Trendy w karmach dla zwierząt do obejrzenia — GA Pet Food Partners

Przemysł karmy dla zwierząt domowych w Wielkiej Brytanii przeżywa obecnie boom. Wyceniony na 3.2 miliarda funtów, stanowi to fantastyczną okazję dla firm produkujących karmę dla zwierząt domowych, aby zdobyć udział w rynku. Co ciekawe, z 3.2 miliarda funtów rynek karmy dla psów stanowił 1.5 miliarda tej kwoty, a karma dla kotów – 1.2 miliarda funtów (PFMA, 2021). Badania wykazały również, że w Wielkiej Brytanii żyje około 12.5 miliona psów, co stanowi 33 procent wszystkich gospodarstw domowych. Z kolejnymi 12.2 milionami kotów stanowiących 27 procent gospodarstw domowych (PFMA, populacja zwierząt domowych, 2021). Ponieważ psy i koty stają się coraz bardziej powszechne w społeczeństwie, a właściciele zwierząt domowych chcą wydawać więcej na swoje zwierzęta, ten artykuł skupia się na kilku trendach w karmach dla zwierząt domowych, na które należy uważać w przyszłości.

Ponieważ przemysł karmy dla zwierząt domowych doświadczył ogromnego wzrostu w ciągu ostatnich dwudziestu lat, nastąpiła zmiana w kulturze właścicieli zwierząt domowych. Kilka przyczyn tego stanu rzeczy wynika z postępu technologicznego i roli Internetu. Ponadto właściciele zwierząt domowych postrzegają swoje zwierzęta jako towarzyszy, a 95% właścicieli uważa swoje zwierzęta za część rodziny (Pet Food Industry, 2016). Te zmiany w zachowaniach konsumentów są siłą napędową najnowszych innowacji i trendów w karmach dla zwierząt domowych.

Właściciele zwierząt i ich zmieniające się postrzeganie

Pandemia Covid-19 dotknęła wiele branż, w tym karmy dla zwierząt domowych. W rezultacie wiele osób i firm wydaje pieniądze ostrożnie; jednak większość nadal uważa, że ​​ich zwierzęta powinny otrzymywać to, co najlepsze. Szacuje się, że konsumenci wydadzą 2.9 miliarda funtów na karmę dla kotów i psów w 2021 r., liczby te mają wzrosnąć, a dane pokazują, że 12% właścicieli wprowadziło nowego zwierzaka do swoich gospodarstw domowych od początku blokady (Mintel, 2021). Jest to wspierane przez większą liczbę osób pracujących w domu, które chciałyby mieć „futerkowe dziecko” jako towarzysza.

Właściciel karmi swojego psa najlepszą karmą dla zwierząt

Podobnie jak w innych branżach, Covid-19 spowodował wzrost zakupów online. W związku z dużą ilością światowego zamknięcia i ograniczeniami ruchu, doprowadziło to do tego, że ludzie szukają alternatywnych sposobów robienia zakupów, a e-commerce firmy zajmujące się karmą dla zwierząt domowych zyskały na tym. Oprócz firm handlu elektronicznego, które czerpią korzyści z pandemii, sklepy zoologiczne w tradycyjnych sklepach zoologicznych również odnotowały napływ nowych klientów dzięki dążeniu do wspierania lokalnych firm.

Humanizacja i premiumizacja karmy dla zwierząt domowych

Dwoma silnymi trendami, które istnieją od jakiegoś czasu w branży karmy dla zwierząt domowych, są humanizacja i premiumizacja. Oba te tematy są ze sobą powiązane i nadal napędzają wzrost w sektorze.

Humanizacja karmy dla zwierząt domowych jest definiowana jako przypisywanie ludzkich myśli, uczuć, motywacji i przekonań zwierzętom innym niż człowiek (Forbes, Trafford i Surie, 2018). Innymi słowy, właściciele chcą, aby nawyki żywieniowe ich zwierząt były podobne do ich własnych. Rezultatem humanizacji jest premiumizacja produktów. Jest to napędzane przez właścicieli zwierząt domowych, którzy chcą wydawać więcej na swoje „dzieci futerkowe” ze względu na wyższą jakość składników, lokalnie pozyskiwane i zrównoważone produkty oferowane w karmie ich zwierząt. Według Euromonitora premiumizacja jest jednym z największych czynników napędzających rynek produktów do pielęgnacji zwierząt. Wraz ze wzrostem populacji mniejszych zwierząt, wzrostem gospodarczym i zmianą w sposobie postrzegania swoich zwierząt przez właścicieli, teraz chętnie wydają więcej na swoje zwierzęta (Euromonitor).

