teraz swoje zwierzęta jako towarzyszy, a 95% właścicieli uważa je za członków rodziny (Pet Food Industry, 2016). Te zmiany w zachowaniu konsumentów napędzają najnowsze innowacje i trendy w karmach dla zwierząt domowych.

Właściciele zwierząt domowych i ich zmieniające się postrzeganie

Pandemia COVID-19 wpłynęła na wiele branż, w tym na karmę dla zwierząt. W związku z tym zarówno osoby prywatne, jak i firmy wydają pieniądze ostrożniej; jednak większość nadal uważa, że ​​ich zwierzęta zasługują na to, co najlepsze. Biorąc pod uwagę, że konsumenci szacowali, że w 2.9 r. wydali 2021 mld funtów na karmę dla kotów i psów, oczekuje się, że te liczby wzrosną. Dane pokazują, że 12% właścicieli dodało nowego zwierzaka do swojego gospodarstwa domowego od początku blokady (Mintel, 2021), co jest trendem dodatkowo wspieranym przez większą liczbę osób pracujących z domu i pragnących „futrzanego dziecka” jako towarzysza.

Właściciel karmi swojego psa najlepszą karmą dla zwierząt

Podobnie jak w innych sektorach, COVID-19 spowodował wzrost zakupów online. W związku z lockdownem w dużej części świata i wprowadzeniem ograniczeń w przemieszczaniu się, konsumenci szukali alternatywnych sposobów robienia zakupów, a firmy e-commerce sprzedające karmę dla zwierząt odniosły z tego korzyści. Oprócz korzyści płynących z zakupów online, stacjonarne sklepy zoologiczne również odnotowały napływ nowych klientów, co wynikało z chęci wspierania lokalnych firm.

Humanizacja i premiumizacja karmy dla zwierząt domowych

Dwa długotrwałe trendy w branży karmy dla zwierząt to humanizacja i premiumizacja. Trendy te są ściśle powiązane i nadal napędzają wzrost w sektorze.

Humanizacja karmy dla zwierząt odnosi się do przypisywania ludzkich myśli, uczuć, motywacji i przekonań zwierzętom innym niż ludzie (Forbes, Trafford i Surie, 2018). Innymi słowy, właściciele zwierząt domowych pragną, aby ich pupile miały nawyki żywieniowe podobne do ich własnych. Jedną z konsekwencji tego trendu jest premiumizacja produktów. Właściciele zwierząt domowych są coraz bardziej skłonni wydawać więcej na swoje „futrzane dzieci”, gdy w karmie ich pupili widoczne są wyższej jakości składniki, lokalne produkty i zrównoważone praktyki. Według Euromonitor, premiumizacja jest jednym z największych motorów napędowych rynku opieki nad zwierzętami domowymi. Wraz ze wzrostem populacji mniejszych zwierząt, wzrostem gospodarczym i zmianą postrzegania zwierząt domowych, właściciele są teraz gotowi inwestować więcej w swoje zwierzęta.

Wpływ humanizacji i premiumizacji miał znaczący wpływ na produkty na rynku. Wraz z rozwojem relacji między ludźmi a zwierzętami, humanizacja zwierząt domowych pobudziła bardziej wystawne wydatki na produkty, co jest kluczowym czynnikiem stojącym za stałym wzrostem sprzedaży karmy dla zwierząt. Ponadto trendy te doprowadziły do ​​opracowania nowych receptur i formuł. W ostatnich latach włączenie superfoods i diet roślinnych zyskało na popularności, ponieważ nacisk na zdrowie stał się bardziej widoczny zarówno w żywności dla ludzi, jak i zwierząt domowych.

Zdrowie i Uroda

W obliczu ostatnich wydarzeń zdrowie i dobre samopoczucie stały się ważnymi tematami. Lockdowny i ograniczenia sprawiły, że ludzie bardziej skupiają się na kondycji fizycznej, diecie i ogólnym zdrowiu. Spędzanie większej ilości czasu w domu zachęciło również właścicieli zwierząt domowych do zwracania większej uwagi na zachowania i zdrowie swoich pupili. Ta zwiększona świadomość skłoniła właścicieli do poszukiwania rozwiązań problemów, takich jak zdrowie skóry i sierści, wsparcie odporności i dobre samopoczucie układu trawiennego.

Labrador karmiony przez właściciela - Pet Food Trends

Najnowsze badania przeprowadzone przez Packaged Facts wykazały, że 43 procent właścicieli zwierząt domowych zdecydowanie zgadza się, że opowiada się za ideą zdrowszej żywności dla swoich pupili. Jednocześnie 37 procent wyraziło zainteresowanie zapewnieniem swojemu pupilowi ​​bardziej profilaktycznej opieki zdrowotnej, a 34 procent zdecydowanie zgadza się, że są skłonni wydać więcej na karmę dla zwierząt oferującą korzyści zdrowotne i związane z dobrym samopoczuciem (Packaged Facts, 2021). Ponadto raport Mintel Report for UK Pet Food z 2021 r. wykazał, że dwie trzecie właścicieli byłoby zainteresowanych karmą dla zwierząt zawierającą składniki wspierające zdrowie jelit, podczas gdy 66 procent chciałoby dowiedzieć się więcej o wsparciu dietetycznym dla mózgu swojego pupila (Mintel, 2021).

Oczekuje się, że trend zdrowotny będzie nadal rósł, odzwierciedlając podobne trendy w branży żywności dla ludzi, gdzie obecne trendy są często wykorzystywane do przewidywania przyszłych oczekiwań dotyczących karmy dla zwierząt. Wielu właścicieli zwierząt uważa, że ​​to, czym karmią swoje zwierzęta, ma bezpośredni wpływ na ich emocjonalne samopoczucie, co skłoniło wiele marek karmy dla zwierząt do włączenia funkcjonalnych składników do swoich receptur.

