Plusy i minusy sztucznej inteligencji w handlu detalicznym artykułami zoologicznymi – GA Pet Food Partners

Plusy i minusy sztucznej inteligencji w handlu detalicznym zwierzętami

Być może słyszałeś często używane w mediach litery „AI” lub „Technologia AI”. Od otwierania telefonu za pomocą funkcji Face ID po interakcję z chatbotami w celu rozwiązania problemu – rośnie wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji. Ale czy to tylko modne hasło? A może będzie to coś, co na zawsze zmieni aspekty życia? Ten Artykuł w Centrum Wiedzy zagłębimy się w to, czym jest sztuczna inteligencja, jak będzie się ona rozwijać oraz zalety i wady sztucznej inteligencji w handlu detalicznym zwierzętami.

Zdefiniowano sztuczną inteligencję

Po pierwsze, czym jest sztuczna inteligencja? AI to skrót od Sztucznej Inteligencji. Według Słownik oxfordAI definiuje się jako teorię i rozwój systemów komputerowych zdolnych do wykonywania zadań zwykle wymagających ludzkiej inteligencji, takich jak percepcja wzrokowa, rozpoznawanie mowy, podejmowanie decyzji i tłumaczenie między językami. Chociaż sztuczna inteligencja istnieje już od jakiegoś czasu, niedawny postęp w technologii i danych umożliwił technikom zajmującym się sztuczną inteligencją tworzenie systemów zdolnych do wykonywania złożonych zadań.

Sztuczna inteligencja będzie się rozwijać z biegiem czasu, nie tylko dla ludzi na poziomie osobistym, ale także dla firm. Firmy korzystają ze sztucznej inteligencji częściej, niż myślisz. Od marketingu po obsługę klienta i projektowanie produktów – możliwości są nieograniczone. Ale w jaki sposób sprzedawcy zwierząt mogą wykorzystać sztuczną inteligencję? Jakie są zalety i wady sztucznej inteligencji w handlu detalicznym zwierzętami?

Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w handlu zwierzętami?

Tradycyjnie znamy sprzedawców zwierząt domowych z tego, że oferują wyjątkowe doświadczenia zakupowe, mają wiedzę na temat swoich produktów, rozumieją potrzeby zwierząt i wiele więcej. Wielu sprzedawców detalicznych zajmujących się zwierzętami domowymi może zastanawiać się, czy sztuczna inteligencja może im pomóc w udoskonalaniu oferty dla klientów. W tej części artykułu omówiono, jakie korzyści sztuczna inteligencja może przynieść sprzedawcom zwierząt domowych.

Zwiększona wydajność

Istotną zaletą sztucznej inteligencji jest usprawnienie zadań i dodanie wartości. Sztuczna inteligencja wykorzystuje przetworzone informacje i dane, aby znaleźć najszybszy sposób realizacji zadań. Pomoże to nie tylko poprawić szybkość działania firmy, ale także zminimalizuje wszelkie błędy ludzkie, które mogą się pojawić. Dave Walker, specjalista ds. marketingu cyfrowego, stwierdza: „Sztuczna inteligencja to nie tylko dokładność danych, ale także to, jak szybko można je wykorzystać do podejmowania decyzji”. Przykładem tego, jak sztuczna inteligencja może zwiększyć Twoją efektywność, jeśli jesteś sprzedawcą detalicznym zwierząt domowych, jest zarządzanie zapasami. Sztuczna inteligencja może przewidzieć przyszły popyt na podstawie historycznych danych sprzedażowych i trendów, aby przewidzieć, jakich produktów potrzebujesz w swoim sklepie i kiedy. Umożliwi to utrzymanie optymalnych zapasów i zagwarantuje, że nie zabraknie Ci kluczowych linii lub nie będziesz mieć zbyt wielu zapasów kiepskich sprzedawców.

