
Być może słyszałeś często używane w mediach litery „AI” lub „Technologia AI”. Od otwierania telefonu za pomocą funkcji Face ID po interakcję z chatbotami w celu rozwiązania problemu – rośnie wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji. Ale czy to tylko modne hasło? A może będzie to coś, co na zawsze zmieni aspekty życia? Ten Artykuł w Centrum Wiedzy zagłębimy się w to, czym jest sztuczna inteligencja, jak będzie się ona rozwijać oraz zalety i wady sztucznej inteligencji w handlu detalicznym zwierzętami.
Zdefiniowano sztuczną inteligencję
Po pierwsze, czym jest sztuczna inteligencja? AI to skrót od Sztucznej Inteligencji. Według Słownik oxfordAI definiuje się jako teorię i rozwój systemów komputerowych zdolnych do wykonywania zadań zwykle wymagających ludzkiej inteligencji, takich jak percepcja wzrokowa, rozpoznawanie mowy, podejmowanie decyzji i tłumaczenie między językami. Chociaż sztuczna inteligencja istnieje już od jakiegoś czasu, niedawny postęp w technologii i danych umożliwił technikom zajmującym się sztuczną inteligencją tworzenie systemów zdolnych do wykonywania złożonych zadań.
Sztuczna inteligencja będzie się rozwijać z biegiem czasu, nie tylko dla ludzi na poziomie osobistym, ale także dla firm. Firmy korzystają ze sztucznej inteligencji częściej, niż myślisz. Od marketingu po obsługę klienta i projektowanie produktów – możliwości są nieograniczone. Ale w jaki sposób sprzedawcy zwierząt mogą wykorzystać sztuczną inteligencję? Jakie są zalety i wady sztucznej inteligencji w handlu detalicznym zwierzętami?
Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w handlu zwierzętami?
Tradycyjnie znamy sprzedawców zwierząt domowych z tego, że oferują wyjątkowe doświadczenia zakupowe, mają wiedzę na temat swoich produktów, rozumieją potrzeby zwierząt i wiele więcej. Wielu sprzedawców detalicznych zajmujących się zwierzętami domowymi może zastanawiać się, czy sztuczna inteligencja może im pomóc w udoskonalaniu oferty dla klientów. W tej części artykułu omówiono, jakie korzyści sztuczna inteligencja może przynieść sprzedawcom zwierząt domowych.
Zwiększona wydajność
Istotną zaletą sztucznej inteligencji jest usprawnienie zadań i dodanie wartości. Sztuczna inteligencja wykorzystuje przetworzone informacje i dane, aby znaleźć najszybszy sposób realizacji zadań. Pomoże to nie tylko poprawić szybkość działania firmy, ale także zminimalizuje wszelkie błędy ludzkie, które mogą się pojawić. Dave Walker, specjalista ds. marketingu cyfrowego, stwierdza: „Sztuczna inteligencja to nie tylko dokładność danych, ale także to, jak szybko można je wykorzystać do podejmowania decyzji”. Przykładem tego, jak sztuczna inteligencja może zwiększyć Twoją efektywność, jeśli jesteś sprzedawcą detalicznym zwierząt domowych, jest zarządzanie zapasami. Sztuczna inteligencja może przewidzieć przyszły popyt na podstawie historycznych danych sprzedażowych i trendów, aby przewidzieć, jakich produktów potrzebujesz w swoim sklepie i kiedy. Umożliwi to utrzymanie optymalnych zapasów i zagwarantuje, że nie zabraknie Ci kluczowych linii lub nie będziesz mieć zbyt wielu zapasów kiepskich sprzedawców.

Długoterminowe oszczędności kosztów
Początkowo w przypadku niektórych technologii sztucznej inteligencji jej wdrożenie może być kosztowne. Jednak z biegiem czasu może pojawić się wiele korzyści związanych z oszczędnościami. Jak omówiono powyżej, jeśli prowadzisz bardziej wydajną działalność gospodarczą, możesz ostatecznie skuteczniej zaspokajać potrzeby swoich klientów. Dla wielu sklepów zoologicznych kluczem do sukcesu jest rozsądne planowanie budżetu i wydawanie pieniędzy. Często do pomocy w promowaniu oferty swoich sklepów sprzedawcy zoologiczny zatrudniają profesjonalnych fotografów, grafików i animatorów. Może to wiązać się z kosztami i czasami nie przynieść pożądanego efektu, jaki początkowo zakładano. Dzięki sztucznej inteligencji tworzenie obrazów i zasobów na podstawie własnych wymagań jest teraz możliwe. Następnie sztuczna inteligencja utworzy odpowiednie zdjęcia na podstawie Twoich słów kluczowych, aby wspomóc Twoje materiały promocyjne, zarówno fizycznie, jak i online. Korzyści dla sprzedawców zwierząt domowych, którzy chcą zaoszczędzić pieniądze.
Tworzenie treści
Czasami może być trudno wymyślić pomysły na treść. Tutaj sztuczna inteligencja może wkroczyć i zapewnić potrzebną inspirację, niezależnie od tego, czy chodzi o artykuły na blogach, posty w mediach społecznościowych, biuletyny czy inne treści, które tworzysz.
Stacjonarne sklepy zoologiczne często są obecne w Internecie za pośrednictwem witryn internetowych lub kanałów w mediach społecznościowych, które pomagają zwiększać sprzedaż w sklepie. Fantastycznym sposobem na zaprezentowanie swojej wiedzy jako sklepu zoologicznego jest prowadzenie bloga internetowego na swojej stronie internetowej. Korzystanie z narzędzia chatbota AI może pomóc w przeprowadzeniu burzy mózgów na temat listy tematów; wszystko, co musisz zrobić, to podać kontekst, a może to pomóc w podsunięciu pomysłów.

Tymczasem w przypadku postów w mediach społecznościowych narzędzia AI mogą w ciągu kilku sekund przeprowadzić burzę mózgów dotyczącą pomysłów na posty, sugestii dotyczących hashtagów i podpisów do zdjęć. Ponadto może również analizować istniejące treści i wykorzystywać je do pisania angażujących postów w mediach społecznościowych.
Dostarczając inspiracji, może również stworzyć dla Ciebie treść bloga w stylu, jakiego potrzebujesz/określasz. Dodatkową korzyścią wynikającą z używania narzędzia AI do pisania całej zawartości bloga jest oszczędność czasu. Po pierwsze, nie musisz pisać treści; można to zrobić w mniej niż trzydzieści sekund dzięki sztucznej inteligencji. Po drugie, czas poświęcony na zbadanie danego tematu zostanie znacznie skrócony. Należy pamiętać, że po utworzeniu treści przez sztuczną inteligencję należy to sprawdzić, aby upewnić się, że ton głosu jest prawidłowy.
Identyfikacja trendów na rynku
Wszystkie firmy będą generować dane niezależnie od ich wielkości. Duże korporacje zatrudniają analityków danych, aby dostarczali cennych spostrzeżeń i identyfikowali obszary wymagające poprawy. Jednak wraz z rosnącą obecnością sztucznej inteligencji widzimy, że większe firmy korzystają ze sztucznej inteligencji, aby im pomóc.
W przypadku wielu sklepów zoologicznych zatrudnienie analityków danych nie wchodzi w grę ze względu na znaczne koszty z tym związane. Obecnie wielu właścicieli sklepów zoologicznych będzie identyfikowało trendy na rynku czytając magazyny branżowe. Wraz z rosnącą obecnością sztucznej inteligencji sprzedawcy artykułów zoologicznych mogą wykorzystać ją do analizy własnych danych i pomocy w prognozowaniu.
Jakie są zagrożenia związane ze sztuczną inteligencją w handlu detalicznym zwierzętami?
Jak już przeczytałeś, sztuczna inteligencja ma wiele zalet w handlu detalicznym zwierzętami. Jednak korzystanie z tej technologii wiąże się również z ryzykiem. W tej sekcji skupimy się na wyzwaniach związanych ze sztuczną inteligencją w handlu detalicznym zwierzętami.
Brak autentyczności i emocji

Jeśli chodzi o wydajność, sztuczna inteligencja jest fantastycznym narzędziem, które może pomóc każdej firmie. Brakuje mu jednak autentyczności i emocji, jeśli chodzi o tworzenie treści. Sztuczna inteligencja opiera swoje decyzje na tym, co wydarzyło się w przeszłości i nie może tworzyć nowych pomysłów. Podejmując decyzje jako ludzie, będziemy brać pod uwagę emocje. I odwrotnie, sztuczna inteligencja nie może tego zrobić i podejmuje decyzje wyłącznie na podstawie dostarczonych parametrów. W przypadku sprzedawców zwierząt domowych autentyczność i emocje mają kluczowe znaczenie. Interakcja ze społecznością stanowi dużą część sukcesu sklepu zoologicznego, a wraz z nim pojawiają się uczucia. Często właściciele sklepów zoologicznych mają wielką pasję do tego, co robią i starają się zaspokoić potrzeby każdego klienta wchodzącego do sklepu.
Utrata tożsamości marki
Budowanie dobrej tożsamości marki odgrywa znaczącą rolę w wyróżnieniu Twojej firmy na tle konkurencji na rynku. Wizualnie reprezentuje podstawowe wartości i komunikuje, czym jest marka sklepu zoologicznego. Wielu sprzedawców detalicznych z artykułami dla zwierząt wykorzystuje sztuczną inteligencję do wspomagania treści na swoich stronach internetowych, w mediach społecznościowych, w e-mailach i biuletynach. Może to być korzystne, ponieważ może pomóc w zwiększeniu szybkości tworzenia treści. Jednak sztuczna inteligencja opiera się na danych w zakresie treści, co oznacza, że ton głosu i tożsamość marki mogą szybko zostać utracone. Jako sprzedawca zwierząt domowych chcesz, aby klienci nawiązali kontakt z Twoją marką, a duża ilość informacji generowanych przez sztuczną inteligencję może ich zniechęcić. Według platformy obsługi klienta opartej na sztucznej inteligencji o nazwie Tydiuszjedynie 36.9% czytelników było przekonanych, że tekst wygenerowany przez sztuczną inteligencję został stworzony przez człowieka. Pokazuje to, że jest jeszcze wiele do zrobienia, zanim będzie mógł zdobyć zaufanie ludzi.
Zmiany ról zawodowych

Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji rośnie liczba zautomatyzowanych zadań. Nieuchronnie doprowadzi to do zmian w rolach zawodowych ludzi. Niektórzy analitycy ostrzegają, że sztuczna inteligencja może zastąpić pewne aspekty rynku pracy, co może w przyszłości dotyczyć określonych stanowisk pracy. Jednak rozwój sztucznej inteligencji to dla ludzi fantastyczna szansa na skupienie wysiłków gdzie indziej lub zdobycie nowych umiejętności. Przykładem tego, jak sztuczna inteligencja może zmienić role zawodowe sprzedawców zwierząt domowych, są systemy, w których klienci kupują ich produkty. Tradycyjnie klientów obsługiwał przy kasie pracownik sklepu. Jak widzieliśmy w supermarketach, kasy samoobsługowe mogą stać się przyszłością sprzedawców zwierząt domowych, jeśli wdrożą sztuczną inteligencję.
Obawy etyczne
Dużą obawą wielu osób związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji jest etyka. Jak podkreślono w tym artykule, sztuczna inteligencja opiera się na danych; czasami może to obejmować przechowywane dane osobowe osób. Ponadto istnieją wątpliwości etyczne związane z charakterem treści tworzonych przez sztuczną inteligencję i pobieranych przez nią danych. Zawsze polegaliśmy na ludziach, jeśli chodzi o ocenę prywatności. Z drugiej strony sztuczna inteligencja może być postrzegana po prostu jako treść, którą należy opublikować bez uwzględnienia jakichkolwiek konsekwencji, jakie mogą z tego wyniknąć. Sztuczna inteligencja nie zajmuje się ochroną danych osobowych, a jedynie wykorzystaniem danych do wykonania zadania. Jeśli chodzi o sprzedawców detalicznych zajmujących się zwierzętami domowymi, którzy chcą wdrożyć sztuczną inteligencję, prywatność danych klientów jest sprawą najwyższej wagi.
Podsumowanie
Podsumowując, sztuczna inteligencja będzie rozwijać się we współczesnym społeczeństwie. Wierzcie lub nie, ale już używamy sztucznej inteligencji częściej, niż nam się wydaje, od otwierania telefonu za pomocą Face ID po interakcję z chatbotami w celu rozwiązania problemu. Nawet Spotify, Amazon i Netflix szeroko wykorzystują sztuczną inteligencję, aby pomóc w wyszukiwaniu lub spersonalizowanych rekomendacjach. Sztuczna inteligencja będzie się rozwijać z biegiem czasu, nie tylko dla ludzi na poziomie osobistym, ale także dla firm.
Sprzedawcy detaliczni ze zwierzętami mają kilka sposobów wykorzystania sztucznej inteligencji, aby pomóc im w codziennym prowadzeniu firmy.
Po pierwsze, sztuczna inteligencja stanowi doskonałą szansę na poprawę wydajności, ponieważ może wykonać określone zadanie znacznie szybciej niż człowiek. Po drugie, sztuczna inteligencja może w dłuższej perspektywie obniżyć koszty sprzedawców zwierząt domowych, ponieważ może zminimalizować ilość pracy zlecanej fotografom, grafikom, autorom blogów itp. Ponadto sztuczna inteligencja doskonale nadaje się do tworzenia treści. Wielu sprzedawców zwierząt domowych ma blogi na swoich stronach internetowych lub w mediach społecznościowych; jeśli potrzebujesz pomysłów, może to być pomocne. Bez wątpienia kolejnym plusem AI jest identyfikacja trendów na rynku. Sprzedawcy zwierząt domowych mogą wykorzystywać sztuczną inteligencję do monitorowania wzrostu sprzedaży i stosowania skutecznych narzędzi zarządzania zapasami.
Chociaż sztuczna inteligencja ma wiele zalet, istnieją również pewne wady, o których powinni wiedzieć sprzedawcy detaliczni zoologiczny.
Jeśli chodzi o tworzenie treści, może to być bardzo zautomatyzowane i brakuje mu autentyczności i emocji. Jest to istotna kwestia dla sprzedawców zwierząt domowych, ponieważ budowanie społeczności stanowi dużą część doświadczenia zakupowego. Utrata tożsamości marki to kolejne wyzwanie, ponieważ sztuczna inteligencja opiera się na danych w zakresie treści, co oznacza, że klientom może być trudno nawiązać kontakt z Twoją marką bez emocji. Niektórzy analitycy uważają, że sztuczna inteligencja doprowadzi do zmian w rolach zawodowych; może to dotyczyć sklepów zoologicznych, które chcą wdrożyć kasy samoobsługowe zamiast pracownika przy kasie. Wreszcie, sztuczna inteligencja budzi wiele wątpliwości etycznych, głównie związanych z przechowywaniem danych i sposobem ich wykorzystywania do tworzenia treści AI.
Referencje
Rajnerowicz, K. (2023, 6 lipca). Test człowieka kontra sztuczna inteligencja: czy możemy już dostrzec różnicę? Pobrane z Tidio: https://www.tidio.com/blog/ai-test/

Matthew Aiken
Ekspert ds. komunikacji marketingowej
Matt ukończył w 2017 roku studia licencjackie z zakresu biznesu i zarządzania. Tutaj odkrył, że ma pasję i zainteresowanie marketingiem. W wolnym czasie lubi wszystko, co związane z fitnessem i przebywaniem na świeżym powietrzu. Ma również buldoga francuskiego o imieniu Harley i perskiego kota o imieniu Bonnie Blue.
Może spodoba Ci się również ...
Artykuł napisany przez Matthew Aiken
Plusy i minusy sztucznej inteligencji w handlu detalicznym zwierzętami
Być może słyszałeś często używane w mediach litery „AI” lub „Technologia AI”. Od otwierania telefonu za pomocą Face ID po interakcję z [...]

Wraz ze wzrostem liczby możliwości robienia zakupów dla swoich zwierząt sklepy zoologiczne muszą znaleźć skuteczne sposoby na zwiększenie świadomości marki, zatrzymanie klientów i pozyskanie nowych. Planowanie kampanii marketingowej dla sklepu zoologicznego to świetny sposób na zrobienie tego. Kampania marketingowa może być prowadzona zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym. Kampanie marketingowe w sklepie kierują ruch do sklepu i zwiększają sprzedaż dzięki zasobom, takim jak oznakowanie i materiały drukowane. Kampanie marketingowe online promują produkty i usługi za pośrednictwem platform cyfrowych, takich jak media społecznościowe. Jednak te dwa elementy mogą ze sobą współpracować i, jeśli zostaną właściwie wykorzystane, mogą pomóc firmie w rozwoju sprzedaży.
Ten artykuł skupi się na planowaniu udanej kampanii marketingowej dla Twojego sklepu zoologicznego. Zawiera informacje o tym, jak określić cele kampanii, jak budżetowanie jest kluczowym czynnikiem i dlaczego docelowi odbiorcy i przekaz decydują o sukcesie kampanii. Ponadto wskazówki dotyczące realizacji kampanii marketingowej i mierzenia wyników.
Cel i cele Twojej kampanii
Na początku każdej kampanii marketingowej musisz określić cel. Bez tego Twoja kampania może nie osiągnąć pożądanych rezultatów i zostać utracona. Dlaczego chcesz prowadzić kampanię? Co chciałbyś osiągnąć dla swojego sklepu zoologicznego? Poniżej znajduje się kilka prostych pomysłów, które możesz mieć dla swojego sklepu zoologicznego, aby zbudować podstawę swojej kampanii.
- Zwiększ świadomość marki swojego sklepu zoologicznego
- Zwiększanie średnich wydatków na klienta w Twoim sklepie
- Generuj większą sprzedaż określonego produktu lub rodzaju produktu
- Zbuduj swoją bazę klientów
- Zareklamuj nadchodzące wydarzenie w swoim sklepie
- Rozwijaj swoją obecność w mediach społecznościowych
Chociaż podstawowe, to tylko niektóre elementy składowe do planowania kampanii marketingowej dla Twojego sklepu zoologicznego. Rozpoczynając opracowywanie kampanii, musisz wyznaczyć cele. Różni się to od celu kampanii, ponieważ cele są bardziej szczegółowe. Standardową metodą wyznaczania celu jest strategia celów SMART. To oznacza Konkretne, mierzalne, osiągalne, istotne i określone w czasie i umożliwia firmom tworzenie, śledzenie i osiąganie celów.
Budżet
Kiedy już ustalisz cel i zadania, czas dokonać przeglądu finansów i uzgodnić wydatki. Budżetowanie odgrywa integralną rolę w kampanii, dlatego należy mądrze przemyśleć, jakie działania przyniosą dla Twojej kampanii najlepszy zwrot. Bardzo łatwo jest wydawać pieniądze na różne sposoby marketingowe, co może utrudnić powodzenie kampanii, dlatego jako sklep zoologiczny najlepiej jest skupić się na kilku kampaniach. Na przykład łatwo przecenić liczbę ulotek i materiałów w sklepie. Alternatywnie, płacenie za reklamy typu pay-per-click może szybko pochłonąć budżet, jeśli jest to cyfrowa kampania marketingowa.
Grupa docelowa
Dla wielu firm zrozumienie grupy docelowej może być trudne, ponieważ istnieje wiele typów klientów, których można sprzedać. Dlatego planując kampanię marketingową, musisz znać swoją grupę docelową. Posiadanie persony docelowej (fikcyjnego profilu osoby, która reprezentuje grupę docelową, w oparciu o określone cechy) dla Twojego sklepu zoologicznego to doskonała metoda odkrywania grupy docelowej.
Jeśli chodzi o grupę docelową Twojej kampanii marketingowej, pierwszym krokiem jest uświadomienie sobie, do jakiego etapu podróży kupującego jest skierowana Twoja kampania. Czy starasz się pozyskać nowych klientów? A może chcesz uzyskać wgląd od swoich obecnych klientów? Czy kampania Twojej marki będzie rozpoznawalna? A może wprowadzasz zupełnie nową tożsamość? Te pytania będą miały wpływ na przekaz marketingowy, który będzie się zmieniał w zależności od tego, czy grupa docelowa jest na etapie świadomości, rozważania czy decyzji. Nawet jeśli Twoja kampania może być skierowana do wielu odbiorców docelowych, ważne jest, aby mieć na uwadze konkretną grupę odbiorców.

Budowanie grupy docelowej
Aby pomóc w budowaniu docelowych person, musisz zrozumieć ich zainteresowania i punkty styku. Na przykład właściciel sklepu zoologicznego zadaj sobie następujące pytania:
- Jaki rodzaj treści przyciągnie uwagę moich odbiorców?
- Czy lepiej korzystają z niektórych kanałów informacji, takich jak ulotki czy media społecznościowe?
- Jakie mają problemy, które Twój produkt, usługa lub marka mogłaby rozwiązać?
- Jakie są ich dochody i czy stać ich na Twój produkt lub usługę?
Takie zawężenie grupy docelowej przyniesie najlepsze efekty przy niższym koszcie dla Twojej kampanii. Przykładem grupy docelowej dla kampanii, w której próbujesz nawrócić klienta z marki karmy dla psów na własną markę karmy dla psów, może być:
- Właściciele psów w wieku od 21 do 45 lat mieszkający w pobliżu Twojego sklepu kupili w zeszłym miesiącu produkt marki premium.
Twoje przesłanie kampanii
Czas wykazać się kreatywnością i zaplanować przekaz kampanii marketingowej. To wielka sprawa, ponieważ przyciągnie klientów do Twojego sklepu zoologicznego. Komunikat musi koncentrować się na kliencie i zaspokajać jego potrzeby, aby był skuteczny. Upewnij się, że znasz problem swojego klienta i że Twoja wiadomość ma jasną ścieżkę do rozwiązania.
Przekaz Twojej kampanii musi również wywołać reakcję emocjonalną Twoich klientów. Wierzcie lub nie, ale według profesora Harvardu Geralda Zaltmana 95% decyzji zakupowych odbywa się w podświadomości.

