Znaczenie merchandisingu w sklepie zoologicznym — GA Pet Food Partners

Znaczenie merchandisingu w sklepach zoologicznych

W ostatnim czasie rośnie liczba sposobów, w jakie właściciele zwierząt domowych mogą kupować karmę dla swojego zwierzaka. Mając to na uwadze, rola merchandisingu sklepu zoologicznego nigdy nie była ważniejsza w zwiększaniu sprzedaży. W tym artykule przyjrzymy się merchandisingowi w sklepach zoologicznych i wyjaśnieniu, dlaczego jest to kluczowe w zdobywaniu klientów. Ponadto w artykule znajdziesz wskazówki i porady dotyczące merchandisingu, które możesz wykorzystać w swoim własnym sklepie zoologicznym.

Co to jest merchandising?

Doskonałym sposobem na rozpoczęcie artykułu jest określenie, czym jest merchandising. Merchandising definiuje się jako prezentację towarów w sklepie detalicznym, która edukuje klientów i wzbudza chęć zakupu produktów. Merchandising służy do różnicowania marek, zwiększania zainteresowania produktem, przyciągania klientów i uzyskiwania zwrotu ze sprzedaży (Niazi, Haider, & Hayat, 2015).

Co to jest merchandising - Pet Store Merchandising

Ponieważ proces sprzedaży często zaczyna się od oczu, merchandising polega na prezentowaniu korzystnych wizualnie produktów, aby zachęcić do zakupów.

Dlaczego merchandising jest ważny w sklepach zoologicznych?

Jeśli chodzi o merchandising w sklepie zoologicznym, odgrywa to istotną rolę w zachęcaniu klientów do zakupów w Twoim sklepie. Na przykład większość klientów chce szybko znaleźć to, co chcą kupić, a jeśli mają z tym problemy, mogą szukać gdzie indziej. Właśnie dlatego merchandising w sklepie zoologicznym jest niezbędny, aby zakupy były łatwe. Niedawne badanie przeprowadzone przez PWC wykazało, że 65% osób w Wielkiej Brytanii uważa, że ​​zakupy pomagają ludziom decydować między opcjami zakupu. Ponadto raport Walkera wykazał, że doświadczenie klienta wyprzedzi cenę i produkt jako kluczowy wyróżnik marki. Potwierdza to fakt, że 45.9% firm za priorytet uznało poprawę obsługi klienta w ciągu najbliższych pięciu lat (Kulbytė, 2021).

Podstawy merchandisingu Twojego sklepu zoologicznego zapewniają, że Twój sklep jest czysty i uporządkowany dla właścicieli sklepów zoologicznych. Ułatwi to właścicielom zwierząt poruszanie się po sklepie i znajdowanie poszukiwanych przedmiotów.

W tej części artykułu znajdziesz kilka wskazówek, w jaki sposób możesz promować swój sklep zoologiczny.

Sklep zoologiczny merchandising

Gdy klient zbliża się do Twojego sklepu zoologicznego, pierwszą rzeczą, jaką zobaczy, jest witryna Twojego sklepu. Daje to fantastyczną okazję do zrobienia doskonałego pierwszego wrażenia i zachęcenia każdego, kto przechodzi obok Twojego sklepu, do zostania klientem. Należy jednak pamiętać, że umieszczenie na stole kilku produktów dla zwierząt może nie wystarczyć, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. Witryna Twojego sklepu zoologicznego wymaga wiele przemyśleń i szczegółów dotyczących kolorów i elementów wizualnych, które mają przyciągnąć klienta. Na przykład posiadanie punktu centralnego, takiego jak najnowsze produkty, które mają trafić do Twojego sklepu lub produkty w ofercie. Rekwizyty i dobre oświetlenie mogą pomóc w tym, aby sklep z oknami był bardziej atrakcyjny wizualnie.

Okno Wystawy Zwierząt - Pet Store Merchandising

Wszyscy znamy powiedzenie, że nie oceniaj książki po okładce, ale to właśnie robimy. Witryna Twojego sklepu ma na celu poinformowanie, dlaczego klient powinien wejść do Twojego sklepu.