Rola humanizacji i premiumizacji karmy dla zwierząt domowych ma ogromny wpływ na produkty na rynku. W miarę ewolucji relacji między człowiekiem a zwierzętami domowymi humanizacja zwierząt domowych zachęciła do bardziej hojnych wydatków na produkty, co jest ogromnym powodem, dla którego sprzedaż karmy dla zwierząt domowych stale rośnie. Po drugie, humanizacja i premiumizacja spowodowały wzrost liczby nowych receptur w wytwarzanych recepturach. W ostatnim czasie, włączenie pożywienia i diet roślinnych naprawdę się rozwinęło, ponieważ koncentracja na zdrowiu staje się coraz bardziej rozpowszechniona w ludzkiej żywności.

Zdrowie i Uroda

Po wszystkim, co wydarzyło się w ciągu ostatniego roku, zdrowie i dobre samopoczucie stały się gorącym tematem. Blokady i ograniczenia doprowadziły do ​​tego, że ludzie skupiają się na sprawności fizycznej, tym, co jedzą i ich ogólnym stanie zdrowia. W związku z tym, że właściciele zwierząt spędzają więcej czasu w domu, ludzie zwracają większą uwagę na zachowanie i zdrowie swojego pupila. Doprowadziło to do tego, że właściciele szukali rozwiązań problemów, takich jak zdrowie skóry i sierści, zdrowie układu odpornościowego i zdrowie układu pokarmowego.

Labrador karmiony przez właściciela - Pet Food Trends

Ostatnie badania przeprowadzone przez Packaged Facts wykazały, że 43% właścicieli zwierząt domowych zdecydowanie zgadza się, że podoba im się pomysł zdrowszej żywności dla swoich zwierząt. Jednocześnie 37% stwierdziło, że są zainteresowane zapewnieniem swojemu zwierzakowi bardziej profilaktycznej opieki zdrowotnej. Ponadto 34% zdecydowanie zgadza się, że są skłonni wydawać więcej na karmę dla zwierząt domowych, która przynosi korzyści dla zdrowia i dobrego samopoczucia (Package Facts, 2021). Co więcej, raport Mintel z 2021 r. dla UK Pet Food wykazał, że dwie trzecie właścicieli byłoby zainteresowanych karmą dla zwierząt ze składnikami, które wspierają zdrowie jelit. Podczas gdy kolejne 66% chciałoby wiedzieć więcej o wspieraniu mózgu swojego zwierzaka poprzez dietę (Mintel, 2021).

Trend zdrowotny będzie się tylko rozwijał, przy czym jest to kluczowy temat w żywności dla ludzi. Eksperci często myślą, że „trendy w branży żywności dla ludzi są często wykorzystywane do przewidywania przyszłych oczekiwań właścicieli zwierząt domowych”. Wielu właścicieli zwierząt domowych uważa, że ​​to, co karmią swojego zwierzaka, ma bezpośredni wpływ na ich samopoczucie emocjonalne. W wyniku opinii właścicieli zwierząt domowych wiele marek karmy dla zwierząt domowych idzie teraz o krok dalej, włączając składniki funkcjonalne do swoich przepisów.

Przejrzystość etykiet w karmach dla zwierząt

Jeśli chodzi o przejrzystość etykiet, jest to kolejny popularny trend w karmach dla zwierząt domowych. Przejrzystość karmy dla zwierząt domowych może oznaczać wiele rzeczy dla konsumentów zwierząt domowych. Dla niektórych chodzi o identyfikowalność, podczas gdy inni uważają, że prostota etykiety jest częścią tego tematu. Niezależnie od opinii konsumenta, głównym tematem jest zaufanie między marką karmy dla zwierząt a konsumentem.

Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na wysokiej jakości karmę dla zwierząt domowych konsumenci stają się coraz bardziej świadomi pochodzenia składników. Temat identyfikowalności, określany również jako proweniencja, stale się rozwija. Dyrektor generalny Booths powiedział niedawno: „klienci już zwracają uwagę na to, jak produkty są uprawiane, przygotowywane, hodowane i pozyskiwane, więc tematy lokalne i brytyjskie są ważnymi tematami”. Potwierdza to brytyjski raport dotyczący rynku karmy dla zwierząt domowych, w którym 71% konsumentów kupiłoby karmę dla zwierząt, gdyby były to wyłącznie brytyjskie składniki (Mintel, 2021).