Tworzenie emocjonalnego połączenia w wiadomościach ma kluczowe znaczenie dla zachęcenia ludzi do Twojego sklepu, zwłaszcza gdy przeciętna osoba jest podatna na oglądanie od 4,000 do 10,000 XNUMX reklam dziennie. Twoja marka musi się wyróżniać!
Jeśli chodzi o przekaz kampanii marketingowej sklepu zoologicznego, musisz upewnić się, że jest on spójny w sklepie i cyfrowy, w przeciwnym razie Twoi klienci mogą się zdezorientować.
Metody dotarcia do klientów
Wybór właściwych metod prowadzenia kampanii marketingowej będzie podyktowany wszystkimi punktami poruszonymi w tym artykule. Z jakiej metody Twoi docelowi odbiorcy najprawdopodobniej skorzystają i będą podatni na Twoją kampanię? Jaką część swojego budżetu wydasz na każdą metodę?
We współczesnym społeczeństwie istnieje wiele możliwości, z których sklepy zoologiczne mogą korzystać w ramach swoich kampanii marketingowych, dlatego konieczne jest zastosowanie tylko kilku metod. Jako sklep zoologiczny możesz chcieć wykorzystać następujące kanały do kampanii w sklepie promującej zupełnie nowy produkt.
Materiały promocyjne
Wykorzystanie materiałów promocyjnych, takich jak ulotki i plakaty, jest doskonałym narzędziem do prowadzenia kampanii marketingowej w sklepie. Dzięki takim materiałom Twój sklep wygląda atrakcyjnie wizualnie, a Twoim klientom dostarczają cennych informacji o Twoich produktach. Materiały te mogą zadecydować o tym, czy klient kupi Twoje produkty, czy nie. Jednak wadą wykorzystania tej formy komunikacji w ramach kampanii marketingowej jest to, że klienci mają tendencję do przeglądania informacji tylko raz, a następnie ich pozbywania się, co może okazać się kosztowne, jeśli nie prowadzi do sprzedaży.

direct mail

To kolejna fantastyczna metoda na kampanię marketingową i promocję nowego produktu. Ta forma komunikacji polega na przesyłaniu materiałów promocyjnych bezpośrednio na adres klienta w celu wzbudzenia zainteresowania Twoimi produktami. Zaletą korzystania z tego jako części kampanii marketingowej jest to, że jest wysoce ukierunkowana, dzięki czemu możesz kierować ją do określonych klientów. Ponadto poczta bezpośrednia jest namacalna, a klienci częściej zwracają uwagę na pocztę tradycyjną niż na wiadomość e-mail, która może trafić do folderu ze spamem. Chociaż jest to fantastyczna metoda do wykorzystania w kampanii, może również nadwyrężyć Twój budżet. W zależności od wielkości i częstotliwości wysyłki może to pochłonąć kwotę, którą planujesz wydać.
Media społecznościowe
Media społecznościowe zmieniły świat i kampanie marketingowe dla wszystkich typów firm. Przy około 4.26 miliarda aktywnych użytkowników mediów społecznościowych na całym świecie istnieje ogromna szansa na promocję Twojego sklepu zoologicznego. Kampanie marketingowe w mediach społecznościowych mogą pomóc zwiększyć świadomość Twojej marki, ponieważ pozostawia ona ślad w umysłach Twoich klientów. Według SCORE 77% małych firm korzysta z mediów społecznościowych, aby zwiększać świadomość. Jest to również fantastyczna okazja dla sklepów zoologicznych do reklamowania tego, co dzieje się w ich sklepie i zachęcania nowych i obecnych klientów do odwiedzania i odkrywania nowości.

Choć media społecznościowe mają wiele zalet, mają też swoje wady. Reklamowanie się wśród klientów wiąże się z pewnymi kosztami, a każde kliknięcie reklamy będzie kosztować Cię pieniądze, a zwrot z inwestycji będzie czasami niewielki. Zanim rozpoczniesz szaleństwo wydatków w mediach społecznościowych, pamiętaj o odrobieniu pracy domowej. Powtórzę jeszcze raz: niezwykle ważne jest, aby tą drogą można było dotrzeć do docelowej grupy odbiorców. Publikowanie kilku postów od czasu do czasu nie zapewni zwrotu z inwestycji. Trzeba mieć jasny i przemyślany plan.
Wdrażanie Twojej kampanii marketingowej
Teraz, gdy masz już zaplanowaną kampanię marketingową, nadszedł czas, aby ją wdrożyć. Jeśli wszystko zostało zaprojektowane z dbałością o szczegóły, powinno to być łatwe. Decydującym czynnikiem są koledzy pracujący w Twoim sklepie zoologicznym. Upewnij się, że biorą udział w kampanii marketingowej i rozumieją jej zawiłości. Ponadto powinieneś poprosić swój zespół o pomoc w planowaniu kampanii marketingowej. Wreszcie, Twój zespół może mieć kilka pomysłów, które możesz włączyć do swojej kampanii, aby naprawdę uzyskać ich „wpisowe”.
Mierz i analizuj
Po zakończeniu kampanii marketingowej niezbędna jest ocena sukcesów i obszarów wymagających poprawy. Mierzenie i analizowanie danych kampanii może zapewnić wgląd w odbiorców, metody marketingowe i budżet. Pomoże to również w planowaniu przyszłych kampanii marketingowych.
Najlepszym sposobem na sprawdzenie, czy Twoja kampania marketingowa odniosła sukces, jest powrót do swoich celów i uświadomienie sobie, czy je osiągnąłeś. Jeśli tak, to fantastycznie. Jeśli nie, to musisz zrozumieć, dlaczego?
Na przykład, jeśli Twoim celem było zwiększenie liczby klientów odwiedzających Twój sklep zoologiczny o 20% w ciągu najbliższych trzech miesięcy, każdy wzrost ruchu klientów można uznać za udany. Istnieje jednak różnica między kampanią, która działa, a kampanią wartościową.
Wartościowa kampania zapewnia zwrot z inwestycji proporcjonalny do czasu i pracy w nią włożonej.
Podsumowanie
Podsumowując, wraz ze wzrostem liczby sposobów robienia zakupów przez właścicieli zwierząt, sklepy zoologiczne muszą pomyśleć o sposobach przyciągnięcia klientów do sklepu. Fantastycznym sposobem na to jest przeprowadzenie kampanii marketingowej. Jednak aby kampania marketingowa odniosła sukces, konieczne jest planowanie, aby zapewnić sukces kampanii.
Pierwszym etapem planowania kampanii marketingowej jest wyznaczenie celu i wyznaczenie celów. Prostym sposobem na to jest użycie metody zwanej celami SMART, która pozwala firmom tworzyć, śledzić i osiągać cele.
Po zakończeniu tego etapu planowania nadszedł czas, aby przejrzeć swoje finanse i ustalić budżet na obszary, które wydasz na kampanię marketingową. Budżetując kampanię, musisz mądrze przemyśleć, jakie działania przyniosą najlepsze zwroty z kampanii. Wydawanie pieniędzy na różne drogi marketingowe jest bardzo łatwe, co może utrudnić powodzenie kampanii.
Jedną z najważniejszych części planowania kampanii jest poznanie grupy docelowej. Jeśli kierujesz reklamy do niewłaściwego typu klientów, trudno będzie odnieść sukces Twojej kampanii. Posiadanie fikcyjnego profilu osoby reprezentującej Twoją grupę docelową w oparciu o specyfikę Twojego sklepu zoologicznego to doskonała metoda odkrywania grupy docelowej. Po zdefiniowaniu grupy docelowej dla swojej kampanii, nadszedł czas, aby stworzyć przekaz kampanii i metody dotarcia do klientów.
Po sfinalizowaniu tego możesz wdrożyć i upewnić się, że wszyscy pracujący w Twoim sklepie zoologicznym są na pokładzie. Odegrają one kluczową rolę w powodzeniu Twojej kampanii.
Wreszcie, kluczowe znaczenie ma ocena sukcesu lub niepowodzenia kampanii. Dane są niezbędne do przeglądu sukcesu i zawsze powinny być powiązane z pierwotnymi celami.
Referencje
Mahoney, M. (2003). Podświadomość konsumenta (i jak do niej dotrzeć). Harvard Business School.
Wynik. (2018, 30 sierpnia). 77 procent małych firm w USA używa mediów społecznościowych do sprzedaży, marketingu i obsługi klienta. Pobrane z Prnewswire: https://www.prnewswire.com/news-releases/77-percent-of-us-small-businesses-use-social-media-for-sales-marketing-and-customer-service-300704921.html#:~:text=77%20Percent%20of%20U.S.%20Small,Sales%2C%20Marketing%20and%20Customer%20Service
Simpson, J. (2017, 25 sierpnia). Znalezienie sukcesu marki w cyfrowym świecie. Pobrane z Forbesa: https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2017/08/25/finding-brand-success-in-the-digital-world/?sh=653e1f42626e

Matthew Aiken
Ekspert ds. komunikacji marketingowej
Matt ukończył w 2017 roku studia licencjackie z zakresu biznesu i zarządzania. Tutaj odkrył, że ma pasję i zainteresowanie marketingiem. W wolnym czasie lubi wszystko, co związane z fitnessem i przebywaniem na świeżym powietrzu. Ma również buldoga francuskiego o imieniu Harley i perskiego kota o imieniu Bonnie Blue.
Może spodoba Ci się również ...
Artykuł napisany przez Matthew Aiken
Plusy i minusy sztucznej inteligencji w handlu detalicznym zwierzętami
Być może słyszałeś często używane w mediach litery „AI” lub „Technologia AI”. Od otwierania telefonu za pomocą Face ID po interakcję z [...]

Ponieważ kryzys kosztów utrzymania dotyka różne branże, wydaje się, że sektor zwierząt domowych dostosowuje się i pozostaje silny. Nie oznacza to jednak, że nie dotyczy to wszystkich prowadzących działalność związaną ze zwierzętami domowymi. Na przykład wzrost liczby internetowych sprzedawców detalicznych zwierząt domowych i sklepów spożywczych wpłynął na zachowania zakupowe właścicieli zwierząt domowych. W rezultacie sklepy zoologiczne musiały zmienić swoje techniki sprzedaży, aby zatrzymać klientów, pokazując korzyści, jakie tylko sklep zoologiczny może zaoferować klientowi. Ponadto oczekuje się, że potencjał wydatków właścicieli zwierząt domowych będzie długoterminowy – ponieważ każde nowe zwierzę prawdopodobnie będzie częścią gospodarstwa domowego właściciela przez dekadę lub dłużej, stawka przejęcia ich firmy jest wysoka. Według znanej firmy zajmującej się karmą dla zwierząt domowych, klienci zwykle wydają mniej niż 200 funtów w pierwszym roku. Jednak kwota ta podwaja się w drugim roku do 400 GBP i osiąga około 700 GBP w piątym roku. Ponadto niektórzy klienci wydają prawie 1000 funtów rocznie.
Podkreśla to potrzeby sklepów zoologicznych, aby nie tylko zatrzymać klientów, ale także, co najważniejsze, przyciągnąć nowych.
Zrozumienie swoich klientów
Zatrzymując klientów, jedną z pierwszych rzeczy, które musisz zrobić, jest ich zrozumienie. To powinno leżeć u podstaw strategii biznesowej każdego sklepu zoologicznego. Bez zrozumienia klientów może być trudno sprzedawać swój sklep zoologiczny w sposób, który do nich przemawia. Według Globalny Czerwony Punkt, 74% konsumentów uważa, że lojalność wobec marki polega na poczuciu zrozumienia przez firmę. W rezultacie 64% konsumentów kupiłoby zamiast tego produkt marki, która ich zna. Ponadto 34% wydałoby więcej pieniędzy na produkt, aby to zrobić (Ackerman, 2022).

