
W miarę jak konsumenci karmy dla zwierząt domowych zyskują coraz większą wiedzę na temat produktów, które kupują swoim zwierzętom, stają się oni równie świadomi liczby możliwości zakupu. Ostatnie artykuły publikowane w mediach skłaniają nas do przekonania, że konsumenci coraz częściej kupują produkty online. Jak więc sklepy zoologiczne mogą odróżnić się w świecie online, jeśli tak jest? W tym artykule skupimy się na tym, jak sklepy zoologiczne mogą utrzymać swoich klientów w sklepach. Ponadto w artykule przyjrzymy się czynnikom, które sklepy zoologiczne muszą wziąć pod uwagę, jeśli chcą przenieść się do Internetu jako rozszerzenie swojej obecnej oferty sklepowej.
Oferta sklepu zoologicznego
Jeśli chodzi o sklep zoologiczny, który chce się wyróżniać, ważne jest, aby myśleć nieszablonowo. Klienci mają teraz do wyboru różne sposoby robienia zakupów dla swoich zwierząt, a Twój sklep zoologiczny musi się wyróżniać, aby zwiększyć frekwencję i ostatecznie sprzedaż. Świetnym sposobem na zaprezentowanie swojej oferty jest zapewnienie, że zakupy są bezbłędne. Według Super Office, 86% kupujących jest gotowych zapłacić więcej za doskonałą obsługę klienta. Niezbędnym elementem doświadczenia kupujących jest układ sklepu. Czy sklep jest łatwy w nawigacji? Czy klienci mogą łatwo znaleźć produkty? Musi istnieć równowaga, w której układ jest prosty, ale także przestronny. Inne obszary, o których warto pomyśleć w aranżacji sklepu, to kolory ścian, oświetlenie i przedmioty w punktach sprzedaży.
Kolejnym aspektem oferty Twojego sklepu zoologicznego jest obsługa i komunikacja. Na przykład, sposób, w jaki współpracownicy wchodzą w interakcję z klientami, jest tego istotnym elementem. Posiadanie przyjaznego personelu wydaje się oczywiste, ale zdziwiłbyś się liczbą pracowników, którzy mogą wydawać się bezinteresowni, a nawet niegrzeczni w stosunku do klientów. Gościnni koledzy zachęcą klientów do powrotu do Twojego sklepu zoologicznego, zamiast robienia zakupów gdzie indziej.
Jak sklepy zoologiczne mogą się wyróżnić?
W tej sekcji skupimy się na sposobach, w jakie Twój sklep zoologiczny może wyróżnić się w świecie online.
Kluczem do sukcesu każdego sklepu stacjonarnego jest oferowanie wyjątkowych doświadczeń, których nie można powielić online.
Organizowanie wydarzeń w sklepach
Świetnym sposobem na odróżnienie się od online jest organizowanie wydarzeń w sklepie dla klientów. Dzięki tym wydarzeniom Twój sklep zoologiczny może zbudować społeczność, nawiązać kontakt z klientami i zwiększyć sprzedaż. Event Marketing Institute ustalił, że 87% konsumentów twierdzi, że kupuje produkty danej marki po wzięciu udziału w jednym z ich wydarzeń w sklepie. Sugeruje to, że wydarzenia to fantastyczny sposób na odróżnienie Twojego sklepu zoologicznego od firm internetowych. Niektóre przykłady wydarzeń obejmują zajęcia towarzyskie dla szczeniąt. To wydarzenie uczy szczeniąt szkolenia i gromadzi ludzi o podobnych poglądach w jednym miejscu.

Pamiętaj – jeśli możesz dostać szczeniaka na swoje jedzenie, może to być zwyczajem na całe życie. Impreza integracyjna dla szczeniąt jest również okazją do pokazania najlepszych praktyk. Innym popularnym wydarzeniem do rozważenia jest wieczór żywieniowy. Tutaj możesz przekazać właścicielom zwierząt informacje o zaletach Twoich produktów i o tym, co czyni je wyjątkowymi. To bez wątpienia przyciągnie klientów do sklepu zoologicznego ze względu na wiedzę, którą im zapewniamy.
Usługi pielęgnacji zwierząt

