
Jak omówiono w „Humanizacja karmy dla zwierząt” artykuł, wpływ humanizacji wciąż rośnie z kilku powodów. W tym artykule skupimy się na tym, jak humanizacja stworzyła możliwości dla marek karmy dla zwierząt domowych. Ponadto artykuł zawiera również kolejny fantastyczny film od naszego Dyrektora ds. Usług Technicznych, John Hewitt, kto bada jak GA Pet Food Partners zapewnia, że dostarczamy produkty zgodne z trendem humanizacji.
Aby obejrzeć film Johna przedstawiający wgląd w to, jak humanizacja wpłynęła na przepisy GA, kliknij poniżej.
Ponieważ właściciele zwierząt domowych chcą, aby ich zwierzęta miały podobną dietę do nich, wiele marek dostosowało się do tych potrzeb. W rezultacie zaobserwowaliśmy wzrost liczby produktów humanizowanych i premium. Jednym z głównych powodów jest to, że ludzie uważają swoje zwierzęta za członków rodziny. Dla zwierząt oznacza to poprawę wszystkich aspektów ich życia, w tym jakość spożywanej przez nie karmy.
Koncentracja na zdrowiu
Humanizacja stworzyła producentom karmy dla zwierząt możliwości wyróżnienia się na rynku. Wiele z nich skupiło się na trendzie zdrowotnym, a 43% właścicieli zwierząt domowych zgadza się, że podoba im się pomysł zdrowszej żywności dla swoich zwierząt (Packaged Facts, 2021). W rezultacie coraz częściej widzimy produkty, które zapewniają zwierzętom konkretne korzyści zdrowotne.
Na przykład produkty specjalistyczne ukierunkowane na problemy, takie jak ból stawów, trawienie i zdrowie zębów. Co ciekawe, badanie przeprowadzone przez Michelson Founds Animals Foundation wykazało, że 70% osób, które stosują specjalistyczną dietę dla siebie, stosuje również specjalną dietę dla swoich zwierząt. Ponadto 45% właścicieli zwierząt na diecie bogatej w białko karmi swoje zwierzęta karmą bogatą w białko (Animals, 2019).

Identyfikowalność i czysta etykieta
Kolejną szansą, jaką humanizacja przyniosła markom, jest identyfikowalność i pochodzenie. Konsumenci domagają się przejrzystości swoich produktów i zwierząt domowych.
Nowe badania wykazały, że aż 95% karmy dla psów sprzedawanej w supermarketach i na Amazonie nie ujawnia dokładnych składników. Marki karmy dla zwierząt domowych mają realną możliwość zapewnienia swoim klientom czystej etykiety, która zawiera kluczowe informacje dotyczące identyfikowalności surowców. To wpisuje się w narrację o proweniencji, która jest również napędzana przez humanizację.
Etyka, zaopatrzenie i zrównoważony rozwój
Podobnie jak w przypadku identyfikowalności, dostrzegliśmy okazję dla marek do edukowania swoich klientów na temat ich etyki, pozyskiwania materiałów i zrównoważonego rozwoju. Ponieważ karma dla zwierząt domowych zmierza w kierunku bardziej humanitarnego podejścia, marki muszą zaprezentować swój przekaz i zapewnić, że jest on zgodny z przekonaniami swoich klientów.
Wpływ na środowisko jest wyraźnym celem marek, które chcą sprawdzić, czy istnieją bardziej przyjazne dla środowiska metody produkcji karmy dla zwierząt domowych. Ponadto na rynku coraz bardziej widoczne stają się opakowania nadające się do recyklingu. Na całym świecie prawie 65% konsumentów twierdzi, że stara się pozytywnie wpływać na środowisko poprzez codzienne działania (Phillips-Donaldson, 2019).