Według Gallupa kontakt z klientami to emocjonalna więź między klientami a tobą, która jest kluczem do organicznego rozwoju firmy i utrzymania klientów. I odwrotnie, jeśli Twoi klienci nie widzą żadnego odwołania, Twój sklep zoologiczny ryzykuje przetrwanie w oparciu o samą relację cenową i może mieć trudności z ich zdobyciem i utrzymaniem.
Typy klientów
Klienci mają kluczowe znaczenie dla przetrwania wszystkich firm i można ich kategoryzować według typu. Poniżej znajduje się kilka różnych typów klientów, które należy wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o strategii utrzymania klienta.
Lojalni klienci
Ten typ klienta jest marzeniem sklepu zoologicznego i powinien być priorytetem, aby go uspokoić. Są to stali klienci, którzy opowiadają innym o Twojej firmie i kupują produkty przez dłuższy czas. Według Marketing Metrics prawdopodobieństwo sprzedaży istniejącemu klientowi jest 14 razy większe niż prawdopodobieństwo sprzedaży nowemu klientowi (Rioux, 2020). Przyczyniają się również do znacznej części przychodów większości firm. Fantastycznym sposobem na utrzymanie lojalnych klientów jest uzyskanie od nich informacji zwrotnych. To ostatecznie pomoże Twojemu sklepowi zoologicznemu rozwijać się i rosnąć.
Klienci impulsowi
Klienci impulsywni są atrakcyjnym typem klientów dla sklepów zoologicznych, ponieważ łatwiej jest im sprzedać więcej. Ponadto ten typ klienta kupuje produkty spontanicznie, co jest wyzwalane impulsem. Często wchodzą do sklepu zoologicznego bez serca nastawionego na jeden produkt. Ta kategoria klientów zazwyczaj odpowiada na rekomendacje i oferty. Jest to doskonała okazja, aby pokazać swoją wiedzę i sprzedawać swoje produkty jako sklep zoologiczny. Co więcej, jeśli produkty, które polecasz, zrobią na nich wrażenie, będą bardziej skłonni do powrotu w przyszłości.
Klienci transacyjni
Na tę grupę klientów duży wpływ mają ceny i rabaty. Często będą szukać najlepszych kosztorysów, a nawet próbować negocjować z tobą lepszą cenę. Ponadto będą szukać ofert sezonowych i świątecznych. Zatrzymanie klientów transakcyjnych w Twoim sklepie może być trudniejsze, jeśli cena nie jest Twoją wyjątkową zaletą. Mogą jednak odgrywać kluczową rolę w Twojej firmie, zwiększając zapasy Twojej firmy i pomagając w zakupie produktów, których sprzedaż może być trudna.
Klienci zorientowani na potrzeby
Ta kategoria klientów kupuje produkty w oparciu o określoną potrzebę. Często znają dokładnie produkt, którego potrzebują, i może być im trudno sprzedać więcej. Należy zauważyć, że klienci zorientowani na potrzeby mogą szybko zostać przyciągnięci do innych firm i łatwo przestawią się na produkty zastępcze. Jeśli chodzi o utrzymanie klientów opartych na potrzebach, musisz rozwinąć z nimi interakcję i pozytywną więź. Można to osiągnąć dzięki osobistej komunikacji z nimi. Red Point Global stwierdził, że 32% klientów jest skłonnych przymknąć oko na złe doświadczenia klientów, jeśli czują, że firma stara się ich zrozumieć jako klientów.
Metody utrzymania klientów
Jako sklep zoologiczny możesz zastosować kilka metod, aby zatrzymać klientów. Połączenie strategii tradycyjnych i cyfrowych to doskonały punkt wyjścia. W tej sekcji artykułu przyjrzymy się sposobom wdrożenia ich w strategię utrzymania klienta.
Programy lojalnościowe
Kluczem do utrzymania klientów są programy lojalnościowe. Sklepy zoologiczne przede wszystkim chcą, aby ich klienci pozostali lojalni na dłużej. Ale szukają też sposobów, aby stopniowo spędzać więcej czasu na swojej firmie. W tym przypadku program lojalnościowy może być niezwykle korzystny, oferując specjalne zachęty do utrzymania klientów i zachęcania do powtarzania transakcji. Przykładem tego, jak sklep zoologiczny może oferować program lojalnościowy, jest nagradzanie klientów za kupowanie określonych produktów w czasie. Na przykład mogli kupić dziewięć torebek karmy dla zwierząt i otrzymać dziesiątą torbę gratis.

Według Nielsena 84% klientów stwierdziło, że jest bardziej skłonnych do pozostania przy firmie oferującej program lojalnościowy. Podczas gdy Accenture odkryło, że członek programu lojalnościowego wyda 57% więcej w firmie niż osoba niebędąca członkiem.
Modele subskrypcji
Wdrożenie modelu abonamentowego to kolejny fantastyczny sposób na zatrzymanie klientów w sklepie zoologicznym. Działa to przez klientów płacących tygodniową, miesięczną lub roczną opłatę w zamian za produkty. Dzięki temu masz pewność, że klienci będą robić u Ciebie zakupy. Dzięki wdrożonemu modelowi subskrypcji możesz pozyskiwać dane klientów i kierować do nich najnowsze oferty w Twoim sklepie. Subskrypcje są korzystne zarówno dla firm, jak i dla klientów; dzieje się tak, ponieważ klienci lubią to dla wygody, ponieważ oszczędza im czas na szukanie nowych produktów. Podczas gdy firmy lubią subskrypcje, ponieważ zapewniają stały zapas w sklepie. Przykładem tego, jak sklep zoologiczny może zarządzać subskrypcjami w celu utrzymania klientów, jest oferowanie im możliwości wielokrotnego kupowania cotygodniowej karmy dla zwierząt domowych bez konieczności pamiętania o zakupie. Kolejną zaletą jest to, że będziesz mógł uzyskać ich dane i reklamować najnowsze oferty, które masz w sklepie.
Obsługa klienta przechodzi długą drogę do utrzymania klientów
Obsługa klienta jest jedną z najskuteczniejszych strategii utrzymania klienta w wielu firmach. Jeśli klient jest zadowolony z twoich usług, jest bardziej prawdopodobne, że pozostanie lojalny wobec twojego sklepu zoologicznego i będzie kontynuował zakupy w przyszłości. Ponadto mogą rozpowszechniać informacje wśród rodziny i przyjaciół, co jest świetnym motorem nowych biznesów. Według Oracle 86% konsumentów zapłaci więcej za lepszą obsługę klienta, a 73% chce przyjaznych pracowników lub przedstawicieli obsługi klienta.

Jako sklep zoologiczny, Twoi pracownicy muszą nawiązywać kontakt z klientami. Czy potrzebują pomocy w wyborze produktu? Czy potrzebują porady na temat związany ze zwierzętami domowymi? Wszystkie te rzeczy pomogą Ci zbudować relacje z klientami i wywrzeć na nich wrażenie. Innym sposobem zaprezentowania swojej wiedzy w zakresie obsługi klienta jest upewnienie się, że Twoi współpracownicy rozumieją wyjątkową zaletę Twojego sklepu zoologicznego. Jeśli wszyscy mają spójne komunikaty, informacje, które przekazujesz swoim klientom, będą spójne i wysokiej jakości.
Treści generowane przez użytkowników za pośrednictwem mediów społecznościowych
Treści generowane przez użytkowników, zwane także UGC, odgrywają znaczącą rolę w utrzymaniu klientów. Po pierwsze pomaga, zwiększając lojalność wobec marki, ale także wpływa na decyzje zakupowe innych klientów. Badanie pokazuje, że UGC wpływa na decyzje zakupowe 90% kupujących. Reklama UGC jest nie tylko bezpłatna dla Twojej firmy, ale także zachęca innych do odwiedzenia Twojego sklepu i zapoznania się z jego ofertą. Załóżmy na przykład, że prowadzisz sklep zoologiczny z kanałem lub witryną w mediach społecznościowych. W takim przypadku możesz wyróżnić się na tle sprzedawców internetowych, publikując zdjęcia zwierząt domowych klientów w Twoim sklepie wchodzących w interakcje z Twoimi produktami. Jest to coś, czego sprzedawcy internetowi nie mogą zaoferować swoim klientom i zwiększa Twoje szanse na sprzedaż, jeśli treść jest pozytywna na temat Twojego sklepu zoologicznego.
Oferta produktów
Twoja oferta produktów jest kluczem do utrzymania klientów i należy skupić się na kilku czynnikach. Po pierwsze musisz się zastanowić, czy Twój sklep ma coś nowego do zaoferowania Twoim klientom. Czy możesz sprawić, by przeglądali i kupowali więcej produktów niż zwykle? Co sprawi, że będą nadal odwiedzać Twój sklep? Jeśli to osiągniesz, w dłuższej perspektywie wygenerujesz większą sprzedaż.
Kolejnym czynnikiem, na który należy zwrócić uwagę, jest merchandising sklepu. To powinno być Twoim priorytetem numer jeden i idzie w parze z ofertami produktów, zaczynając od upewnienia się, że Twój sklep jest czysty i nie ma pustych półek. Im bardziej zaangażujesz klientów w swoje produkty, tym większe prawdopodobieństwo, że będą kupować i wracać. Ponadto, jeśli Twój sklep ma otwarte półki, klienci będą szukać gdzie indziej.

Podsumowanie
Podsumowując, sklepy zoologiczne muszą rozważyć różne sposoby utrzymania klientów, prezentując produkty lub usługi, których nie można znaleźć gdzie indziej. Utrzymanie klientów ma zasadnicze znaczenie dla sklepów zoologicznych, ponieważ okres zakupów jednego zwierzaka przez właścicieli zwierząt domowych może wynosić ponad dekadę powtarzających się sprzedaży. Potwierdzają to badania pokazujące, że po piątym roku posiadania zwierzaka właściciele wydają średnio 700 funtów w porównaniu do 200 funtów w pierwszym roku posiadania. Jeśli chodzi o utrzymanie klientów, sklepy zoologiczne muszą zrozumieć, kim są. Klientów można podzielić na kategorie, a każda z nich ma swoją charakterystykę. Na przykład lojalnych klientów najłatwiej zatrzymać, ponieważ są związani z Twoją firmą i kupują u Ciebie od dłuższego czasu. Inne segmenty obejmują klientów impulsywnych, transakcyjnych i opartych na potrzebach, których można konsekwentnie utrzymać, ale może potrzebować trochę czasu, aby rozwinąć ich lojalność wobec sklepu zoologicznego.
Istnieje kilka metod, które sklepy zoologiczne mogą wykorzystać, aby zatrzymać klientów. Powszechnym sposobem na to są programy lojalnościowe, w których klienci są nagradzani za dokonane zakupy. Może to być wszystko, od zakupu przez klienta X ilości karmy dla zwierząt domowych i otrzymania gratisu po gromadzenie punktów, które można wymienić. Wdrożenie modelu subskrypcji dla Twojej firmy ma kilka zalet dla Ciebie i Twoich klientów, w tym pozyskiwanie danych klientów i możliwość kierowania do nich określonych ofert. Natomiast dla klientów jest to wygodne dla nich, ponieważ spędzają mniej czasu na szukaniu nowych produktów. Obsługa klienta ma kluczowe znaczenie dla utrzymania klientów, ponieważ jeśli klient jest zadowolony ze swojego doświadczenia, jest bardziej prawdopodobne, że wróci, ale także poleci Cię innym za pośrednictwem poczty pantoflowej lub treści generowanych przez użytkowników.
Referencje
Ackerman, L. (2022, 9 lutego). 74 procent konsumentów uważa, że lojalność wobec marki polega na poczuciu zrozumienia i wartości, a nie na zniżkach i korzyściach lojalnościowych. Pobrane z Red Point Global: https://www.redpointglobal.com/press-releases/74-percent-of-consumers-believe-brand-loyalty-is-about-feeling-understood-and-valued-not-discounts-and-loyalty-perks/
Rioux, P. (2020, 29 stycznia). Wartość inwestowania w lojalnych klientów. Pobrane z Forbesa: https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2020/01/29/the-value-of-investing-in-loyal-customers/?sh=23e4a9621f6b

Matthew Aiken
Ekspert ds. komunikacji marketingowej
Matt ukończył w 2017 roku studia licencjackie z zakresu biznesu i zarządzania. Tutaj odkrył, że ma pasję i zainteresowanie marketingiem. W wolnym czasie lubi wszystko, co związane z fitnessem i przebywaniem na świeżym powietrzu. Ma również buldoga francuskiego o imieniu Harley i perskiego kota o imieniu Bonnie Blue.
Może spodoba Ci się również ...
Artykuł napisany przez Matthew Aiken
Plusy i minusy sztucznej inteligencji w handlu detalicznym zwierzętami
Być może słyszałeś często używane w mediach litery „AI” lub „Technologia AI”. Od otwierania telefonu za pomocą Face ID po interakcję z [...]