Układ sklepu zoologicznego

Decydującą częścią merchandisingu jest układ Twojego sklepu. Ma to bezpośredni wpływ na to, jak i gdzie możesz ustawić swoje produkty na sprzedaż. Wpływa również na zachowania zakupowe klienta. Jako właściciel sklepu zoologicznego maksymalizacja powierzchni jest kluczowa, ponieważ umożliwia przechowywanie większej liczby produktów i zapewnia klientom wystarczająco dużo miejsca na łatwy dostęp do towarów. Co więcej, dobry układ sklepu zachęca kupujących do odkrywania różnych sekcji Twojego sklepu; to świetny sposób na dodanie większej ilości towarów do różnych obszarów Twojego sklepu. Na przykład posiadanie karmy dla zwierząt na tyłach sklepu zmusza klientów do przechodzenia przez różne alejki i mijania po drodze kilku innych artykułów dla zwierząt.

Rozważ swój wybór produktów

Kolejnym kluczowym elementem merchandisingu jest wybór Twoich produktów. Patrząc na swoje alejki i zauważając, które produkty są wyświetlane obok siebie, czy powinny tam być? A może mogą być bardziej atrakcyjne dla klientów gdzie indziej? Ważne jest, aby pamiętać, że gdy już zdecydujesz się na układ sklepu, wybór produktów jest następny. Z punktu widzenia merchandisingu Twoim priorytetem przy wyborze produktów jest zapewnienie, że nie masz pustych półek. Im bardziej możesz zaangażować klienta w swoje produkty, tym większe prawdopodobieństwo, że dokona on zakupu.

Ponieważ skupiasz się na produktach, które chcesz znaleźć w określonych działach swojego sklepu, dobrym pomysłem jest umieszczenie obok siebie produktów o podobnej jakości. Na przykład, jeśli masz własną markę karmy dla zwierząt, powinieneś umieścić ją na półkach obok konkurentów o podobnym składzie. W ten sposób Twój klient będzie mógł łatwo porównać i dokonać właściwego wyboru produktu, który chce kupić. Niestety, częstym błędem w sklepach zoologicznych jest to, że produkty marki własnej są sprzedawane razem w ich sklepie. W rezultacie klienci mogą kupować tylko jeden produkt Twojej marki, a nie kilka różnych produktów. Inną kwestią jest etap życia i rozmiar, łącząc wszystkie produkty Small Breed, a nie wszystkie marki X. Pozwala to klientowi udać się do odpowiedniego przejścia i dokonać łatwego porównania produktów przed zakupem.

Połącz się z wyświetlaczami produktów i próbek

Innym doskonałym sposobem na przyciągnięcie klientów jest ustawienie ekspozycji produktów i próbek. Ekspozycje Produktów to fantastyczna okazja, aby pochwalić się najnowszymi produktami w Twoim sklepie, oferując klientom oferty lub produkty sezonowe. Chodzi o to, aby zapewnić Twoim klientom doświadczenie, którego chcą! Tworzenie angażujących i przyciągających wzrok towarów z pewnością stanowi część tego. Jednak ważne jest również, aby coś zmienić. Statyczny merchandising to jeden z częstych błędów popełnianych przez sklepy, a upewnienie się, że towary są przemieszczane, ma kluczowe znaczenie, nawet jeśli nie ma nowych produktów do wyświetlenia. Doprowadzi to do tego, że wielokrotni klienci napotkają przedmioty, których nigdy wcześniej nie widzieli.

Prezentacja produktów i próbek — sprzedaż produktów w sklepach zoologicznych

Jeśli istnieje produkt, który według Ciebie może zyskać większą sprzedaż, przenieś go na przód swojego sklepu, aby był jednym z pierwszych produktów, które klient widzi podczas wizyty. Zastanów się również nad swoim „Hero Space”, jest to obszar, w którym każda marka chce być, ale musisz wziąć pod uwagę swoją marżę i to, czy ten produkt zapewnia najlepszy zwrot z inwestycji. Załóżmy, że masz stałych gości, którzy często kupują te same produkty. Zanotuj, aby upewnić się, że masz produkt w magazynie i umieść go obok produktu, który Twoim zdaniem może być zainteresowany; może to pozwolić na uzyskanie kolejnej sprzedaży, jednocześnie tworząc przyjemne wrażenia dla klienta.