Zwiększona efektywność – AI w handlu detalicznym

Długoterminowe oszczędności kosztów

Początkowo w przypadku niektórych technologii sztucznej inteligencji jej wdrożenie może być kosztowne. Jednak z biegiem czasu może pojawić się wiele korzyści związanych z oszczędnościami. Jak omówiono powyżej, jeśli prowadzisz bardziej wydajną działalność gospodarczą, możesz ostatecznie skuteczniej zaspokajać potrzeby swoich klientów. Dla wielu sklepów zoologicznych kluczem do sukcesu jest rozsądne planowanie budżetu i wydawanie pieniędzy. Często do pomocy w promowaniu oferty swoich sklepów sprzedawcy zoologiczny zatrudniają profesjonalnych fotografów, grafików i animatorów. Może to wiązać się z kosztami i czasami nie przynieść pożądanego efektu, jaki początkowo zakładano. Dzięki sztucznej inteligencji tworzenie obrazów i zasobów na podstawie własnych wymagań jest teraz możliwe. Następnie sztuczna inteligencja utworzy odpowiednie zdjęcia na podstawie Twoich słów kluczowych, aby wspomóc Twoje materiały promocyjne, zarówno fizycznie, jak i online. Korzyści dla sprzedawców zwierząt domowych, którzy chcą zaoszczędzić pieniądze.

Tworzenie treści

Czasami może być trudno wymyślić pomysły na treść. Tutaj sztuczna inteligencja może wkroczyć i zapewnić potrzebną inspirację, niezależnie od tego, czy chodzi o artykuły na blogach, posty w mediach społecznościowych, biuletyny czy inne treści, które tworzysz.

Stacjonarne sklepy zoologiczne często są obecne w Internecie za pośrednictwem witryn internetowych lub kanałów w mediach społecznościowych, które pomagają zwiększać sprzedaż w sklepie. Fantastycznym sposobem na zaprezentowanie swojej wiedzy jako sklepu zoologicznego jest prowadzenie bloga internetowego na swojej stronie internetowej. Korzystanie z narzędzia chatbota AI może pomóc w przeprowadzeniu burzy mózgów na temat listy tematów; wszystko, co musisz zrobić, to podać kontekst, a może to pomóc w podsunięciu pomysłów.

Tymczasem w przypadku postów w mediach społecznościowych narzędzia AI mogą w ciągu kilku sekund przeprowadzić burzę mózgów dotyczącą pomysłów na posty, sugestii dotyczących hashtagów i podpisów do zdjęć. Ponadto może również analizować istniejące treści i wykorzystywać je do pisania angażujących postów w mediach społecznościowych.

Dostarczając inspiracji, może również stworzyć dla Ciebie treść bloga w stylu, jakiego potrzebujesz/określasz. Dodatkową korzyścią wynikającą z używania narzędzia AI do pisania całej zawartości bloga jest oszczędność czasu. Po pierwsze, nie musisz pisać treści; można to zrobić w mniej niż trzydzieści sekund dzięki sztucznej inteligencji. Po drugie, czas poświęcony na zbadanie danego tematu zostanie znacznie skrócony. Należy pamiętać, że po utworzeniu treści przez sztuczną inteligencję należy to sprawdzić, aby upewnić się, że ton głosu jest prawidłowy.

Identyfikacja trendów na rynku

Wszystkie firmy będą generować dane niezależnie od ich wielkości. Duże korporacje zatrudniają analityków danych, aby dostarczali cennych spostrzeżeń i identyfikowali obszary wymagające poprawy. Jednak wraz z rosnącą obecnością sztucznej inteligencji widzimy, że większe firmy korzystają ze sztucznej inteligencji, aby im pomóc.

W przypadku wielu sklepów zoologicznych zatrudnienie analityków danych nie wchodzi w grę ze względu na znaczne koszty z tym związane. Obecnie wielu właścicieli sklepów zoologicznych będzie identyfikowało trendy na rynku czytając magazyny branżowe. Wraz z rosnącą obecnością sztucznej inteligencji sprzedawcy artykułów zoologicznych mogą wykorzystać ją do analizy własnych danych i pomocy w prognozowaniu.

Jakie są zagrożenia związane ze sztuczną inteligencją w handlu detalicznym zwierzętami?

Jak już przeczytałeś, sztuczna inteligencja ma wiele zalet w handlu detalicznym zwierzętami. Jednak korzystanie z tej technologii wiąże się również z ryzykiem. W tej sekcji skupimy się na wyzwaniach związanych ze sztuczną inteligencją w handlu detalicznym zwierzętami.