Koty wymagają pewnych składników odżywczych, które nie są niezbędne dla innych ssaków. Wiele z tych niezbędnych składników odżywczych występuje naturalnie w tkankach zwierzęcych, co świadczy o tym, że koty rozwinęły wyspecjalizowane wymagania żywieniowe, zgodne z ewolucyjnym wpływem mięsożercy (MacDonald i in., 1984).
Ponadto w żywieniu kotów istotny jest skład odżywczy i smakowitość diety. Jeśli jest niesmaczny, koty odmówią jedzenia, co w konsekwencji może skutkować niedoborami niezbędnych składników odżywczych, co może rozwinąć się w stany kliniczne (Zaghini i Biagi, 2005). Podkreśla to znaczenie opracowywania i podawania bardzo smacznej i pożywnej diety dla kotów.
Ile białka potrzebują koty?
Na wolności koty zjadają dietę składającą się z małych zwierząt, która zapewnia dietę bogatą w białko zwierzęce zawierające wszystkie niezbędne aminokwasy (AA), których koty potrzebują. Badania wykazały, że współczesne koty domowe, karmione pełnoporcjową karmą w misce, mają minimalne zapotrzebowanie na białko w diecie wynoszące 25–33 g/100 g s.m. (suchej masy), w zależności od ich zapotrzebowania energetycznego (FEDIAF, 2021). To zapotrzebowanie na białko jest znacznie większe niż zapotrzebowanie na białko zwierząt wszystkożernych, takich jak psy, i odzwierciedla, że koty są metabolicznie przystosowane do wykorzystywania białek/aminokwasów w celu zaspokojenia swoich potrzeb metabolicznych, np. bezpośredniego utleniania w celu uzyskania energii i syntezy glukozy (glukoneogeneza) ( Russell i in., 2002; Eisert, 2011).

Jakich niezbędnych aminokwasów potrzebują koty?
Aminokwasy są budulcem białek. Dzielą się na aminokwasy niezbędne pod względem odżywczym (muszą być dostarczane w diecie) i aminokwasy nieistotne (syntetyzowane de novo w organizmie). Do utrzymania optymalnego zdrowia wymagana jest odpowiednia podaż niezbędnych i nieistotnych aminokwasów. Formułując dietę kota, ważne jest nie tylko uwzględnienie całkowitej zawartości białka lub strawności białka, ale także skupienie się na profilu aminokwasów źródła białka. Niezbędne aminokwasy należy dostarczać w ramach diety. Koty i psy mają dziesięć wspólnych aminokwasów niezbędnych w ich diecie (arginina, histydyna, izoleucyna, leucyna, lizyna, metionina, fenyloalanina, treonina, tryptofan i walina) (FEDIAF, 2021).

Arginina w diecie jest niezwykle ważna dla kotów. Zarówno koty, jak i psy wykazują objawy hiperamonemii, gdy są karmione dietą pozbawioną argininy, ponieważ arginina bierze udział w usuwaniu amoniaku z organizmu. Hiperamonemia to podwyższenie poziomu amoniaku we krwi, które może powodować wymioty, utratę wagi i letarg. Niedobory argininy są u kotów poważniejsze, ponieważ pojedynczy posiłek wolny od argininy może powodować objawy kliniczne toksyczności amoniaku w ciągu 2-5 godzin od spożycia (Morris i Rogers, 1978).
Oprócz 10 niezbędnych aminokwasów, którymi dzielą się psy, koty dodatkowo potrzebują aminokwasu tauryny zawierającego siarkę. Związek ten ma fundamentalne znaczenie w diecie zwierząt domowych, zwłaszcza kotów, gdyż bierze udział w przekazywaniu impulsów nerwowych, syntezie kwasów żółciowych oraz ograniczaniu uszkodzeń mięśni spowodowanych stresem oksydacyjnym. Koty mają ograniczoną zdolność do syntezy tauryny. Dlatego też tauryna w diecie jest niezbędna do zapewnienia zaspokojenia zapotrzebowania (Verbrugghe i Bakovic, 2013). Ponadto opierają się prawie wyłącznie na taurynie (zamiast na glicynie) do sprzęgania kwasów żółciowych w sole żółciowe, co powoduje obowiązkową utratę tauryny w żółci. Niewystarczająca podaż tauryny w diecie może powodować poważne problemy fizjologiczne, na przykład zwyrodnienie siatkówki (Hayes i in., 1975) i kardiomiopatię rozstrzeniową (Pion i in., 1987). I odwrotnie, tauryna nie jest niezbędnym aminokwasem u psów, ponieważ mają one zdolność syntezy wystarczających ilości tauryny z aminokwasów zawierających siarkę, cysteiny i metioniny (NRC, 2006).
Zarówno arginina, jak i tauryna występują naturalnie w produktach pochodzenia zwierzęcego, co podkreśla znaczenie tkanek zwierzęcych w diecie kota.
Dlaczego lipidy są niezbędne i jakich kwasów tłuszczowych potrzebują koty?
Lipidy stanowią grupę cząsteczek organicznych, do których zaliczają się tłuszcze i oleje. Lipidy w diecie są źródłem niezbędnych kwasów tłuszczowych i skoncentrowanej energii, ponieważ tłuszcz dostarcza dwukrotnie więcej kalorii/g w porównaniu z białkiem i węglowodanami. Lipidy odgrywają ważną rolę jako nośniki witamin rozpuszczalnych w tłuszczach i steroli oraz są składnikami wielu prekursorów hormonów. Dodatkowo wykorzystuje się je w celu poprawy smakowitości i właściwości tekstury suchej karmy (Trevizan i Kessler, 2009).
Kwasy tłuszczowe są integralnym składnikiem lipidów. Niezbędny charakter kwasu tłuszczowego wynika przede wszystkim z niezdolności zwierzęcia do jego syntezy w ilościach wystarczających do zaspokojenia jego potrzeb metabolicznych (Bauer, 2008). Koty, podobnie jak psy, wymagają niezbędnego kwasu tłuszczowego – kwasu linolowego. Kwas linolowy jest wielonienasyconym kwasem tłuszczowym omega-6. Kwasy tłuszczowe mogą być wydłużane i desaturowane do alternatywnych, długołańcuchowych kwasów tłuszczowych. Na przykład psy łatwo przekształcają kwas linolowy w kwas arachidonowy za pomocą enzymu Δ6-desaturazy. Jednakże koty nie są w stanie tego zrobić, ponieważ konwersja jest ograniczona ze względu na niską aktywność enzymu Δ6-desaturazy w wątrobie kota. W rezultacie kwas arachidonowy jest niezbędnym kwasem tłuszczowym u kotów i musi być dostarczany w diecie. Kwas arachidonowy występuje w dużych ilościach w tkankach zwierzęcych, zwłaszcza w narządach (Trevizan i in., 2012). Zwiększa to wymóg, aby koty, jako bezwzględni mięsożercy, spożywały tkanki zwierzęce w celu zaspokojenia swoich potrzeb żywieniowych.
Czy koty potrzebują określonych witamin?
Witaminy to związki organiczne wymagane tylko w małych ilościach i zaliczane do niezbędnych mikroelementów. Ponieważ nie są syntetyzowane endogennie, muszą być pozyskiwane z pożywienia. Witaminy pełnią różnorodne funkcje biochemiczne, które są niezbędne do utrzymania prawidłowego zdrowia i integralności metabolicznej. Zapotrzebowanie żywieniowe kotów na określone witaminy różni się od zapotrzebowania większości innych ssaków. Te cechy szczególne wynikają ze znacznych różnic w aktywności enzymów podczas syntezy niacyny (witaminy B3) i witaminy A (NRC, 2006).
Niacyna w diecie jest niezbędna u kotów, ponieważ niacyna (i powiązane związki, w tym kwas nikotynowy i dinukleotyd nikotynoamidoadeninowy, NAD) odgrywa zasadniczą rolę jako koenzymy w metabolizmie węglowodanów, aminokwasów i ciał ketonowych u kotów. Koty, w przeciwieństwie do psów, nie potrafią syntetyzować znacznych ilości niacyny z niezbędnego aminokwasu tryptofanu. Dzieje się tak z powodu bardzo wysokiego poziomu aktywności enzymu (karboksylazy pikolinowej), który szybko przekształca metabolit tryptofanu w acetylo-CoA, a nie w niacynę, co skutkuje niewystarczającą produkcją niacyny. W rezultacie zapotrzebowanie kotów na niacynę jest 2.4 razy wyższe niż u psów (NRC, 2006).
Podobnie koty wymagają dietetycznej, wstępnie uformowanej witaminy A. Witamina A jest niezbędna dla wzroku, różnicowania komórkowego i funkcjonowania układu odpornościowego u kotów. Karotenoidy, na przykład β-karoten, są prekursorami witaminy A. Są syntetyzowane przez rośliny i dlatego powszechnie występują w warzywach, takich jak marchew i słodkie ziemniaki. Dla porównania, tkanki zwierzęce zawierają stosunkowo niskie stężenia karotenoidów i odpowiednią ilość witaminy A. Koty, jako bezwzględni mięsożercy, nie mają enzymu niezbędnego do wytworzenia witaminy A z β-karotenu i chociaż mogą wchłaniać β-karoten, nie są w stanie przekształcić go w witamina A (Schweigert i in., 2002). Gotowa witamina A w diecie jest niezbędna wyłącznie kotom, ponieważ psy posiadają enzymy niezbędne do przekształcania karotenoidów (Zaghini i Biagi, 2005).
Podsumowanie
Jako bezwzględni mięsożercy, koty w dużym stopniu polegają na składnikach odżywczych łatwo dostępnych w tkankach zwierzęcych. Ważne jest, aby koty otrzymywały dietę wysokobiałkową zawierającą niezbędne aminokwasy. Oprócz niezbędnych aminokwasów, którymi dzielą się psy, koty potrzebują tauryny, która występuje w składnikach pochodzenia zwierzęcego. Wysokie stężenia niezbędnego kwasu arachidonowego, kwasu tłuszczowego występujące w tkankach zwierzęcych, zwiększają zapotrzebowanie na składniki odżywcze, szczególnie w produktach pochodzenia zwierzęcego. Wreszcie, koty wymagają witamin w diecie, które inne ssaki mogą endogennie syntetyzować. Przykładami są niacyna i preformowana witamina A.
Referencje
- Bauer, JJE (2008). Metabolizm niezbędnych kwasów tłuszczowych u psów i kotów. Revista Brasileira de Zootecnia, 37, 20-27.
- Eisert, R. (2011). Hiperkarnożerność i mózg: ponowne rozważenie zapotrzebowania na białko kotów. Journal of Comparative Physiology B, 181 (1), 1-17.
- FEDIAF (2021). Wytyczne żywieniowe dla kompletnej i uzupełniającej karmy dla kotów i psów. Europejska Federacja Przemysłu Karmy dla Zwierząt Domowych. Bruksela.
- Hayes, KC, Carey, RE i Schmidt, SY (1975). Zwyrodnienie siatkówki związane z niedoborem tauryny u kota. Nauka, 188(4191), 949-951.
- MacDonald, ML, Rogers, QR i Morris, JG (1984). Żywienie kota domowego, ssaka mięsożernego. Roczny przegląd żywienia, 4(1), 521-562.
- Morris, JG i Rogers, QR (1978). Zatrucie amoniakiem u prawie dorosłego kota w wyniku niedoboru argininy w diecie. Nauka, 199(4327), 431-432.
- NRC (Krajowa Rada ds. Badań). (2006). Zapotrzebowanie pokarmowe psów i kotów. Akademie Narodowe Prasa. Waszyngton.
- Pion, PD, Kittleson, MD, Rogers, QR i Morris, JG (1987). Niewydolność mięśnia sercowego u kotów związana z niską tauryną w osoczu: odwracalna kardiomiopatia. Nauka, 237(4816), 764-768.
- Russell, K., Murgatroyd, PR i Batt, RM (2002). Utlenianie białka netto jest dostosowane do spożycia białka w diecie kotów domowych (Felis silvestris catus). The Journal of Nutrition, 132(3), 456-460.
- Schweigert, FJ, Raila, J., Wichert, B. i Kienzle, E. (2002). Koty wchłaniają β-karoten, ale nie jest on przekształcany w witaminę A. The Journal of Nutrition, 132(6), 1610S-1612S.
- Trevizan, L. i Kessler, ADM (2009). Lipidy w żywieniu psów i kotów: metabolizm, źródła i zastosowanie w dietach praktycznych i leczniczych. Revista Brasileira de Zootecnia, 38, 15-25.
- Trevizan, L., Kessler, ADM, Brenna, JT, Lawrence, P., Waldron, MK i Bauer, JE (2012). Utrzymanie kwasu arachidonowego i dowody na desaturację Δ5 u kotów karmionych dietami wzbogaconymi w kwas γ-linolenowy i linolowy. Lipids, 47(4), 413-423.
- Verbrugghe, A. i Bakovic, M. (2013). Osobliwości metabolizmu jednowęglowego u ściśle mięsożernego kota i rola w lipidozie wątroby kotów. Składniki odżywcze, 5(7), 2811-2835.
- Zaghini, G. i Biagi, G. (2005). Cechy żywieniowe i smakowitość diety kota. Komunikaty z badań weterynaryjnych, 29(2), 39-44.