Pielęgnacja zwierząt domowych jest jedną z najczęstszych usług, z których mogą korzystać właściciele zwierząt domowych, ponieważ wielu właścicieli nie posiada umiejętności lub wiedzy potrzebnej do prawidłowego pielęgnacji. Jako sklep zoologiczny jest to fantastyczny sposób na odróżnienie od sprzedawców internetowych, ponieważ jest to coś, czego nie można oferować online. Usługę groomingu można skonfigurować, zapraszając groomera do handlu w Twoim sklepie lub szkoląc się, aby stać się nim jako właściciel lub pracownik sklepu zoologicznego. Ponieważ ludzie chcą, aby ich zwierzęta były jak najlepiej, liczba pielęgnowanych zwierząt będzie tylko rosła. Usługa pielęgnacji zwierząt ma na celu tylko zwiększenie liczby odwiedzin Twojego sklepu zoologicznego i zapewnienie możliwości dalszej sprzedaży.
Wyświetlanie recenzji w sklepie
Wyświetlanie opinii klientów o Twojej firmie to kolejny możliwy sposób na wyróżnienie się. Wielu uważa, że recenzje są przeznaczone dla firm internetowych. Jednak tak nie jest i można je wyświetlać w sklepie. Na przykład, gdy klient jest w Twoim sklepie, możesz zostawić mu książkę, aby przejrzeć produkty, które kupują w Twoim sklepie. Gdy to zrobią, możesz wyświetlić recenzje w pobliżu swoich produktów, które zostały zrecenzowane. Według Brightlocal 69% klientów twierdzi, że recenzje są tak samo ważne jak osobiste rekomendacje przy podejmowaniu decyzji o zakupie produktu.
Podkreślanie szybkości i wygody
Z większą liczbą osób, które chcą otrzymywać swoje produkty szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Twój sklep zoologiczny musi być zawsze z duchem czasu. Wiele firm internetowych oferuje teraz dostawę produktów następnego dnia, oszczędzając czas ludzi, ponieważ nie muszą oni fizycznie wychodzić z domu. Jako sklep zoologiczny musisz podkreślać swoim klientom, że możesz dostarczyć im produkty tak szybko, jak to możliwe. Oferowanie usługi dostawy tego samego dnia to fantastyczny sposób na zatrzymanie klientów. Brak produktu w magazynie to najszybszy sposób na utratę klientów. W przypadku bardziej popularnych produktów ważne jest, aby zawsze monitorować dostępność zapasów.
Możliwość dotknięcia i powąchania produktów
Kluczowym wyróżnikiem sklepów zoologicznych jest to, że klienci mogą wejść do sklepu, dotknąć i wąchać produkty. Pomaga to klientom w podjęciu potencjalnej decyzji zakupowej i dokonaniu właściwego wyboru dla swojego zwierzaka. Według TimeTrade, 87% klientów chce poznać produkt przed dokonaniem zakupu. Przykładem, w którym sklep zoologiczny może pozwolić klientom na dotknięcie i powąchanie swoich produktów, jest oferowanie zwierzętom próbek do wypróbowania przed zakupem całego produktu. Może to być jeden z najważniejszych wyróżników między sklepem stacjonarnym a internetowym, ponieważ klienci widzą dokładną wartość w wypróbowaniu produktów.