Brak autentyczności i emocji

Brak autentyczności – sztuczna inteligencja w handlu detalicznym

Jeśli chodzi o wydajność, sztuczna inteligencja jest fantastycznym narzędziem, które może pomóc każdej firmie. Brakuje mu jednak autentyczności i emocji, jeśli chodzi o tworzenie treści. Sztuczna inteligencja opiera swoje decyzje na tym, co wydarzyło się w przeszłości i nie może tworzyć nowych pomysłów. Podejmując decyzje jako ludzie, będziemy brać pod uwagę emocje. I odwrotnie, sztuczna inteligencja nie może tego zrobić i podejmuje decyzje wyłącznie na podstawie dostarczonych parametrów. W przypadku sprzedawców zwierząt domowych autentyczność i emocje mają kluczowe znaczenie. Interakcja ze społecznością stanowi dużą część sukcesu sklepu zoologicznego, a wraz z nim pojawiają się uczucia. Często właściciele sklepów zoologicznych mają wielką pasję do tego, co robią i starają się zaspokoić potrzeby każdego klienta wchodzącego do sklepu.

Utrata tożsamości marki

Budowanie dobrej tożsamości marki odgrywa znaczącą rolę w wyróżnieniu Twojej firmy na tle konkurencji na rynku. Wizualnie reprezentuje podstawowe wartości i komunikuje, czym jest marka sklepu zoologicznego. Wielu sprzedawców detalicznych z artykułami dla zwierząt wykorzystuje sztuczną inteligencję do wspomagania treści na swoich stronach internetowych, w mediach społecznościowych, w e-mailach i biuletynach. Może to być korzystne, ponieważ może pomóc w zwiększeniu szybkości tworzenia treści. Jednak sztuczna inteligencja opiera się na danych w zakresie treści, co oznacza, że ​​ton głosu i tożsamość marki mogą szybko zostać utracone. Jako sprzedawca zwierząt domowych chcesz, aby klienci nawiązali kontakt z Twoją marką, a duża ilość informacji generowanych przez sztuczną inteligencję może ich zniechęcić. Według platformy obsługi klienta opartej na sztucznej inteligencji o nazwie Tydiuszjedynie 36.9% czytelników było przekonanych, że tekst wygenerowany przez sztuczną inteligencję został stworzony przez człowieka. Pokazuje to, że jest jeszcze wiele do zrobienia, zanim będzie mógł zdobyć zaufanie ludzi.

Zmiany ról zawodowych

Zmiany ról zawodowych – AI w handlu detalicznym

Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji rośnie liczba zautomatyzowanych zadań. Nieuchronnie doprowadzi to do zmian w rolach zawodowych ludzi. Niektórzy analitycy ostrzegają, że sztuczna inteligencja może zastąpić pewne aspekty rynku pracy, co może w przyszłości dotyczyć określonych stanowisk pracy. Jednak rozwój sztucznej inteligencji to dla ludzi fantastyczna szansa na skupienie wysiłków gdzie indziej lub zdobycie nowych umiejętności. Przykładem tego, jak sztuczna inteligencja może zmienić role zawodowe sprzedawców zwierząt domowych, są systemy, w których klienci kupują ich produkty. Tradycyjnie klientów obsługiwał przy kasie pracownik sklepu. Jak widzieliśmy w supermarketach, kasy samoobsługowe mogą stać się przyszłością sprzedawców zwierząt domowych, jeśli wdrożą sztuczną inteligencję.

Obawy etyczne

Dużą obawą wielu osób związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji jest etyka. Jak podkreślono w tym artykule, sztuczna inteligencja opiera się na danych; czasami może to obejmować przechowywane dane osobowe osób. Ponadto istnieją wątpliwości etyczne związane z charakterem treści tworzonych przez sztuczną inteligencję i pobieranych przez nią danych. Zawsze polegaliśmy na ludziach, jeśli chodzi o ocenę prywatności. Z drugiej strony sztuczna inteligencja może być postrzegana po prostu jako treść, którą należy opublikować bez uwzględnienia jakichkolwiek konsekwencji, jakie mogą z tego wyniknąć. Sztuczna inteligencja nie zajmuje się ochroną danych osobowych, a jedynie wykorzystaniem danych do wykonania zadania. Jeśli chodzi o sprzedawców detalicznych zajmujących się zwierzętami domowymi, którzy chcą wdrożyć sztuczną inteligencję, prywatność danych klientów jest sprawą najwyższej wagi.