Charlotte Stainer
GA Pet Food Partners Młodszy dietetyk zwierząt
Charlotte jest młodszym dietetykiem zwierząt domowych w GA Pet Food Partners. Charlotte ukończyła Newcastle University z tytułem licencjata w dziedzinie biologii morskiej, a następnie ukończyła studia magisterskie z żywienia zwierząt na Uniwersytet w Nottingham, gdzie skupiła się na żywieniu zwierząt towarzyszących. Poza pracą Charlotte uwielbia podróżować i spędzać czas na świeżym powietrzu. Lubi też biegać i chodzić na siłownię.
Może spodoba Ci się również ...
Artykuł napisany przez Charlotte Stainer
Plusy i minusy sztucznej inteligencji w handlu detalicznym zwierzętami
Być może słyszałeś często używane w mediach litery „AI” lub „Technologia AI”. Od otwierania telefonu za pomocą Face ID po interakcję z [...]

Zdrowy układ pokarmowy jest ważny dla zapewnienia fizycznej i immunologicznej bariery dla potencjalnych patogenów w środowisku oraz dla pozyskiwania i wchłaniania składników odżywczych z pożywienia w celu zaspokojenia potrzeb żywieniowych zwierzęcia. W ostatnich latach staje się coraz bardziej oczywiste, że zdrowy mikrobiom odgrywa istotną rolę w zdrowiu układu pokarmowego i przyczynia się do utrzymania ogólnego zdrowia i dobrego samopoczucia. Termin „mikrobiom jelitowy” odnosi się w szczególności do bilionów mikroorganizmów żyjących w przewodzie pokarmowym. Podczas gdy niektóre mikroorganizmy są szkodliwe dla zdrowia zwierząt domowych, wiele z nich jest niezwykle korzystnych i niezbędnych dla zdrowego organizmu. Drobnoustroje mają zdolność odblokowywania i syntetyzowania składników odżywczych, które przynoszą zwierzętom bezpośrednie korzyści. Na populację mikrobiomu może wpływać wiele czynników, takich jak wiek, dieta, środowisko i antybiotyki. Mimo to diety są często uzupełniane składnikami wspomagającymi wzrost zdrowych bakterii jelitowych w celu wspierania najlepszego zdrowia jelit. Pre-, pro- i post-biotyki to tylko kilka składników, które mogą pomóc w utrzymaniu zdrowego mikrobiomu jelitowego i zdrowia układu pokarmowego.
Pre, Pro i Postbiotics – jaka jest różnica?

Czym są prebiotyki?
Prebiotyki zostały zdefiniowane jako niestrawne oligosacharydy, które stymulują wzrost i aktywność ograniczonej liczby bakterii zamieszkujących okrężnicę (Gibson i Roberfroid, 1995), co może mieć korzystny wpływ na czynniki, w tym na zdrowie układu pokarmowego. Dwa przykłady prebiotyków to mannooligosacharydy (MOS) i fruktooligosacharydy (FOS). FOS, oligofruktoza i inulina to oligosacharydy występujące naturalnie w roślinach, w tym w burakach cukrowych, cebuli, czosnku, szparagach, bananach, karczochach i cykorii, które pomagają w utrzymaniu zdrowych bakterii jelitowych.
Mannanooligosacharydy (MOS) i beta-glukany to prebiotyki izolowane ze ścian komórkowych drożdży i wspólnie określane jako mannany. MOS są połączone z białkami, tworząc warstwę mannoproteinową zlokalizowaną na zewnętrznej powierzchni komórki. MOS nie jest trawiony przez enzymy trawienne w jelicie cienkim i dociera do jelita grubego w postaci niezmienionej strukturalnie. Lactobacilli i niektóre bifidobakterie metabolizują MOS i FOS, tworząc krótkołańcuchowe kwasy tłuszczowe (SCFA) – preferowane źródło paliwa dla enterocytów, odgrywające kluczową rolę we wspieraniu zdrowia przewodu pokarmowego. MOS jest mniej podatny na fermentację przez bakterie jelitowe niż fruktooligosacharydy (FOS). Zapewniają jednak korzystne efekty związane ze zdrowiem układu pokarmowego, co zostanie omówione bardziej szczegółowo w dalszej części tego artykułu.
Czym są probiotyki?
Probiotyki to żywe mikroorganizmy przeznaczone do utrzymania lub zwiększenia liczby „dobrych” bakterii (normalnej mikroflory) w organizmie. Większość probiotyków nie lubi podwyższonej temperatury, wilgoci, ciśnienia i ekstremalnych wartości pH, co utrudnia włączenie ich do karmy dla zwierząt. Najczęściej ocenianymi gatunkami drobnoustrojów pod kątem probiotyków do stosowania w karmach dla zwierząt domowych są Enterococcus faecium i Lactobacillus acidophilus (oba bakterie kwasu mlekowego). Bakterie wykorzystują fermentację do produkcji kwasu mlekowego i octowego, które obniżają pH jelit i hamują wzrost niektórych potencjalnie szkodliwych bakterii. Probiotyki stanowią atrakcyjne podejście do leczenia i zapobiegania wielu schorzeniom ze względu na ich potencjał skuteczności i bezpieczeństwa oraz skutkujący zmniejszeniem zużycia leków.
Czym są Postbiotyki?
Postbiotyki to bioaktywne związki i korzystne metabolity powstające, gdy przyjazne bakterie jelitowe (probiotyki) trawią/metabolizują/fermentują substraty prebiotyczne. Na skalę komercyjną postbiotyki są wytwarzane w precyzyjnych procesach fermentacji przy użyciu określonych mikroorganizmów (np. drożdży) i substratów. Według Międzynarodowego Stowarzyszenia Naukowego Probiotyków i Prebiotyków (ISAPP) postbiotyk to „preparat z mikroorganizmów nieożywionych i/lub ich składników, który przynosi korzyści zdrowotne gospodarzowi”. Postbiotyki mogą zawierać nienaruszone komórki drobnoustrojów nieożywionych i/lub fragmenty z metabolitami/produktami końcowymi lub bez nich. Postbiotyki mają na celu naśladowanie korzystnych efektów terapeutycznych probiotyków przy jednoczesnym uniknięciu ryzyka i wyzwań związanych z podawaniem żywych mikroorganizmów. Zainteresowanie konsumentów postbiotykami odnotowało wzrost o 91% w latach 2018-2019 (Kerry, 2020). Wraz z rosnącą świadomością i koncentracją prawdopodobne jest, że twierdzenia dotyczące postbiotyków będą coraz częściej widoczne na rynku karmy i smakołyków dla zwierząt domowych.
Jak FOS wpływa na zdrowie układu pokarmowego?
FOS sprzyja rozwojowi przyjaznych bakterii jelitowych, takich jak bifidobakterie i pałeczki kwasu mlekowego, chociaż w różnych badaniach zaobserwowano pewne niespójne wyniki. Karmienie suchą karmą z 1% (w/w) oligofruktozą znacząco wpłynęło na profil bakteryjny kału u zdrowych psów, przy czym zaobserwowano wzrost liczby bifidobakterii, ale także gatunków potencjalnie patogennych, paciorkowców i Clostridium (Beynen i in., 2002). Swansona i in. (2002a) przedstawili wyniki 2 badań, każde przeprowadzone na 20 psach. W pierwszym badaniu suplementacja FOS nie spowodowała znaczących zmian w żadnej z ocenianych populacji drobnoustrojów kałowych. Natomiast w drugim badaniu zaobserwowano znaczny wzrost liczby bifidobakterii i nieistotny wzrost populacji pałeczek kwasu mlekowego. Przyczyna tych różnic jest niejasna, ponieważ jedyną różnicą między badaniami było to, że psy w pierwszym badaniu były nieco starsze i nieco cięższe niż psy w drugim badaniu.
W innym badaniu na psach zmiany liczby bifidobakterii w kale spowodowane suplementacją FOS w diecie były zależne od zawartości białka w diecie, ze spadkiem bifidobakterii obserwowanym u psów karmionych dietą „nisko” białkową i wzrostem bifidobakterii obserwowanym u psów karmionych dieta „wysokobiałkowa” (Pinna i in., 2018). Niezależnie od zawartości białka w diecie, suplementacja FOS zwiększyła pozorną strawność całego przewodu pokarmowego kilku minerałów (Ca, Mg, Na, Zn i Fe; Pinna i in., 2018). Podobnie Beynen i in. (2002) opisali znacząco zwiększone wchłanianie magnezu i wapnia u psów karmionych dietą wzbogaconą oligofruktozą. Możliwym mechanizmem działania zwiększonego wchłaniania składników mineralnych jest to, że spadek pH jelita krętego (tj. wzrost zakwaszenia) zwiększa rozpuszczalność składników mineralnych, czyniąc je bardziej dostępnymi do wchłaniania w jelicie cienkim.