Przejrzystość etykiet w karmach dla zwierząt

Przejrzystość etykiet to kolejny ważny trend w branży karmy dla zwierząt. Dla wielu konsumentów przejrzystość oznacza różne rzeczy – dla niektórych chodzi o identyfikowalność, podczas gdy dla innych kluczowa jest prostota etykiety. Niezależnie od interpretacji, centralnym tematem jest zaufanie między marką karmy dla zwierząt a konsumentem.

Wraz ze wzrostem popytu na wysokiej jakości karmę dla zwierząt domowych konsumenci stają się bardziej wybredni co do pochodzenia składników. Temat identyfikowalności, zwany również pochodzeniem, zyskuje na znaczeniu. Dyrektor generalny Booths niedawno stwierdził, że „klienci zwracają już uwagę na to, w jaki sposób produkty są uprawiane, przygotowywane, hodowane i pozyskiwane, więc lokalne i brytyjskie są ważnymi tematami”. To przekonanie znajduje odzwierciedlenie w raporcie UK Pet Food Market Report, który wykazał, że 71 procent konsumentów kupiłoby karmę dla zwierząt, gdyby była ona wytwarzana wyłącznie ze składników brytyjskich (Mintel, 2021).

Konsumenci poszukują również prostych i czytelnych etykiet, które są łatwe do zrozumienia. Gdy etykiety są zbyt skomplikowane, kupujący karmę dla zwierząt mogą się zniechęcić i wybrać alternatywne marki. Badania Paws.com wykazały, że miliony Brytyjczyków jest coraz bardziej zdezorientowanych etykietami żywności, przy czym 44 procent uważa, że ​​etykiety karmy dla psów są trudne do odczytania, a kolejne 39 procent nie ma wystarczającej wiedzy na temat składników karmy, którą podają swoim zwierzętom. Marki karmy dla zwierząt muszą zadbać o to, aby ich składniki były wyraźnie wymienione, aby zaszczepić u właścicieli zwierząt pewność, że podają swoim pupilom karmę najlepszej jakości.

Podsumowanie

Podsumowując, szereg trendów w karmach dla zwierząt domowych wpływa obecnie na rynek. Humanizacja i premiumizacja nadal napędzają wzrost, ponieważ właściciele chcą zapewnić swoim pupilom jedzenie, które odzwierciedla ich własne, zapewniając jednocześnie wysokiej jakości składniki dla optymalnego zdrowia i dobrego samopoczucia. W odpowiedzi marki karmy dla zwierząt domowych nieustannie opracowują nowe formuły, a diety oparte na superżywności i roślinach wyłaniają się jako znaczące trendy przyszłości. Zdrowie i dobre samopoczucie pozostają kluczowymi czynnikami napędowymi, a właściciele zwierząt domowych koncentrują się na utrzymaniu zdrowia swoich pupili tak długo, jak to możliwe. Ponieważ technologia odgrywa coraz większą rolę w codziennym życiu, konsumenci badają składniki, które promują zdrowie. Wreszcie, przejrzystość etykiet jest niezbędna; ponieważ właściciele zwierząt domowych stają się coraz bardziej świadomi źródeł składników, wielu z nich woli teraz produkty pochodzące z lokalnych źródeł i jasne, proste etykiety, które dają pewność co do wyboru karmy dla zwierząt domowych.

Referencje

  1. Carrara, A. (2019, 19 lipca) Etykiety brytyjskiej karmy dla psów są „zbyt trudne do odczytania”, wynika z raportu. Pet Gazette. Dostępne na: https://www.petgazette.biz/25095-uk-dog-food-labels-too-hard-to-read-report-finds/ (Dostęp: październik 2021).
  2. Fakty, s. (2021) Rynek zwierząt domowych w USA w centrum uwagi: Aktualizacja karmy dla zwierząt, 2021.
  3. Forbes, SL, Trafford, S. i Surie, M. (2018) „Humanizacja zwierząt domowych: czym jest i czy wpływa na zachowania zakupowe?”, Dairy and Veterinary Science Journal, 2.
  4. Industry, PF (2016, marzec) 95 procent twierdzi, że zwierzęta domowe są częścią rodziny. Pet Food Industry. Dostępne na: https://www.petfoodindustry.com/articles/5695-report-say-pets-are-part-of-the-family/ (Dostęp: październik 2021).
  5. Koerten, J. (2019) Euromonitor International: Premiumizacja w opiece nad zwierzętami domowymi – rozwijający się trend w branży.
  6. Mintel (2021) Karma dla zwierząt domowych Wielka Brytania, 2021. Grupa Mintel.
  7. PFMA (2021) Populacja zwierząt domowych. Dostępne w: https://www.pfma.org.uk/pet-population-2021/ (Dostęp: październik 2021).
  8. PFMA (2021) Dane rynkowe PFMA 2021. Dostępne pod adresem: https://www.pfma.org.uk/statistics/ (Dostęp: październik 2021).
Powrót do Centrum Wiedzy
Matthew Aiken, Dyrektor do spraw marketingu

Matthew Aiken

Ekspert ds. komunikacji marketingowej

Matt ukończył studia licencjackie na kierunku Biznes i zarządzanie w 2017 roku. Wtedy odkrył swoją pasję i zainteresowanie marketingiem. W wolnym czasie lubi wszystkie aktywności związane z fitnessem oraz aktywności na świeżym powietrzu. Ma również buldoga francuskiego o imieniu Harley oraz kota perskiego o imieniu Bonnie Blue.

Może spodoba Ci się również ...

Artykuł napisany przez Matthew Aiken