Podsumowanie

Podsumowując, sztuczna inteligencja będzie rozwijać się we współczesnym społeczeństwie. Wierzcie lub nie, ale już używamy sztucznej inteligencji częściej, niż nam się wydaje, od otwierania telefonu za pomocą Face ID po interakcję z chatbotami w celu rozwiązania problemu. Nawet Spotify, Amazon i Netflix szeroko wykorzystują sztuczną inteligencję, aby pomóc w wyszukiwaniu lub spersonalizowanych rekomendacjach. Sztuczna inteligencja będzie się rozwijać z biegiem czasu, nie tylko dla ludzi na poziomie osobistym, ale także dla firm.

Sprzedawcy detaliczni ze zwierzętami mają kilka sposobów wykorzystania sztucznej inteligencji, aby pomóc im w codziennym prowadzeniu firmy.

Po pierwsze, sztuczna inteligencja stanowi doskonałą szansę na poprawę wydajności, ponieważ może wykonać określone zadanie znacznie szybciej niż człowiek. Po drugie, sztuczna inteligencja może w dłuższej perspektywie obniżyć koszty sprzedawców zwierząt domowych, ponieważ może zminimalizować ilość pracy zlecanej fotografom, grafikom, autorom blogów itp. Ponadto sztuczna inteligencja doskonale nadaje się do tworzenia treści. Wielu sprzedawców zwierząt domowych ma blogi na swoich stronach internetowych lub w mediach społecznościowych; jeśli potrzebujesz pomysłów, może to być pomocne. Bez wątpienia kolejnym plusem AI jest identyfikacja trendów na rynku. Sprzedawcy zwierząt domowych mogą wykorzystywać sztuczną inteligencję do monitorowania wzrostu sprzedaży i stosowania skutecznych narzędzi zarządzania zapasami.

Chociaż sztuczna inteligencja ma wiele zalet, istnieją również pewne wady, o których powinni wiedzieć sprzedawcy detaliczni zoologiczny.

Jeśli chodzi o tworzenie treści, może to być bardzo zautomatyzowane i brakuje mu autentyczności i emocji. Jest to istotna kwestia dla sprzedawców zwierząt domowych, ponieważ budowanie społeczności stanowi dużą część doświadczenia zakupowego. Utrata tożsamości marki to kolejne wyzwanie, ponieważ sztuczna inteligencja opiera się na danych w zakresie treści, co oznacza, że ​​klientom może być trudno nawiązać kontakt z Twoją marką bez emocji. Niektórzy analitycy uważają, że sztuczna inteligencja doprowadzi do zmian w rolach zawodowych; może to dotyczyć sklepów zoologicznych, które chcą wdrożyć kasy samoobsługowe zamiast pracownika przy kasie. Wreszcie, sztuczna inteligencja budzi wiele wątpliwości etycznych, głównie związanych z przechowywaniem danych i sposobem ich wykorzystywania do tworzenia treści AI.

Referencje

Rajnerowicz, K. (2023, 6 lipca). Test człowieka kontra sztuczna inteligencja: czy możemy już dostrzec różnicę? Pobrane z Tidio: https://www.tidio.com/blog/ai-test/

Powrót do centrum wiedzy
Matthew Aiken, Dyrektor do spraw marketingu

Matthew Aiken

Ekspert ds. komunikacji marketingowej

Matt ukończył w 2017 roku studia licencjackie z zakresu biznesu i zarządzania. Tutaj odkrył, że ma pasję i zainteresowanie marketingiem. W wolnym czasie lubi wszystko, co związane z fitnessem i przebywaniem na świeżym powietrzu. Ma również buldoga francuskiego o imieniu Harley i perskiego kota o imieniu Bonnie Blue.

Może spodoba Ci się również ...

Artykuł napisany przez Matthew Aiken