Merchandising

Odgrywa to istotną rolę w zachęcaniu klientów do zakupów w Twoim sklepie. Na przykład większość klientów chce szybko znaleźć to, co chcą kupić; jeśli mają z tym problemy, mogą szukać gdzie indziej. Merchandising w sklepie zoologicznym jest niezbędny, aby zakupy były łatwe. Niedawne badanie przeprowadzone przez PWC wykazało, że 65% osób w Wielkiej Brytanii uważa, że zakupy pomagają ludziom decydować o wyborze opcji zakupu. Ponadto raport Walkera wykazał, że doświadczenie klienta wyprzedzi cenę i produkt jako kluczowe wyróżniki marki.
Koncentracja sezonowa
Koncentracja sezonowa to świetny sposób na odróżnienie od internetowego biznesu zoologicznego. Wystawy sezonowe utrzymują świeżość w Twoim sklepie, wzbudzają emocje i przyciągają kupujących do Twojego sklepu. Zastanów się, jakie pory roku przemawiają do Twoich klientów. Boże Narodzenie, Halloween, Wielkanoc oraz Zdrowie i dobre samopoczucie to kluczowe wydarzenia w roku, które ludzie świętują i lubią angażować swoje zwierzęta. Świetnym przykładem pomysłu sezonowego w sklepie może być zorganizowanie sesji zdjęciowej na Boże Narodzenie. Wielu właścicieli zwierząt domowych uwielbia robić zdjęcia swoim zwierzętom, więc dlaczego nie pomóc swoim klientom? To sprawi, że ludzie będą podekscytowani, aby pokazać swoje zwierzęta na karcie lub zdjęciach. Świetną zachętą podczas robienia zdjęć zwierzakowi jest dla właściciela zakupy w sklepie.
Jak sklepy zoologiczne mogą rozszerzyć swoją ofertę online?
Głównym tematem tego artykułu jest wyjaśnienie, w jaki sposób sklepy zoologiczne mogą odróżnić się od firm internetowych. Jednak obecność w Internecie jako rozszerzenie oferty sklepu zoologicznego jest również korzystna. Po pierwsze, możesz zaprezentować, co dzieje się w sklepie na swojej stronie internetowej lub na stronach mediów społecznościowych. Ma to na celu przyciągnięcie potencjalnych klientów do Twojego sklepu i zwiększenie sprzedaży. Kolejną zaletą inwestowania w platformę internetową jest to, że klienci mogą przeglądać produkty o każdej porze dnia. Sklepy zoologiczne są doskonałym miejscem do zdobywania wiedzy o zwierzętach domowych. Sklep zoologiczny może wykorzystać swoją wiedzę, tworząc blog online, na którym ludzie będą mogli znaleźć informacje na temat żywienia, nawyków i wyzwań związanych ze zwierzętami. Klienci, którzy uznają informacje na blogu za pomocne, będą skłonni zobaczyć więcej szczegółów w sklepie.
Podsumowanie
Podsumowując, dla sklepów zoologicznych ważniejsze niż kiedykolwiek jest utrzymywanie klientów w sklepie. Sklepy muszą skoncentrować się na swojej ofercie dla klientów, zaczynając od wyglądu i stylu swojego sklepu. Obejmuje to układ sklepu, kolory i oświetlenie, które bezpośrednio wpływają na wrażenia z zakupów. Ostatnie badania wykazały, że 86% kupujących jest gotowych zapłacić więcej za doskonałą obsługę klienta.
Jeśli chodzi o odróżnienie od sprzedawców internetowych, sklepy zoologiczne mogą zrobić wiele. Organizowanie wydarzeń w sklepie to jedna z metod, która stanowi fantastyczny sposób na budowanie społeczności i angażowanie klientów. Innym doskonałym sposobem na wyróżnienie się sklepów zoologicznych jest wdrożenie usługi pielęgnacji zwierząt; ta usługa rośnie wraz ze wzrostem liczby osób rozpieszczających swoje zwierzęta. Wiele osób uważa, że recenzje są przeznaczone wyłącznie dla firm internetowych. Jednak tak nie jest i może być skutecznym sposobem na zachęcenie klientów do zakupu określonego produktu w sklepie.
Referencje
Hamilton, H. (2019, 9 sierpnia). Wydarzenia w sklepach detalicznych: Kompletny przewodnik. Pobrane z Lightspeedhq: https://www.lightspeedhq.co.uk/blog/best-retail-store-events/
Kulbytė, T. (2022, 16 sierpnia). KLUCZOWE STATYSTYKI DOŚWIADCZEŃ KLIENTÓW, KTÓRE MUSISZ WIEDZIEĆ. Pobrane z Superoffice: https://www.superoffice.com/blog/customer-experience-statistics/

Matthew Aiken
Ekspert ds. komunikacji marketingowej
Matt ukończył w 2017 roku studia licencjackie z zakresu biznesu i zarządzania. Tutaj odkrył, że ma pasję i zainteresowanie marketingiem. W wolnym czasie lubi wszystko, co związane z fitnessem i przebywaniem na świeżym powietrzu. Ma również buldoga francuskiego o imieniu Harley i perskiego kota o imieniu Bonnie Blue.
Może spodoba Ci się również ...
Artykuł napisany przez Matthew Aiken
Plusy i minusy sztucznej inteligencji w handlu detalicznym zwierzętami
Być może słyszałeś często używane w mediach litery „AI” lub „Technologia AI”. Od otwierania telefonu za pomocą Face ID po interakcję z [...]