Dietetyczne FOS nie mogą być trawione przez jelito cienkie i docierają do jelita grubego w niezmienionej strukturze, gdzie są metabolizowane przez mikroflorę jelitową do krótkołańcuchowych kwasów tłuszczowych. Krótkołańcuchowe kwasy tłuszczowe wytwarzane w tym procesie w przewodzie pokarmowym stymulują wzrost błony śluzowej i proliferację komórek nabłonka w jelicie cienkim (Thompson i wsp., 1996). Utrzymanie zdrowej błony śluzowej okrężnicy jest ważne, aby zapewnić prawidłowe wchłanianie składników odżywczych i utrzymanie zdrowej bariery jelitowej. Szereg badań wykazało, że suplementacja diety FOS/oligofruktozą powoduje wzrost poziomu krótkołańcuchowych kwasów tłuszczowych w kale (octanu, propionianu i maślanu) u psów (Swanson i wsp., 2002b; Propst i wsp., 2003) i zwiększony maślan kałowy u kotów (Barry et al., 2010).
Badanie przeprowadzone przez Barry'ego i współpracowników (2010) sugeruje, że zarówno FOS, jak i pektyny były skutecznymi źródłami błonnika w promowaniu zdrowia jelit u kotów. Co więcej, FOS miał większe korzyści w porównaniu z pektyną, ponieważ fruktany wydawały się wytwarzać bardziej korzystną populację drobnoustrojów niż pektyna. Badanie wykazało również, że suplementacja błonnika fermentującego w ilości 4% w diecie kota skutecznie modyfikuje katabolity białek w kale i stężenia drobnoustrojów.
Jak MOS wpływa na zdrowie układu pokarmowego?
Badanie przeprowadzone przez Griesshopa i współpracowników (2004) dotyczące reakcji żołądkowo-jelitowych i immunologicznych starszych psów na cykorię i mannooligosacharydy sugeruje, że MOS i cykoria zmieniają populacje drobnoustrojów kałowych i niektóre wskaźniki układu odpornościowego. Trzydziestu czterem starszym psom losowo przydzielono suplementy zawierające 1% cykorii, 1% MOS, 1% cykorii i 1% MOS lub nie podawano żadnej suplementacji przez 4-tygodniowy okres wyjściowy, po którym następował 4-tygodniowy okres leczenia. Zaobserwowano wzrost spożycia pokarmu w przypadku suplementacji diety MOS lub MOS i cykorią, co było spowodowane wzrostem błonnika fermentującego i spadkiem wartości energetycznej diety. Zaobserwowano, że suplementacja cykorii zwiększała strawność tłuszczu, a cykoria lub MOS zwiększały stężenie bifidobakterii w kale, podczas gdy MOS zmniejszał stężenie E. coli w kale.
Badanie opracowane przez Kore i współpracowników (2012) w celu oceny wpływu suplementacji diety MOS na strawność składników odżywczych, wskaźniki zdrowia jelita grubego i profil metaboliczny osocza wykazało, że suplementacja MOS w ilości 1% suchej masy diety pozytywnie wpłynęła na spożycie paszy, strawność włókna i markery zdrowia jelita grubego. W badaniu wykorzystano pięć dorosłych psów w kompletnym projekcie krzyżowym. Psy żywiono odpowiednio samą dietą domową lub z dodatkiem MOS (na poziomie 1%). Próba trawienia przeprowadzona pod koniec każdego okresu wykazała, że spożycie suchej masy paszowej i innych składników odżywczych wzrosło po uzupełnieniu MOS. Strawność błonnika poprawiła się w grupie z suplementacją MOS, podczas gdy strawność innych składników odżywczych nie uległa zmianie. Stwierdzono również wyższe stężenie wszystkich SCFA w kale z powodu suplementacji MOS, a dodatek MOS miał tendencję do zmniejszania liczby bakterii grupy coli w kale z towarzyszącym wzrostem liczby pałeczek kwasu mlekowego w porównaniu z dietą kontrolną.
Podsumowanie
Podsumowując, składniki „biotyczne” stają się coraz popularniejszym dodatkiem do karmy dla zwierząt domowych. Widać duże możliwości marketingowe związane z ich włączeniem, co jest poparte badaniami naukowymi odzwierciedlającymi korzyści z ich stosowania.
Referencje
Barry, KA, Wójcicki, BJ, Middlebos, IS, Vester, BM, Swanson, KS, Fahey, GC Jr. (2010) Celuloza pokarmowa, fruktooligosacharydy i pektyny modyfikują katabolity białek kałowych i populacje drobnoustrojów u dorosłych kotów. J Anim Sci 88, 2978-2987. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20495116/
Beynen, AC, Baas, JC, Hoekemeijer, PE, Kappert, HJ, Bakker, MH, Koopman, JP, Lemmens, AG (2002) Profil bakteryjny w kale, wydalanie azotu i wchłanianie minerałów u zdrowych psów karmionych suplementem oligofruktozy. J. Anim. Fizjol. a. Anim. Nutr. 86 (2002), 298-305.
Gibson, GR, Roberfroid, MB (1995) Modulacja dietetyczna ludzkiej mikroflory okrężnicy: Wprowadzenie koncepcji prebiotyków. J Nutr 125, 1401-1412.
Griesshop, C., Flickinger, E., Bruce, K., Patil, AR, Czarnecki-Maulden, GL, Fahey, GC Jr. (2004) Reakcje żołądkowo-jelitowe i immunologiczne starszych psów na cykorię i mannanooligosacharydy. Arch Anim Nutr 58:483-494.
Howard, MD, Gordon, DT, Garleb, KA & Kerley, MS (1995) Dietetyczny fruktooligosacharyd, ksylooligosacharyd i guma arabska mają zmienny wpływ na mikrobiotę jelita ślepego i okrężnicy oraz proliferację komórek nabłonka u myszy i szczurów. J. Nutr. 125: 2604–2609.
Jenkins, DJA, Kendall, CWC, Vuksan, V. (1999) Inulina, oligofruktoza i funkcja jelit. JNutr 129, 1431S-1433S.
Kerry (2020) Wzrasta wymagania dotyczące zdrowia trawiennego dla zwierząt domowych. Czy Twoje produkty są gotowe? https://www.kerry.com/products/animal-applications/pet-food-nutrition/pet-digestive-health-ingredients utm_source=petfoodindustry&utm_medium=topic_page&utm_campaign=functional_nutrition&utm_content=digestive_health
Kore, KB, Pattanaik, AK, Das, A., Sharma, K. (2012) Ocena mannanoligosacharydu jako prebiotycznej żywności funkcjonalnej dla psów: Wpływ na strawność składników odżywczych, zdrowie jelit i profil metaboliczny osocza. Ind J Anim Sci 82 (1): 81-86.
Pinna, C., Giuditta Vecchiato, C., Bolduan, C., Grandi, M., Stefanelli, C., Windisch, W., Zaghini, G., Biagi, G., (2018) Wpływ białka pokarmowego i fruktooligosacharydów na produkty końcowe fermentacji kałowej, populacje bakterii kałowych i pozorną całkowitą strawność przewodu pokarmowego u psów. Badania weterynaryjne BMC. 14, 106-115.
Propst, EL, Flickinger, EA, Bauer, LL, Merchen, NR, Fahey, GCJr., (2003) Eksperyment dawka-odpowiedź oceniający wpływ oligofruktozy i inuliny na strawność składników odżywczych, jakość stolca i katabolity białek w kale u zdrowych dorosłych psy. Wydział Nauk o Zwierzętach. 81:3057–3066.
Swanson, KS, Griesshop, CM, Flickinger, EA, Bauer, LL, Healy, HP., Dawson, KA, Merchen, NR, Fahey, GC Jr. (2002a) Uzupełniające fruktooligosacharydy i mannanoligosacharydy wpływają na układ odpornościowy, strawność jelitową i całkowitą , populacje drobnoustrojów i stężenia katabolitów białkowych w jelicie grubym psów. J Nutr 132, 980-989.
Swanson, KS, Griesshop, CM, Flickinger, EA, Bauer, LL, Chow, J., Wolf, BW, Garleb KA, Fahey, GCJr. (2002a) Fruktooligosacharydy i Lactobacillus acidopilus modyfikują populacje drobnoustrojów jelitowych, całkowitą strawność składników pokarmowych w przewodzie pokarmowym i stężenie katabolitu białka w kale u zdrowych dorosłych psów. J Nutr 132, 3721-3731.
Swanson, KS, Griesshop, CM, Flickinger, EA, Healy, HP., Dawson, KA, Merchen, NR, Fahey, GC Jr. (2002b) Wpływ uzupełniających fruktooligosacharydów oraz mannanooligosacharydów na funkcje odpornościowe oraz populacje drobnoustrojów jelitowych i kałowych u dorosłych psy. Arch Anim Nutr 56, 309-318.
Thompson, JS, Quigley, EM, Palmer, JM, West, WW, Adrian, TE (1996) Luminalne krótkołańcuchowe kwasy tłuszczowe i poresekcyjna adaptacja jelitowa. JPEN 20, 338-343.

Zofia Parkinson
GA Pet Food Partners Ekspert ds. oświadczeń dotyczących karmy dla zwierząt domowych
Zofia jest GA Pet Food Partners Pet Food Claims Expert i jest zaangażowany w sprawdzanie oświadczeń partnerów, upewnianie się, że ich etykiety i materiały marketingowe są zgodne z przepisami oraz badanie nowych i ekscytujących surowców. Sophia ukończyła studia licencjackie z nauk o żywieniu, gdzie zainteresowała się informacjami i regulacjami dotyczącymi etykietowania. Krótko pracuje w branży Human Food przed dołączeniem do GA w 2020 roku. W wolnym czasie lubi gotować i chodzić na długie spacery ze swoim sznaucerem miniaturowym Dexterem.
Może spodoba Ci się również ...
Artykuł napisany przez Sophię Parkinson
Plusy i minusy sztucznej inteligencji w handlu detalicznym zwierzętami
Być może słyszałeś często używane w mediach litery „AI” lub „Technologia AI”. Od otwierania telefonu za pomocą Face ID po interakcję z [...]