Prezentacja recenzji produktów

Opinie klientów są częstym tematem zakupów online. Jednak jeśli chodzi o zakupy w sklepie, klienci nie zawsze mogą zobaczyć, jak inni klienci znaleźli produkt, co prowadzi do tego, że po zobaczeniu pozytywnych recenzji udają się gdzie indziej. Recenzje nie muszą być tylko online. Jeśli masz witrynę internetową, fantastyczną metodą merchandisingu jest ocenianie różnych produktów i wyświetlanie ich w pobliżu produktu, co może pomóc klientowi w podjęciu decyzji o zakupie. Badania sugerują, że konsumenci są bardziej skłonni do kupowania marek, którym ufają. Budowanie poczucia zaufania wśród klientów to jeden z podstawowych kroków do zwiększenia sprzedaży.

Spójność marki

Włączenie tożsamości marki w całym sklepie to świetna okazja, aby klienci mogli rozpoznać Twoją markę podczas merchandisingu. Jednak chcesz mieć pewność, że klient nie zapomni sklepu, w którym się znajduje. Jednym z najskuteczniejszych sposobów jest udekorowanie sklepu kolorami i obrazami Twojej marki. Na przykład, jeśli masz kilka znaków, upewnij się, że wszystkie mają logo Twojej marki i kolory.

Podsumowanie

Podsumowując, merchandising w sklepach zoologicznych ma decydujące znaczenie dla zwiększenia sprzedaży. Wszystko zaczyna się od zwabienia klientów do Twojego sklepu takimi metodami, jak wystawa zwierząt domowych. To pierwszy etap, aby zaimponować potencjalnym klientom i zachęcić ich do rozejrzenia się po Twoim sklepie. Właściciele sklepów zoologicznych muszą uważać na to, jak rozplanują swój sklep, ponieważ ma to bezpośredni wpływ na to, jak możesz sprzedawać i jakie produkty możesz wybrać do swojego sklepu. Innym fantastycznym sposobem merchandisingu jest prezentacja produktów na ekspozycjach; to nie tylko pomaga przyciągnąć wzrok klienta, ale jest świetnym sposobem na pokazanie najnowszych produktów, które masz do zaoferowania. Ponadto prezentowanie recenzji produktów w Twoim sklepie jest ogromną metodą konwersji klienta, ponieważ badania sugerują, że klienci są bardziej skłonni do zakupów w oparciu o rekomendacje.

Referencje

Bedgood, L. (2021, 13 lipca). 50 statystyk dotyczących marketingu detalicznego i trendów w zakupach konsumenckich. Pobrane z V12data https://v12data.com/blog/50-statistics-about-retail-marketing-and-consumer-shopping-trends/

Cuddeford-Jones, M. (2012, 24 maja). Oferując coś więcej niż bezpłatną próbkę. Pobrane z Tygodnia Marketingu: https://www.marketingweek.com/offering-a-bit-more-than-a-free-sample/

Kulbytė , T. (2021, 24 czerwca). KLUCZOWE STATYSTYKI DOŚWIADCZEŃ KLIENTÓW, KTÓRE MUSISZ WIEDZIEĆ. Pobrane z Super Office: https://www.superoffice.com/blog/customer-experience-statistics/

Niazi, U., Haider, T. i Hayat, F. (2015, 18 marca). Journal of Marketing and Consumer Research. Journal of Marketing and Consumer Research, 80-85. Pobrane z Modern Retail: https://modernretail.co.uk/visual-merchandising-the-ultimate-guide/#htoc-what-is-visual-merchandising

Powrót do Centrum Wiedzy
Matthew Aiken, Dyrektor do spraw marketingu

Matthew Aiken

Ekspert ds. komunikacji marketingowej

Matt ukończył studia licencjackie na kierunku Biznes i zarządzanie w 2017 roku. Wtedy odkrył swoją pasję i zainteresowanie marketingiem. W wolnym czasie lubi wszystkie aktywności związane z fitnessem oraz aktywności na świeżym powietrzu. Ma również buldoga francuskiego o imieniu Harley oraz kota perskiego o imieniu Bonnie Blue.

Może spodoba Ci się również ...

Artykuł napisany przez Matthew Aiken