Produkty premium
Koncentracja ta zapewniła konsumentom możliwość zwiększenia wymagań od marek karmy dla zwierząt domowych. Obserwujemy trendy w karmach dla zwierząt domowych, takich jak „bezzbożowa” i „bezglutenowa”, które wywodzą się z sektora żywności dla ludzi, gdzie popularne są twierdzenia takie jak „naturalny” i „organiczny”. Badania przeprowadzone przez Euromonitor wykazały, że premiumizacja jest głównym motorem wzrostu w sektorze karmy dla zwierząt domowych. W 2021 roku karma premium osiągnęła najwyższy wzrost w porównaniu z innymi kategoriami pielęgnacji zwierząt. (Euromonitor, 2022).
Rynki niszowe
Kolejną szansą, jaką humanizacja przyniosła konsumentom, jest liczba produktów niszowych na rynku. Niektórzy właściciele zwierząt domowych mogą mieć dla siebie pewne przekonania i chcieć tego samego dla swoich zwierząt. Przykłady tych przekonań obejmują bycie weganinem lub wegetarianinem, a nawet eko-świadomość. Aby spełnić te przekonania, zaobserwowaliśmy, że diety wegańskie, wegetariańskie i oparte na owadach zaczynają zyskiwać na popularności wśród karm dla zwierząt domowych.

Jak humanizacja wpłynęła na receptury GA?
Ponieważ trend humanizacji wciąż rośnie, GA jest dobrze przygotowana, aby sprostać temu trendowi dzięki produktom premium, wykorzystując unikatowe Freshtrusion proces obejmujący duże ilości świeżego mięsa premium.
Dążenie do identyfikowalności spowodowało również, że GA stworzyło szereg produktów spożywczych (Superfood 65® Provenance), która zapewnia fantastyczną opowieść o proweniencji. Czy to wołowina Angus, włoski bawół czy łosoś szkocki. GA zapewnia również kod QR, który znajduje się na tylnej etykiecie tej serii i zapewnia klientom końcowym podróż po tym, jak powstała ich torba z najlepszą na świecie karmą dla zwierząt domowych. Od gospodarstw i łowisk do końcowej produkcji krokietów.
Podsumowanie
Podsumowując, jest oczywiste, że humanizacja napędza premiumizację i vice versa. Konsumenci teraz bardziej niż kiedykolwiek chcą wiedzieć, skąd pochodzi żywność i jakie są jej wartości odżywcze.
Wiele ludzkich trendów jest obecnie powszechnych w karmach dla zwierząt domowych, co stwarza wiele możliwości marketingowych dla marek, a także bogaty wybór dla konsumentów.
Referencje
Zwierzęta, MF (2019). Trendy dla zwierząt 2019. Pobrane ze znalezionych zwierząt: https://www.foundanimals.org/pet-trends-infographic/
Euromonitor. (2022). Światowy rynek opieki nad zwierzętami. Paszport.
PDSA. (2022). Ile zwierząt domowych jest w Wielkiej Brytanii? Pobrane z PDSA: https://www.pdsa.org.uk/what-we-do/pdsa-animal-wellbeing-report/uk-pet-populations-of-dogs-cats-and-rabbits
Phillips-Donaldson, D. (2019, 15 lutego). 3 nowe granice dla premiumizacji karmy dla zwierząt domowych. Pobrane z przemysłu karmy dla zwierząt domowych: https://www.petfoodindustry.com/articles/7895-new-frontiers-for-pet-food-premiumization

John Hewitt
Dyrektor ds. Technicznych
John Hewitt dołączył do GA w 2017 roku jako Partner Brand Marketing Manager, a następnie kierował zespołem usług technicznych, składającym się z marketingu i projektowania, odżywiania, Badania i rozwój i Projektów, zanim zostanie Dyrektorem ds. Usług Technicznych.
John ma dyplom z marketingu. Jego doświadczenie obejmuje pracę w Nike w europejskiej centrali w Holandii oraz jako wykładowca zarządzania biznesem w Runshaw Business Center. John jest dumnym ojcem i lubi jeździć na rowerze, biwakować i podróżować.

Matthew Aiken
Ekspert ds. komunikacji marketingowej
Matt ukończył w 2017 roku studia licencjackie z zakresu biznesu i zarządzania. Tutaj odkrył, że ma pasję i zainteresowanie marketingiem. W wolnym czasie lubi wszystko, co związane z fitnessem i przebywaniem na świeżym powietrzu. Ma również buldoga francuskiego o imieniu Harley i perskiego kota o imieniu Bonnie Blue.
Może spodoba Ci się również ...
Artykuł napisany przez Matthew Aiken i wspomagający John Hewitt
Plusy i minusy sztucznej inteligencji w handlu detalicznym zwierzętami
Być może słyszałeś często używane w mediach litery „AI” lub „Technologia AI”. Od otwierania telefonu za pomocą Face ID po interakcję z [...]