W miarę jak konsumenci karmy dla zwierząt domowych zyskują coraz większą wiedzę na temat produktów, które kupują swoim zwierzętom, stają się oni równie świadomi liczby możliwości zakupu. Ostatnie artykuły publikowane w mediach skłaniają nas do przekonania, że konsumenci coraz częściej kupują produkty online. Jak więc sklepy zoologiczne mogą odróżnić się w świecie online, jeśli tak jest? W tym artykule skupimy się na tym, jak sklepy zoologiczne mogą utrzymać swoich klientów w sklepach. Ponadto w artykule przyjrzymy się czynnikom, które sklepy zoologiczne muszą wziąć pod uwagę, jeśli chcą przenieść się do Internetu jako rozszerzenie swojej obecnej oferty sklepowej.
Oferta sklepu zoologicznego
Jeśli chodzi o sklep zoologiczny, który chce się wyróżniać, ważne jest, aby myśleć nieszablonowo. Klienci mają teraz do wyboru różne sposoby robienia zakupów dla swoich zwierząt, a Twój sklep zoologiczny musi się wyróżniać, aby zwiększyć frekwencję i ostatecznie sprzedaż. Świetnym sposobem na zaprezentowanie swojej oferty jest zapewnienie, że zakupy są bezbłędne. Według Super Office, 86% kupujących jest gotowych zapłacić więcej za doskonałą obsługę klienta. Niezbędnym elementem doświadczenia kupujących jest układ sklepu. Czy sklep jest łatwy w nawigacji? Czy klienci mogą łatwo znaleźć produkty? Musi istnieć równowaga, w której układ jest prosty, ale także przestronny. Inne obszary, o których warto pomyśleć w aranżacji sklepu, to kolory ścian, oświetlenie i przedmioty w punktach sprzedaży.
Kolejnym aspektem oferty Twojego sklepu zoologicznego jest obsługa i komunikacja. Na przykład, sposób, w jaki współpracownicy wchodzą w interakcję z klientami, jest tego istotnym elementem. Posiadanie przyjaznego personelu wydaje się oczywiste, ale zdziwiłbyś się liczbą pracowników, którzy mogą wydawać się bezinteresowni, a nawet niegrzeczni w stosunku do klientów. Gościnni koledzy zachęcą klientów do powrotu do Twojego sklepu zoologicznego, zamiast robienia zakupów gdzie indziej.
Jak sklepy zoologiczne mogą się wyróżnić?
W tej sekcji skupimy się na sposobach, w jakie Twój sklep zoologiczny może wyróżnić się w świecie online.
Kluczem do sukcesu każdego sklepu stacjonarnego jest oferowanie wyjątkowych doświadczeń, których nie można powielić online.
Organizowanie wydarzeń w sklepach
Świetnym sposobem na odróżnienie się od online jest organizowanie wydarzeń w sklepie dla klientów. Dzięki tym wydarzeniom Twój sklep zoologiczny może zbudować społeczność, nawiązać kontakt z klientami i zwiększyć sprzedaż. Event Marketing Institute ustalił, że 87% konsumentów twierdzi, że kupuje produkty danej marki po wzięciu udziału w jednym z ich wydarzeń w sklepie. Sugeruje to, że wydarzenia to fantastyczny sposób na odróżnienie Twojego sklepu zoologicznego od firm internetowych. Niektóre przykłady wydarzeń obejmują zajęcia towarzyskie dla szczeniąt. To wydarzenie uczy szczeniąt szkolenia i gromadzi ludzi o podobnych poglądach w jednym miejscu.

Pamiętaj – jeśli możesz dostać szczeniaka na swoje jedzenie, może to być zwyczajem na całe życie. Impreza integracyjna dla szczeniąt jest również okazją do pokazania najlepszych praktyk. Innym popularnym wydarzeniem do rozważenia jest wieczór żywieniowy. Tutaj możesz przekazać właścicielom zwierząt informacje o zaletach Twoich produktów i o tym, co czyni je wyjątkowymi. To bez wątpienia przyciągnie klientów do sklepu zoologicznego ze względu na wiedzę, którą im zapewniamy.
Usługi pielęgnacji zwierząt

Pielęgnacja zwierząt domowych jest jedną z najczęstszych usług, z których mogą korzystać właściciele zwierząt domowych, ponieważ wielu właścicieli nie posiada umiejętności lub wiedzy potrzebnej do prawidłowego pielęgnacji. Jako sklep zoologiczny jest to fantastyczny sposób na odróżnienie od sprzedawców internetowych, ponieważ jest to coś, czego nie można oferować online. Usługę groomingu można skonfigurować, zapraszając groomera do handlu w Twoim sklepie lub szkoląc się, aby stać się nim jako właściciel lub pracownik sklepu zoologicznego. Ponieważ ludzie chcą, aby ich zwierzęta były jak najlepiej, liczba pielęgnowanych zwierząt będzie tylko rosła. Usługa pielęgnacji zwierząt ma na celu tylko zwiększenie liczby odwiedzin Twojego sklepu zoologicznego i zapewnienie możliwości dalszej sprzedaży.
Wyświetlanie recenzji w sklepie
Wyświetlanie opinii klientów o Twojej firmie to kolejny możliwy sposób na wyróżnienie się. Wielu uważa, że recenzje są przeznaczone dla firm internetowych. Jednak tak nie jest i można je wyświetlać w sklepie. Na przykład, gdy klient jest w Twoim sklepie, możesz zostawić mu książkę, aby przejrzeć produkty, które kupują w Twoim sklepie. Gdy to zrobią, możesz wyświetlić recenzje w pobliżu swoich produktów, które zostały zrecenzowane. Według Brightlocal 69% klientów twierdzi, że recenzje są tak samo ważne jak osobiste rekomendacje przy podejmowaniu decyzji o zakupie produktu.
Podkreślanie szybkości i wygody
Z większą liczbą osób, które chcą otrzymywać swoje produkty szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Twój sklep zoologiczny musi być zawsze z duchem czasu. Wiele firm internetowych oferuje teraz dostawę produktów następnego dnia, oszczędzając czas ludzi, ponieważ nie muszą oni fizycznie wychodzić z domu. Jako sklep zoologiczny musisz podkreślać swoim klientom, że możesz dostarczyć im produkty tak szybko, jak to możliwe. Oferowanie usługi dostawy tego samego dnia to fantastyczny sposób na zatrzymanie klientów. Brak produktu w magazynie to najszybszy sposób na utratę klientów. W przypadku bardziej popularnych produktów ważne jest, aby zawsze monitorować dostępność zapasów.
Możliwość dotknięcia i powąchania produktów
Kluczowym wyróżnikiem sklepów zoologicznych jest to, że klienci mogą wejść do sklepu, dotknąć i wąchać produkty. Pomaga to klientom w podjęciu potencjalnej decyzji zakupowej i dokonaniu właściwego wyboru dla swojego zwierzaka. Według TimeTrade, 87% klientów chce poznać produkt przed dokonaniem zakupu. Przykładem, w którym sklep zoologiczny może pozwolić klientom na dotknięcie i powąchanie swoich produktów, jest oferowanie zwierzętom próbek do wypróbowania przed zakupem całego produktu. Może to być jeden z najważniejszych wyróżników między sklepem stacjonarnym a internetowym, ponieważ klienci widzą dokładną wartość w wypróbowaniu produktów.

Merchandising

Odgrywa to istotną rolę w zachęcaniu klientów do zakupów w Twoim sklepie. Na przykład większość klientów chce szybko znaleźć to, co chcą kupić; jeśli mają z tym problemy, mogą szukać gdzie indziej. Merchandising w sklepie zoologicznym jest niezbędny, aby zakupy były łatwe. Niedawne badanie przeprowadzone przez PWC wykazało, że 65% osób w Wielkiej Brytanii uważa, że zakupy pomagają ludziom decydować o wyborze opcji zakupu. Ponadto raport Walkera wykazał, że doświadczenie klienta wyprzedzi cenę i produkt jako kluczowe wyróżniki marki.
Koncentracja sezonowa
Koncentracja sezonowa to świetny sposób na odróżnienie od internetowego biznesu zoologicznego. Wystawy sezonowe utrzymują świeżość w Twoim sklepie, wzbudzają emocje i przyciągają kupujących do Twojego sklepu. Zastanów się, jakie pory roku przemawiają do Twoich klientów. Boże Narodzenie, Halloween, Wielkanoc oraz Zdrowie i dobre samopoczucie to kluczowe wydarzenia w roku, które ludzie świętują i lubią angażować swoje zwierzęta. Świetnym przykładem pomysłu sezonowego w sklepie może być zorganizowanie sesji zdjęciowej na Boże Narodzenie. Wielu właścicieli zwierząt domowych uwielbia robić zdjęcia swoim zwierzętom, więc dlaczego nie pomóc swoim klientom? To sprawi, że ludzie będą podekscytowani, aby pokazać swoje zwierzęta na karcie lub zdjęciach. Świetną zachętą podczas robienia zdjęć zwierzakowi jest dla właściciela zakupy w sklepie.
Jak sklepy zoologiczne mogą rozszerzyć swoją ofertę online?
Głównym tematem tego artykułu jest wyjaśnienie, w jaki sposób sklepy zoologiczne mogą odróżnić się od firm internetowych. Jednak obecność w Internecie jako rozszerzenie oferty sklepu zoologicznego jest również korzystna. Po pierwsze, możesz zaprezentować, co dzieje się w sklepie na swojej stronie internetowej lub na stronach mediów społecznościowych. Ma to na celu przyciągnięcie potencjalnych klientów do Twojego sklepu i zwiększenie sprzedaży. Kolejną zaletą inwestowania w platformę internetową jest to, że klienci mogą przeglądać produkty o każdej porze dnia. Sklepy zoologiczne są doskonałym miejscem do zdobywania wiedzy o zwierzętach domowych. Sklep zoologiczny może wykorzystać swoją wiedzę, tworząc blog online, na którym ludzie będą mogli znaleźć informacje na temat żywienia, nawyków i wyzwań związanych ze zwierzętami. Klienci, którzy uznają informacje na blogu za pomocne, będą skłonni zobaczyć więcej szczegółów w sklepie.
Podsumowanie
Podsumowując, dla sklepów zoologicznych ważniejsze niż kiedykolwiek jest utrzymywanie klientów w sklepie. Sklepy muszą skoncentrować się na swojej ofercie dla klientów, zaczynając od wyglądu i stylu swojego sklepu. Obejmuje to układ sklepu, kolory i oświetlenie, które bezpośrednio wpływają na wrażenia z zakupów. Ostatnie badania wykazały, że 86% kupujących jest gotowych zapłacić więcej za doskonałą obsługę klienta.
Jeśli chodzi o odróżnienie od sprzedawców internetowych, sklepy zoologiczne mogą zrobić wiele. Organizowanie wydarzeń w sklepie to jedna z metod, która stanowi fantastyczny sposób na budowanie społeczności i angażowanie klientów. Innym doskonałym sposobem na wyróżnienie się sklepów zoologicznych jest wdrożenie usługi pielęgnacji zwierząt; ta usługa rośnie wraz ze wzrostem liczby osób rozpieszczających swoje zwierzęta. Wiele osób uważa, że recenzje są przeznaczone wyłącznie dla firm internetowych. Jednak tak nie jest i może być skutecznym sposobem na zachęcenie klientów do zakupu określonego produktu w sklepie.
Referencje
Hamilton, H. (2019, 9 sierpnia). Wydarzenia w sklepach detalicznych: Kompletny przewodnik. Pobrane z Lightspeedhq: https://www.lightspeedhq.co.uk/blog/best-retail-store-events/
Kulbytė, T. (2022, 16 sierpnia). KLUCZOWE STATYSTYKI DOŚWIADCZEŃ KLIENTÓW, KTÓRE MUSISZ WIEDZIEĆ. Pobrane z Superoffice: https://www.superoffice.com/blog/customer-experience-statistics/

Matthew Aiken
Ekspert ds. komunikacji marketingowej
Matt ukończył w 2017 roku studia licencjackie z zakresu biznesu i zarządzania. Tutaj odkrył, że ma pasję i zainteresowanie marketingiem. W wolnym czasie lubi wszystko, co związane z fitnessem i przebywaniem na świeżym powietrzu. Ma również buldoga francuskiego o imieniu Harley i perskiego kota o imieniu Bonnie Blue.
Może spodoba Ci się również ...
Artykuł napisany przez Matthew Aiken
Plusy i minusy sztucznej inteligencji w handlu detalicznym zwierzętami
Być może słyszałeś często używane w mediach litery „AI” lub „Technologia AI”. Od otwierania telefonu za pomocą Face ID po interakcję z [...]