Konsumenci poszukują również prostych i czytelnych etykiet, które są łatwe do zrozumienia. Bez tego kupujący karmę dla zwierząt domowych mogą zniechęcić się do zakupu i poszukać alternatywnej marki. Paws.com odkrył, że miliony Brytyjczyków są coraz bardziej zdezorientowane etykietami żywności. Aż 44% twierdzi, że etykiety na karmach dla psów są trudne do odczytania, podczas gdy kolejne 39% nie wie wystarczająco dużo o składnikach karmy, którą karmią swoje zwierzęta. Marki karmy dla zwierząt domowych muszą mieć pewność, że składniki w ich przepisach są jasno określone. Może to pomóc właścicielom zwierząt domowych mieć pewność, że dają swoim zwierzętom karmę najwyższej jakości, aby pomóc im się rozwijać (Carrara, 2019).

Podsumowanie

Podsumowując ten artykuł, istnieją różne trendy w karmach dla zwierząt domowych, które wpływają na rynek. Rola humanizacji i premiumizacji produktów jest stale aktualnym tematem, a właściciele niezwykle chętnie dostarczają swoim pupilom karmę podobną do ich. Ponadto chcą dostarczać swoim zwierzętom wysokiej jakości składniki, aby nie tylko zapewnić im to, co najlepsze, ale także pomóc w ich ogólnym zdrowiu i dobrym samopoczuciu. Jeśli chodzi o przyszłość humanizacji i premiumizacji, marki karmy dla zwierząt domowych cały czas poszukują nowych receptur, aby nadążyć za zapotrzebowaniem konsumentów, a trendy dotyczące superżywności i diet roślinnych należy obserwować w przyszłości. Innym kluczowym trendem napędzającym rynek karmy dla zwierząt domowych jest zdrowie i dobre samopoczucie, z prawdziwym naciskiem właścicieli zwierząt na utrzymanie ich zwierząt w zdrowiu tak długo, jak to możliwe. Ponieważ technologia jest kluczową cechą w życiu ludzi, badają składniki, które są korzystne dla zdrowia. Koncentrując się na zdrowiu i składnikach karmy dla zwierząt domowych, pojawia się potrzeba przejrzystości. Podobnie jak w przypadku karmy dla ludzi, właściciele zwierząt są teraz świadomi tego, skąd pochodzą składniki, a wielu preferuje produkty pozyskiwane lokalnie. Ponadto prostota etykiet karmy dla zwierząt domowych ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia konsumentom zrozumienia, co znajduje się w przepisach.

Referencje

Carrara, A. (2019, 19 lipca). Według raportu, etykiety na karmy dla psów w Wielkiej Brytanii są „zbyt trudne do odczytania”. Pobrane z Pet Gazette: https://www.petgazette.biz/25095-uk-dog-food-labels-too-hard-to-read-report-finds/

Fakty, P. (2021). Koncentracja na rynku zwierząt domowych w USA: aktualizacja karmy dla zwierząt domowych, 2021 r.

Forbes, SL, Trafford, S. i Surie, M. (2018). Humanizacja zwierząt: co to jest i czy wpływa na zachowania zakupowe? Nabiał i weterynarz Sci J, 2.

Przemysł, PF (2016, marzec). 95% twierdzi, że zwierzęta są częścią rodziny. Pobrane z przemysłu karmy dla zwierząt domowych: https://www.petfoodindustry.com/articles/5695-report—say-pets-are-part-of-the-family/

Koerten, J. (2019). Euromonitor International: Premiumizacja w opiece nad zwierzętami: ewoluujący trend w branży.

Mintel. (2021). Pet Food Wielka Brytania, 2021. Grupa Mintel.

PFMA. (2021). Populacja zwierząt domowych. Pobrano z https://www.pfma.org.uk/pet-population-2021/

PFMA. (2021). Dane rynkowe PFMA 2021. Pobrane z https://www.pfma.org.uk/statistics: https://www.pfma.org.uk/statistics/

Powrót do Centrum Wiedzy
Matthew Aiken, Dyrektor do spraw marketingu

Matthew Aiken

Ekspert ds. komunikacji marketingowej

Matt ukończył studia licencjackie na kierunku Biznes i zarządzanie w 2017 roku. Wtedy odkrył swoją pasję i zainteresowanie marketingiem. W wolnym czasie lubi wszystkie aktywności związane z fitnessem oraz aktywności na świeżym powietrzu. Ma również buldoga francuskiego o imieniu Harley oraz kota perskiego o imieniu Bonnie Blue.

Może spodoba Ci się również ...

Artykuł napisany przez Matthew Aiken